IT kurser for børn/unge?

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Josefine
Geni
Geni
IT kurser for børn/unge?

Indlæg af Josefine » 29. dec 2011, 17:57

Dav!

Jeg vil gerne lære lidt mere om hjemmesideprogrammering - dvs. HTML, XHTML, CSS, PHP, Javascript, MySQL osv. Og det skal helst være på et begynderniveau, så man kan følge med helt fra starten.
Jeg har fulgt en masse tutorials på nettet bl.a. her (igen; fantastisk hjemmeside!) og på html.dk og er stadig i gang (har bl.a. lavet en /giga xp/ profil til en hestehjemmeside, jeg er meget på - har lavet alt selv, også det grafiske, så det siger lidt om, hvad det er, jeg har stiftet lidt bekendtskab med: http://solsikke.webs.com/solsikkegaard.htm), men jeg vil meget gerne have et kursus i det, så jeg kan snakke med en/nogle om det IRL, så jeg kan få alt med fra bunden, og ikke skal bruge min tid på selv at søge efter det konstant. Også ord som attributter, validering osv. - det er meget nemmere at spørge til råds om IRL.
Derfor tænkte jeg, at jeg måske kunne komme på et begynderkursus, men det skal selvfølgelig være et sted, hvor de tager imod en 14-årig (bliver meget snart 15, så ... 15-årig :p). Jeg har forsøgt mig en smule på nettet og hørt noget om ungdomsskole, aftenskole, kommunes hjemmeside, fritidsklub, meneh, er ærlig talt lidt på bar bund :roll:
Kender I ét eller andet, jeg kan gøre? Ringe til nogen, der kan sige noget om det, høre nogen ad, kender nogle hjemmesider, der tilbyder det...???
Og så må det helst ikke koste aaaalt for meget :oops: :roll:
Kan man få undervisning i det? Endnu bedre (allerbedst) - kan man gå til det som en fritidsaktivitet, så man kan møde andre unge på omkring ens egen alder, der interesserer sig for det samme?
Det skal ligge omkring Århus-området, hvis det er :)

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: IT kurser for børn/unge?

Indlæg af cristian » 3. jan 2012, 11:02

Tænker du også på fjern "undervisning", hvor jeg mener "undervisning" over ens pc.
Eller tænker du hvor man møder op et sted og snakker ansigt til ansigt.

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 3. jan 2012, 20:04

Den mulighed har jeg faktisk slet ikke overvejet, men jo, det ville være vildt fedt! Faktisk endnu bedre, da jeg er meget bedre til at udtrykke mig på skrift :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 6. jan 2012, 13:32

Sjovt som vi lige snakker om fjernundervisning, så ville jeg finde nogle gode links som du måske kunne bruge...

Jeg søge selfølgelig på eniro/ni/krak, som jo er nogle ret store link portaler....

Og se lige hvad jeg fandt under fjernundervisning....

http://www.itguide.dk/undervisning/

JEP - NemProgrammering.dk er sq kommet på...det må sq da siges at være et klap på skuldren :D

Som ejer af sitet sys jeg sq det er meget skægt at komme på sammen med universiteter osv :P :P

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 6. jan 2012, 19:42

Fedt! :D
Det ser desværre bare ud til, at der ikke rigtigt var nogle links, jeg kunne bruge. De, der tilbød undervisning, krævede penge i flere tusinde kroner desværre, og det har jeg altså ikke råd til :P

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 6. jan 2012, 20:27

Desværre er jeg ikke en haj nok til HTML, CSS og slet ikke PHP til at kaste mig ud i sådan noget :p
Men sådan er måske en Thomas opgave som ligger og venter rundt om hjørnet.

Med hensyn til itguide.dk så tilykke med det Thomas.
Dog ville jeg mene fjernundervisning er lidt ved siden af fra deres side af. Da det er en meget ens rettet "undervisning" der er i videoerne :p
Dvs. At du ikke rigtig kan stille spørglsmål imens du ser den :) :(

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 6. jan 2012, 20:33

Det har du ret i cristian,

Men jeg er bare glad for at have fået et link der inde - det er ikke alle der får det :D

Så går det nok jeg er i en forkert kategori - så længet linket er der og jeg får noget "link juice" :P

og til Josefine, så prøv at kontakt din kommune ( eller spørg dine forældre ) - der er sikkert en masse aftenskole / undomskole tilbud af den slags derude...

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 9. jan 2012, 06:51

Det tror jeg nu ikke, der er, men jeg kan da prøve at undersøge det lidt igen :)

Besvar