Hej jeg heder jacob og jeg er igang med et stort project
jeg har et lille problem
når jeg sætter foreksempel:
<div width="50%"
eller:
body {
margin-right:25%;
margin-left:25%;
}
så ser det ikke ens ud på andre computere hvordan kan det være?
skal jeg bruge px istedet? kan se at mange bruger det..
Størrelse problem
- Daniel
- Admin

- Indlæg:625
- Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Re: Størrelse problem
Hej Jacob.
Problemet med det hele her er at de forskellige internetbrowsere fortolker koderne forskelligt ved nogle ting.
Det vil sige at i IE kan det se ud på en måde, og i FireFox kan det se anderledes ud, osv.
Umiddelbart så ville jeg nok prøve at bruge pixels i stedet for % da det er den mest gængse form inden for HTML og CSS.
Og der hvor du skriver:
Ville jeg nok bruge:
Den kode som jeg skriver gør at den kommer automatisk til at stå i midten uanset hvilken computer man sidder ved. 
Problemet med det hele her er at de forskellige internetbrowsere fortolker koderne forskelligt ved nogle ting.
Det vil sige at i IE kan det se ud på en måde, og i FireFox kan det se anderledes ud, osv.
Umiddelbart så ville jeg nok prøve at bruge pixels i stedet for % da det er den mest gængse form inden for HTML og CSS.
Og der hvor du skriver:
Kode: Vælg alt
body {
margin-right:25%;
margin-left:25%;
}Kode: Vælg alt
body {
margin-right: auto;
margin-left: auto;
}Re: Størrelse problem
Hej mange tak vil gerne prøve at bruge det lidt og se hvordan det vil gå xD
Re: Størrelse problem
Ja, brug altid px istedet...
Husk også at style din div med CSS, istedet for at angive breden direkte i div tagget...
Held og lykke med dit projekt
Husk også at style din div med CSS, istedet for at angive breden direkte i div tagget...
Held og lykke med dit projekt


