Spørgsmål
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Kære Thomas.
Jeg har for en gangs skyld ikke et problem, jeg har dog stadig et spørgsmål til dig. ;)
Jeg er stor Harry Potter fan, og har spillet på en del RPG sider, jeg ved ikke om du kender siderne http://www.potterskolen.dk eller http://www.hogwartsschool.dk. Men nu er jeg ved at være godt træt af de to sider da de begge to ikke rigtig kan blive enige med deres ansatte, og der foregår en del chikaneri på dem. :)
Derfor kunne jeg godt tænke mig at starte min egen RPG hjemmeside op, men det ville jo kræve en del at lave, der skal jo være så man kan logge ind, oprette sig som bruger, så man kan lave bøger man kan lave timer, man skal kunne lave eksamener, man skal kunne se alle brugeres brugernavn, og hvem der er online og forums og den slags, men jeg er på ingen måde klar med viden nok til sådan noget, jeg har viden om Harry Potter, men det er også det, så jeg ville høre om jeg kunne få den hjælp herinde som jeg har brug for til at lave en sådan side? :)
Mange venlige hilsner Daniel.
Jeg har for en gangs skyld ikke et problem, jeg har dog stadig et spørgsmål til dig. ;)
Jeg er stor Harry Potter fan, og har spillet på en del RPG sider, jeg ved ikke om du kender siderne http://www.potterskolen.dk eller http://www.hogwartsschool.dk. Men nu er jeg ved at være godt træt af de to sider da de begge to ikke rigtig kan blive enige med deres ansatte, og der foregår en del chikaneri på dem. :)
Derfor kunne jeg godt tænke mig at starte min egen RPG hjemmeside op, men det ville jo kræve en del at lave, der skal jo være så man kan logge ind, oprette sig som bruger, så man kan lave bøger man kan lave timer, man skal kunne lave eksamener, man skal kunne se alle brugeres brugernavn, og hvem der er online og forums og den slags, men jeg er på ingen måde klar med viden nok til sådan noget, jeg har viden om Harry Potter, men det er også det, så jeg ville høre om jeg kunne få den hjælp herinde som jeg har brug for til at lave en sådan side? :)
Mange venlige hilsner Daniel.
Re: Spørgsmål
Hej Daniel
Ved første øjekast ser disse sider jo ikke sønderligt kompliceret ud, men bag dem ligger der altså et rigtig stort og omfattende system og database, som er ret svært at lave.
Hvis du derfor vil begynde på et større projekt som dette, skal du have fat på noget mere omfattende end hvad du pt. kan lære her på NemProgrammering.dk - Eller rettere, du skal være en hel del mere end begynder for at få lavet sådan en side med de funktioner du beskriver.
Derfor vil vi nok ikke kunne guide dig igennem det at lave sådan en side fra bunden da det simpelthen vil være for tidskrævende og indviklet.
Syntes dog du bare skal blive ved med at lære og udvikle sider, for så vil du en dag kunne lave sider som dem du nævner...
Ved første øjekast ser disse sider jo ikke sønderligt kompliceret ud, men bag dem ligger der altså et rigtig stort og omfattende system og database, som er ret svært at lave.
Hvis du derfor vil begynde på et større projekt som dette, skal du have fat på noget mere omfattende end hvad du pt. kan lære her på NemProgrammering.dk - Eller rettere, du skal være en hel del mere end begynder for at få lavet sådan en side med de funktioner du beskriver.
Derfor vil vi nok ikke kunne guide dig igennem det at lave sådan en side fra bunden da det simpelthen vil være for tidskrævende og indviklet.
Syntes dog du bare skal blive ved med at lære og udvikle sider, for så vil du en dag kunne lave sider som dem du nævner...
- Daniel
- Admin

- Kontakt:
Så tror jeg at jeg vil vente lidt med det projekt. :)
Men tak for svaret. :)
Men tak for svaret. :)
Hej Daniel, jeg vil foreslå dig at evt opbygge dit site ud fra et cms, nok et af de større php open source portal systemer, f. eks joomla, eller drupal, du vil der igennem have en solid grundbase for din side, derefter vil du kunne finde 1000 vis af plugins som måske kan bruges hvis man er lidt opfindsom, og måske kan du rette lidt i dem, når du nu lærer en masse php hen af vejen.Danielh007 skrev:Så tror jeg at jeg vil vente lidt med det projekt.
Men tak for svaret.
Ihvertfald held og lykke herfra.
Håber svaret kunne bruges til noget.
Mvh CON
- Daniel
- Admin

- Kontakt:
Hej CON.
Jeg har skam også overvejet CMS men der er to modstillinger til det for mit vedkommende. :)
1. Det er meget dyrt.
2. Jeg syntes ikke det bliver det samme ved at man laver det på den måde, jeg vil helst skrive koderne i hånden. :)
Men mange tak for det alligevel. :)
Mvh. Daniel.
Jeg har skam også overvejet CMS men der er to modstillinger til det for mit vedkommende. :)
1. Det er meget dyrt.
2. Jeg syntes ikke det bliver det samme ved at man laver det på den måde, jeg vil helst skrive koderne i hånden. :)
Men mange tak for det alligevel. :)
Mvh. Daniel.
Hej Daniel, jeg kan ikke helt fange hvordan du har regnet dig ud til at det skulle blive dyrt? for det første er nogle af de bedste cms systemer i verden, open source og skrevet i php, det vil sige gratis.Danielh007 skrev:Hej CON.
Jeg har skam også overvejet CMS men der er to modstillinger til det for mit vedkommende.
1. Det er meget dyrt.
2. Jeg syntes ikke det bliver det samme ved at man laver det på den måde, jeg vil helst skrive koderne i hånden.
Men mange tak for det alligevel.
Mvh. Daniel.
Og da du jo selv tilretter evt koder i plugin's, og andet, vil der jo ikke forekomme ekstra omkostninger. (Ret mig hvis jeg tager fejl)
På den anden side kan jeg selvfølgelig godt forstå dig, i at det altid føles bedre at have lavet sine ting fra bunden, men hvis man gerne vil i gang så hurtigt som muligt, så bliver man nok nød til at søge til pre-programmed software alligevel.
Mvh CON
- Daniel
- Admin

- Kontakt:
Hej CON.
Efter hvad jeg har forstået så troede jeg at alle CMS systemer kostede vanvittigt meget, men kan du nævne et par jeg kan prøve?
Mvh. Daniel.
Efter hvad jeg har forstået så troede jeg at alle CMS systemer kostede vanvittigt meget, men kan du nævne et par jeg kan prøve?
Mvh. Daniel.
- webudvikleren
- Rutineret

- Geografisk sted:Esbjerg
- Kontakt:
CM Systemer findes skam også som det man kalder Open Source. Det betyder at systemerne er gratis og udvikles primært af frivillige. Firmaerne bag lever af støtte fra anden side.Danielh007 skrev:Hej CON.
Mvh. Daniel.
På http://php.opensourcecms.com/ kan du se og prøve stort set alle open source CM Systemer der ligger tilgængelig på markedet. De mest brugte er Joomla!, Drupal og Typo3 i PHP genren. Umbraco er en sikker vinder hvis du er til ASP .NET.
God fornøjelse
Hilsner Lasse
Undskyld Daniel, jeg har lige være udenbys så har ikke kunne svare, men derfor er det jo godt med andre folk som også har forstand på det, følg hvad Lasse har sagt, kunne ikke skrive det bedre:)webudvikleren skrev:CM Systemer findes skam også som det man kalder Open Source. Det betyder at systemerne er gratis og udvikles primært af frivillige. Firmaerne bag lever af støtte fra anden side.Danielh007 skrev:Hej CON.
Mvh. Daniel.
På http://php.opensourcecms.com/ kan du se og prøve stort set alle open source CM Systemer der ligger tilgængelig på markedet. De mest brugte er Joomla!, Drupal og Typo3 i PHP genren. Umbraco er en sikker vinder hvis du er til ASP .NET.
God fornøjelse
Hilsner Lasse
Mvh CON
Wordpress er faktisk også på vej frem som et egentlig CMS system ( og ikke bare blog ), så det kunne du også tage et kig på.
Dog ved jeg ikke om det vil kunne give dig alle de funktioner som du efterlyser, men du kan tage et kig på det...det er ihvertfald ret nemt at gå til...
God sommer til alle!
Dog ved jeg ikke om det vil kunne give dig alle de funktioner som du efterlyser, men du kan tage et kig på det...det er ihvertfald ret nemt at gå til...
God sommer til alle!
Ja altså wordpress er også et helt vildt fedt og nemt, men til hans behov er det for simpelt,ThomasI skrev:Wordpress er faktisk også på vej frem som et egentlig CMS system ( og ikke bare blog ), så det kunne du også tage et kig på.
God sommer til alle!
da wordpress for det meste til mindre sider, og ikke til store systemer, så jeg ville nok råde dig til joomla eller drupal, men ellers er wordpress enormt godt
Mvh CON
- webudvikleren
- Rutineret

- Geografisk sted:Esbjerg
- Kontakt:
Må være enig med CON her. Wordpress er også for kompliceret at udvide for en ny-udvikler med henblik på at skulle udvikle på egen hånd. Ikke at det er lettere til andre CM Systemer...CON skrev:Ja altså wordpress er også et helt vildt fedt og nemt, men til hans behov er det for simpelt,ThomasI skrev:Wordpress er faktisk også på vej frem som et egentlig CMS system ( og ikke bare blog ), så det kunne du også tage et kig på.
God sommer til alle!
da wordpress for det meste til mindre sider, og ikke til store systemer, så jeg ville nok råde dig til joomla eller drupal, men ellers er wordpress enormt godt
Mvh CON
Så endnu et tip: Undersøg extension markedet for foretrukne CMS og tag derefter stilling til det endelige valg.
Links til nogle extensions (hvilket er moduler, komponenter, plugins mv.) :
Joomla: http://extensions.joomla.org
Wordpress: http://wordpress.org/extend/
Drupal: http://drupal.org/download
Typo3: http://typo3.org/extensions/repository/
Håber det hjælper
- Daniel
- Admin

- Kontakt:
Jamen jeg takker da jer alle sammen for de fantastiske svar, det kunne da være jeg skulle prøve at se lidt på det. :)
Jamen det var så lidt,og ja det vil jeg også råde dig tilDanielh007 skrev:Jamen jeg takker da jer alle sammen for de fantastiske svar, det kunne da være jeg skulle prøve at se lidt på det.
Mvh CON