Glemt adgangskode

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
khi
Begynder
Glemt adgangskode

Indlæg af khi » 4. jul 2016, 07:50

Hej
Er der nogen mulighed, hvis man har glemt adgangskoden til admin og heller ikke kan få nogle af mailadresserne til at virke? Eller må man bide i det sure æble, nedlægge siden og oprette nyt domæne osv.
Hilsen
khi

Brugeravatar
aphandersen
Begynder
Kontakt:

Re: Glemt adgangskode

Indlæg af aphandersen » 17. jul 2016, 14:57

Hvis du ved at brugernavn er "admin" kan du vel få tilsendt passwordet ved at vælge "Glemt adgangskode" under login?

Kender du ikke brugernavn, kan du logge ind i PHPMyAdmin, vælge tabellen med brugere og se brugernavn.

Hvis det er den første bruger (admin) har den bruger-ID nummer 1. For den kan du ændre password ved at tilføje følgende linje til begyndelsen af filen functions.php (brug FTP til det).

Kode: Vælg alt

wp_set_password( 'password', 1 );

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 21. jul 2016, 14:32

Du skal endelig ikke købe nyt domæne osv.

Gør mr. Andersen skriver herover. Alternativt kan du blot finde din bruger i brugertabellen i phpMyAdmin og så ændre koden direkte her. Det har jeg gjort nogle gange uden problemer.

jepperask
Geni
Geni

Indlæg af jepperask » 25. jul 2016, 17:45

ThomasI skrev:Du skal endelig ikke købe nyt domæne osv.

Gør mr. Andersen skriver herover. Alternativt kan du blot finde din bruger i brugertabellen i phpMyAdmin og så ændre koden direkte her. Det har jeg gjort nogle gange uden problemer.
Kan du overskrive password, uden at hashe det?

Jeg har altid brugt den her til at hashe et nyt password ellers: http://scriptserver.mainframe8.com/word ... hasher.php

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 26. jul 2016, 10:13

Hej Jeppe,

Jep det skulle jeg mene så længde man vælger MD5 under function.

Se her under "Through phpMyAdmin"

https://codex.wordpress.org/Resetting_Your_Password

khi
Begynder

Indlæg af khi » 26. jul 2016, 21:31

Mange tak for interessen for mit problem. Jeg må nok karakterisere mig selv som "begyndende begynder", dvs. når I fx skriver at jeg kan gå ind i phpmyadmin og finde tabellen brugere, ja så logger jeg ind i phpmyadmin, men kan ikke finde en tabel med brugere. Eller når jeg skal hashe et password, ja, så kommer jeg ind på siden, men ved egentlig ikke rigtig hvad jeg skal stille op, når jeg er der.

Thomas: Kan jeg købe mig til mere hjælp/guidning-alternativt at du/I løser problemet?

Hilsen
khi

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 26. jul 2016, 22:28

Hej khi,

Skriv en privat besked til mig herinde, så får vi sat et hurtigt Teamviewer møde op og så er den sag klaret på 7 minutter :)

khi
Begynder

Indlæg af khi » 27. jul 2016, 21:09

Hej Daniel
Mange tak. Men hvordan får jeg lige lavet en privat besked?
Hilsen
khi

Besvar