Hjælp til at logge på min Wordpress med Xampp

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Malina
Begynder
Hjælp til at logge på min Wordpress med Xampp

Indlæg af Malina » 25. dec 2015, 06:43

Jeg lykkedes med at installere Xampp og Wordpress, hvorefter jeg har oprettet login og kunne tilgå min side helt uden problemer ved at skrive localhost/wordpress/wp-admin

Men efter at have lukket alt ned, har jeg efterfølgende ikke kunne logge ind igen med mit password. Jeg har i den tro, at hvis jeg åbnede Xampp installationen på min mac på ny, ville det ordne sig, hvilket har vist sig at når jeg nu skriver localhost/wordpress/wp-admin i min browser, vil den have at jeg skriver "Sidetitel" og email igen, og under brugernavn står der "Brugeren findes i forvejen". Den vil altså installere Wordpress igen. Gør jeg dette får jeg en lang fejlkode, angiveligt fordi jeg allerede har oprettet en "Wordpress-konto".

Hvad har jeg gjort galt? Er der nogen bud på hvad jeg kan gøre for at løse det?

På forhånd tak for hjælpen

Vh Malina

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Hjælp til at logge på min Wordpress med Xampp

Indlæg af ThomasI » 25. dec 2015, 12:47

har du en fil liggende i din htdocs/wp-admin mappe der hedder install.php? (/wp-admin/install.php) - prøv evt at slette denne...Hjælper det?

Malina
Begynder

Indlæg af Malina » 25. dec 2015, 16:38

Hej Thomas. Ja, jeg havde en install.php fil liggende i htdocs/wp-admin mappen, men det hjalp ikke at slette den. Umiddelbart vil den nemmeste løsning for mig være at afinstallere både Xampp og Wordpress, for at installere det på ny og starte forfra.

Jeg siger tak for dit svar :-)

jepperask
Geni
Geni

Indlæg af jepperask » 26. dec 2015, 13:42

Er det ikke fordi du har lavet 2 xampp-installationer (og derfor har 2 htdocs-mapper, med hver deres wordpress installation) som du pejer mod samme database på localhost?

Hvis sample-config.php ikke er overskrevet i din (nye) wordpress-mappe, vil den prompte dig for oplysninger til database mm. - men da du så her har skulle angive database-oplysninger, har du givet den informationerne til den (gamle) database, hvor der allerede ligger informationerne fra en wordpress-installation.. Det kunne ihvertfald være derfor. :)

Besvar