Hej.
Jeg vil flytte en wordpress-hjemmeside fra localhost til ny server. Men det lykkes ikke for mig. Jeg har flere gange fulgt videotutorialen her på Nemprogrammering, men jeg gør et eller andet forkert.
Jeg har gjort følgende:
1. Uploadet wp filerne til public_html på ny server.
2. Oprettet database og uploadet sql fil på ny server.
3. Ændret databaseoplysninger i wp.config.
4. Ændret url i wp_options i phpmyadmin på ny server.
5. Lavet en sql-forespørgsel og ændret localhost til domæne.dk på ny server.
Jeg har forsøgt flere gange. Også, hvor jeg inden upload af filer og sql havde deaktiveret permalinks i wp-controlpanel og samme sted ændret url fra localhost til domæne.dk.
Domænet er www.komfortogvelvaere.dk og er hostet af Meebox.
Håber at der er nogle der kan hjælpe.
Venlig hilsen
Martin
Wordpress fra localhost til ny server
Re: Wordpress fra localhost til ny server
Hej Martin,
Husker du at slette alle de filer der allerede ligger på dit webhotel? det virker til at der ligger nogle standard mebox filer på domæner?
Men hvorfor vælger du ikke blot at installere WordPress via 1-clcik hos meebox, uploader din db til denne installation + dine filer osv i temaet?
Mvh.
Husker du at slette alle de filer der allerede ligger på dit webhotel? det virker til at der ligger nogle standard mebox filer på domæner?
Men hvorfor vælger du ikke blot at installere WordPress via 1-clcik hos meebox, uploader din db til denne installation + dine filer osv i temaet?
Mvh.
Nej, jeg har ikke slettet filerne. Vil det sige, at jeg før installering af wp eller upload af wp filer, kan slette alle filer i public_html?Husker du at slette alle de filer der allerede ligger på dit webhotel? det virker til at der ligger nogle standard mebox filer på domæner?
Skal jeg så slette alle filer i wp-content i 1-click installeringen, og derefter uploade wp-content fra gammel server (local host)?Men hvorfor vælger du ikke blot at installere WordPress via 1-clcik hos meebox, uploader din db til denne installation + dine filer osv i temaet?
Vh Martin
Har lige lavet en 1-click installering af wordpress. Men jeg kan stadig ikke åbne hjemmesiden www.komfortogvelvaere.dk.
Kan det have noget at gøre med at der har været SSL-certifikat på domænet? SSL-certifikatet er blevet annulleret/slettet for nylig, fordi jeg ikke længere har brug for det. I samme forbindelse blev webhotellet nulstillet, men det fungerer bare ikke
Kan det have noget at gøre med at der har været SSL-certifikat på domænet? SSL-certifikatet er blevet annulleret/slettet for nylig, fordi jeg ikke længere har brug for det. I samme forbindelse blev webhotellet nulstillet, men det fungerer bare ikke
hej Marin,
Ja, du skal rydde alt i public_html, specielt hvis det ligger en index fil der i forvejen.
Hvis du installerer wordpress via 1-click, så vil jeg mene at der er nok at du blot kopierer dit tema ind i din tema mappe på serveren og overskriver db, medmindre du altså har lavet ændirnger i de grundlæggende WP filer.
Med hensyn til at 1-click ikke virker, så skal du tage fat i Meebox og spørge dem hvad problemet er. Få dem evt. til at resette dit webhotel helt, så du starter fra en frisk med en tømt database osv...
Ja, du skal rydde alt i public_html, specielt hvis det ligger en index fil der i forvejen.
Hvis du installerer wordpress via 1-click, så vil jeg mene at der er nok at du blot kopierer dit tema ind i din tema mappe på serveren og overskriver db, medmindre du altså har lavet ændirnger i de grundlæggende WP filer.
Med hensyn til at 1-click ikke virker, så skal du tage fat i Meebox og spørge dem hvad problemet er. Få dem evt. til at resette dit webhotel helt, så du starter fra en frisk med en tømt database osv...
Nu fungerer det. Årsagen var at jeg havde annulleret et SSL-certifikat på domænet, og det var mine browsere Firefox og Chrome ikke glade for.
Tak
Vh Martin
Tak
Vh Martin