Cromecast?

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
henrik_t7
Nørd
Nørd
Cromecast?

Indlæg af henrik_t7 » 11. mar 2015, 15:51

Hej.
Jeg ved godt at det ikke hører under denne, men spørger alligevel,
Kan cromecast kun bruge med trådløs net og ikke til en computer til sluttede med RJ 45 kabel fra computer og til samme router, og vidre ud på det trådløse net.
Eller skal alle computer kører trådløs.
MVH
Henrik

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Cromecast?

Indlæg af ThomasI » 11. mar 2015, 20:35

Jeg har prøver at have en stationær koblet på en trådløs router via kabel og hvor routeren så var koblet på en chromecast.

Det var der ingen problemer i. Jeg mener jeg fandt en guide til det på nettet, men kan ikke lige finde den nu :?

Du sender jo reelt data ind i routeren og videre til Chromecast, så så længe der er forbindelse den vej tror jeg det går...

henrik_t7
Nørd
Nørd

Indlæg af henrik_t7 » 12. mar 2015, 15:49

Hej Thomas.
Mange tak for svaret, kan være super at hvis du kan finde den guide igen, ellers må jeg selv gå på jagt.

Henri

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 18. mar 2015, 11:35

Note jeg kender ikke selve cromecast eller hvad det er.

Hvis du har en bærbar som du tilslutter til en cromecast enhed over RJ-45 som du beskriver, for at du kan streme fra din cromecast over din bærbar ud på et trådløst net.
Så skal du gøre følgende (rent netværks mæssigt)

Tilslut enheden med et RJ-45 krydset kable. Cromecast -> bærbar.
Kom dem på samme net (subnet) f.eks 192.168.1.x for begge enheder (vi lader som om du giver cromecast 192.168.1.10 og bærbaren 192.168.1.11)

Hvis det alt sammen er indenfor samme ip subnet så burde der ikke være nogle problemer.

Men hvis dette ikke virker, så kør "route print via cma og print outputtet her.
Imens cromecast er sat til maskinen via RJ-45 krydset kable med IP adresser givet.

Hvis du ville lave smarte netværks tricks til billige penge, så kan en raspberry pi få dig langt med en debian installation og ipchains med routnings tabellen.
Hvis ikke du har Cisco eller andet professionelt udstyr.

Herefter kan man lave en masse fede ting med vlan's, ACL's for hvordan trafik i dit LAN skal komme rundt.
Hvor man kan lave forskellige server setups mm. Som de modems man får smidt i nakken fra sin ISP aldrig ville kunne.

Besvar