Jeg har igennem en kortere periode (<12 mdr) brugt tid på at sætte mig ind i Git, af flere årsager.
- Jeg bruger denne teknologi i min egen virksomhed.
Udviklere jeg arbejder sammen med forventer det.
Firmaer i DK forventer det.
Mit håb er at flere på forummet ville begynde at tage denne teknologi op og begynde at bruge lidt tid på at sætte sig ind i det.
Så brugere kan arbejde sammen på kryds og tværs af hinanden på fælles projekter. Få øget deres fælles forståelse indenfor netop det de gerne ville arbejde med.
Og få nogle brugbare projekter ud den anden ende, i stedet for at lære en masse men ende midtvejs og så løber det ud i sandet.
Og så tænker jeg at det kunne være meget fedt med en Git sektion så man kan se hvilke projekter der er åbne fra forskellige brugere her på sitet,
som man kan deltage i. I stedet for at man arbejder på et random projekt på Github eller andet sted.
Til det har jeg også selv adskillige projekter udenfor min virksomhed som man kan være med på.
1. Java hjælpe program.
-Jeg fandt ikke overstående på Github så jeg startede i sin tid mit eget projekt, som er et program der fortæller omkring de forskellige aspekter af Java.
-Historie, syntakster, JVM, garbage collection, referencer, objekter og så meget mere.
-Jeg tænker at dette skal være MySQL drevet, sådan så man har mulighed for at lave programmet i flere sprog, og ved brug af klasser & metoder oprette objekter til håndtering af dette.
-Til sidst skal man kunne løse opgaver i programmet for at teste sin viden ved at svare på multiple-choice spørgsmål og løse kode løsninger.
2. Apple plucker farm
http://www.nemprogrammering.dk/forum/vi ... =45&t=1130
3. Linux hosting done easy
Jeg er uddannet indenfor IT og Telekommunikation, og arbejdet for de store virksomheder med Linux server administration for lidt af hvert.
Igennem siden her faldt jeg så over XAMPP, som jeg ikke er særlig imponeret over og som jeg tænker at det kan jeg gøre bedre.
Så dette projekt handler om en Debian installation med scripts til download og installation af ressourcer. Og efterfølgende scripts til administration af systemet med sin egen DNS, firewalls, VPN mm.
I et lukket virtuelt system som VMware eller andet.
Giv jeres mening til kende.
Vh
Cristian