at lære og programmerer og overbygge sin eksisterende viden fra emne til emne, på det tidspunkt var det kun hjemmesider.
Siden da er siden vokset og der er kommet flere elementer til, men udover at det ikke er helt overskueligt i menuen. Så syntes jeg at man måske
har skiftet fokus punktet lidt for meget. For det første kunne jeg godt tænke mig at menuen på nemprogrammering.dk i venstre side blev delt ind i kategorier.
HTML / HTML5
CSS / CSS3
JavaScript
JQuery
Blev lagt i en frontend kategori.
PHP
XML
ASP.NET
Blev lagt i en server side kategori
MySQL / MySQLi
Database kategori
Og så videre, så man kan se hvad der er i menuen for lige nu er det lidt et rod.
Derefter håber jeg igen at nemprogrammering.dk bliver hvad det var, nemlig at overbygge viden.
Nemprogrammering.dk startede med et område som HTML, og overbyggede det med CSS, derefter JavaScript og så PHP mm.
Men i dag er der også kommet Objective-C, hvilket jeg syntes er mega ærgeligt. For der er ikke noget der bygger op til dette eller videre.
Og udover OSX og iOS så kan det ikke bruges til noget, hvor Apple også taber markedsandele år for år, og Android menes at dominere markedet om 2 år med tæt på 90% så vidt jeg senest læste.
Microsoft investerer også enorme summer i reklame for deres egen platform, som også har et bibliotek til Linux(Mono). Imens Apple låser sig selv fast og holder andre ude, fordi de mener de er "bedre".
Hvis man fokuserer mere på C# og Java i stedet for Objective-C (mm i den dur) så kunne man overbygge meget mere samt øge sin ekspertise, produktivitet mm.
C# (det grundlæggende) -> Forms (desktop, tablets) -> Smartphones -> ASP.NET (hjemmesider)
Samtidig er der flere jobs for C# end Objective-C og flere karriere muligheder da den også åbner for web og det gør Objective-C ikke. Og lur mig ikke om Microsoft ikke også hopper med
på Smart watches og en form for glasses som modsvar til Google.
Java er det samme stort set
Java (det grundlæggende) -> Forms (desktop, tablets) -> Smartphones -> JSP (web)
Men derudover er der også embedded devices, Smart watches og Google glasses her og nu. Der er så mange flere muligheder i de to grupper hvor man kan overbygge sin eksisterende viden.
Og efter min egen mening kan man nå længere hurtigere end hvis man skal låse sig fast til f.eks Objective-C som tvinger en til at gå en helt anden retning & tankesæt.
Derudover er C# bygget på Java, så man kan nemt skifte imellem de to sprog.
Interessante artikler
http://www.wired.com/2013/09/the-second-coming-of-java/
http://www.cnet.com/news/android-domina ... ne-market/
http://mashable.com/2014/01/21/learn-pr ... languages/
Java kommer som nr 1, C# som nr 4 og Objective-C som nr 5. PHP som nr 6.
Editor
Jeg håber meget til at Thomas ville implementere en bedre editor i fremtiden (kig f.eks. På ubuntuforums.org) og mulighed for at upload billeder.
Samtidig med at man kan udvide sin signatur med flere links og flere karakter da den er mega begrænset
MySQL
MySQL har lavet en funktion der hedder MySQL workbench. Denne bruger jeg selv og er rigtig glad for den, da jeg kan reverse engineer en eksisterende database,
og oprette databaser igennem et EER diagram mm. Jeg ville foreslå Nemprogrammering.dk at tilføje dette til sit MySQL sektion
Vh
Cristian.