Fremtiden for web-scripters / udviklerer.

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:
Fremtiden for web-scripters / udviklerer.

Indlæg af cristian » 29. mar 2014, 13:02

I en periode har jeg gået og tænkt på hvordan udviklingen bliver for fremtiden på web fronten.
Og så tænker jeg, hvad tænker andre?

Microsoft har i en periode investeret massivt i deres .NET platform med .ASP, og deres Sharepoint teknologi.
Hvilket vinder ind hos mindre enterprise virksomheder. Dog er .NET ikke platforms uafhængig og man skal køre en Windows server
med enterprise licenser hvilket ikke er billigt for at bruge teknologien.

Google ville gerne erstatte JavaScript med Dart (ser jeg ikke ske rundt om hjørnet).

Sun som blev opkøbt af Oracle i 2009, har deres .JSP teknologi med deres JVM / JIT compilere. Hvilket jeg selv er tosset med.
Hvor Java & Oracle også har vist at til store enterprise løsninger, så yder .JSP & Java bedre end PHP i performance.

PHP er den mest udbredte server-side-programmerings-løsning her og nu og har været det i et stykke tid.
Personligt jeg bryder mig ikke om denne teknologi, den virker kluntet på mig, med manglende funktionalitet med en mærkværdig syntakst.
Derudover ville PHP gerne være et OOP sprog, men så vidt jeg ved er det stadig på OO-ready stadiet.
Jeg ser flere og flere .JSP samt ASP.NET stillinger, men enten den samme mængde eller lidt færre PHP stillinger, som stort set kun er for Drupal stillinger.

Personligt så jeg gerne at .JSP tog sin fremmarch igen, og at Microsoft lære at rydde op i deres ASP.NET sprog i forhold til at clutter browseren med
browser specific data, som IE er så kendt for.

Men hvad syntes i, i forhold til nu og fremtiden.

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: Fremtiden for web-scripters / udviklerer.

Indlæg af cristian » 30. mar 2014, 18:58

I er jo ikke ligefrem en spændende flok at snakke med ,)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 31. mar 2014, 06:56

HTML5 må være fremtiden.
Og teknologier som WebGL.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 31. mar 2014, 11:44

Jeg tror på at biblioteker og frameworks såsom jQuery, Bootstrap og Gumpy er fremtiden - der vil helt sikkert komme flere og flere af disse, og de vil bare blive mere og mere kraftfulde.

I relation til denne tråd så prøv at se dette foredrag fra 2013 - egentlig meget spændende: http://www.youtube.com/watch?v=8pTEmbeENF4

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 1. apr 2014, 00:11

scootergrisen skrev:HTML5 må være fremtiden.
Og teknologier som WebGL.
Vi ved jo ikke rigtig endnu hvad HTML5 bliver til.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 1. apr 2014, 03:27

cristian skrev:Vi ved jo ikke rigtig endnu hvad HTML5 bliver til.
Det er vist ellers færdiglavet nu og mange af tingene virker i diverse browsere.

Besvar