fotter.php
Hej
Jeg vil redige den tekst " Bandana Theme by DesignOrbital ⋅ WordPress" som står bunden af min side.
Jeg har prøvet redigere "footer.php" det lykkes ikke. Jeg kan ikke finde disse ord, nogen steder heller ikke på "style.css"
Når jeg fjerne('bandana_footer') fjerner det hele. Temaet hedder "Bandana" og footer.php ser sådan ud.
<div id="footer">
<div class="container_16">
<?php do_action( 'bandana_footer' ); ?>
</div>
</div>
</div> <!-- end .wrapper -->
<?php wp_footer(); ?>
</body>
</html>
------------
Mvh
Mads
Jeg vil redige den tekst " Bandana Theme by DesignOrbital ⋅ WordPress" som står bunden af min side.
Jeg har prøvet redigere "footer.php" det lykkes ikke. Jeg kan ikke finde disse ord, nogen steder heller ikke på "style.css"
Når jeg fjerne('bandana_footer') fjerner det hele. Temaet hedder "Bandana" og footer.php ser sådan ud.
<div id="footer">
<div class="container_16">
<?php do_action( 'bandana_footer' ); ?>
</div>
</div>
</div> <!-- end .wrapper -->
<?php wp_footer(); ?>
</body>
</html>
------------
Mvh
Mads
Re: fotter.php
Hejsa,
Du skal ind i utility filen i "functions" mappen:
Her finder du følgende kode:
<div class="grid_5">
<?php echo $bandana_copyright_code; ?>
</div>
<div class="grid_11">
<a href="<?php echo $bandana_theme_data['AuthorURI']; ?>">Premium WordPress Themes</a> ⋅ <?php _e( 'Powered by', 'bandana' ); ?> <a href="http://wordpress.org/" title="WordPress">WordPress</a>
</div>
og måske også:
© Copyright '. date( 'Y' ) .' - <a href="'. home_url( '/' ) .'">'. get_bloginfo( 'name' ) .'</a>
Du skal ind i utility filen i "functions" mappen:
Her finder du følgende kode:
Her sletter du så:/** Bandana Footer */
add_action( 'bandana_footer', 'bandana_footer_init' );
function bandana_footer_init() {
/** Theme Data & Settings */
$bandana_theme_data = bandana_theme_data();
$bandana_options = bandana_get_settings();
/** Footer Copyright Logic */
$bandana_copyright_code = '© Copyright '. date( 'Y' ) .' - <a href="'. home_url( '/' ) .'">'. get_bloginfo( 'name' ) .'</a>';
if( $bandana_options['bandana_copyright'] == 1 ) {
$bandana_copyright_code = ' ';
if( !empty( $bandana_options['bandana_copyright_code'] ) ) {
$bandana_copyright_code = wp_specialchars_decode( $bandana_options['bandana_copyright_code'], ENT_QUOTES );
}
}
//$bandana_copyright_code = ( $bandana_options['bandana_copyright'] == 1 )
?>
<div class="grid_5">
</div>
<div class="grid_11">
<a href="<?php echo $bandana_theme_data['AuthorURI']; ?>">Premium WordPress Themes</a> ⋅ <?php _e( 'Powered by', 'bandana' ); ?> <a href="http://wordpress.org/" title="WordPress">WordPress</a>
</div>
<?php
}
<div class="grid_5">
</div>
<div class="grid_11">
</div>
og måske også:
© Copyright '. date( 'Y' ) .' - <a href="'. home_url( '/' ) .'">'. get_bloginfo( 'name' ) .'</a>
Hej Thomas:)
Tusind tak for din hurtige respons, det er måske lidt pinligt at spørge om, men hvordan kan jeg finde den mappe du snakker om"Funktioner"!!!
Mvh
Tusind tak for din hurtige respons, det er måske lidt pinligt at spørge om, men hvordan kan jeg finde den mappe du snakker om"Funktioner"!!!
Mvh
Du skal ind i din tema mappe - der inde hvor du også fandt din footer.php fil 
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Kan ikke hjælpe bedre med dette end Thomas, men lige en hurtig bemærkning.
Der findes ingen dumme spørgsmål herinde på NemProgrammering.dk, ej heller skal nogen kritiseres for at spørge om noget, vi skal alle lære det på den ene eller den anden måde og spørgsmål er som regel den hurtigste vej.
Der findes ingen dumme spørgsmål herinde på NemProgrammering.dk, ej heller skal nogen kritiseres for at spørge om noget, vi skal alle lære det på den ene eller den anden måde og spørgsmål er som regel den hurtigste vej.
Tak for hjælpen Thomas 
Stigen til functions var sådan;
Wordpres\wp-content\thems\bandana\lib\functions\utilty.php
Stigen til functions var sådan;
Wordpres\wp-content\thems\bandana\lib\functions\utilty.php
Hej igen:)
Nu har jeg også prøvet forskellige ting for at fjerne noget fra bandana temaet. Jeg skal ikke bruge siden som en blog, derfor vil jeg fjerne det på forhånd installerede "skriv et svar" felterne, hvor man skal skrive sit navn, mail og kommentar. Kan du fortælle mig, hvor jeg kan finde dem og hvilke hovedskrifter H1, h2..skal fjernes.
På forhånd tak
Mvh
Mads
Nu har jeg også prøvet forskellige ting for at fjerne noget fra bandana temaet. Jeg skal ikke bruge siden som en blog, derfor vil jeg fjerne det på forhånd installerede "skriv et svar" felterne, hvor man skal skrive sit navn, mail og kommentar. Kan du fortælle mig, hvor jeg kan finde dem og hvilke hovedskrifter H1, h2..skal fjernes.
På forhånd tak
Mvh
Mads
Hej Thomas og Daniel 
Min hjemme side er ved at være færdig. www.jadore.dk
Nu har jeg også prøvet forskellige ting for at fjerne noget fra bandana temaet. Jeg skal ikke bruge siden som en blog, derfor vil jeg fjerne det på forhånd installerede "skriv et svar" felterne, hvor man skal skrive sit navn, mail og kommentar. Kan I fortælle mig, hvor jeg kan finde dem og hvilke hovedskrifter H1, h2..skal fjernes fra style.css eller fra andre steder.
På forhånd tak
Mvh
Mads
Min hjemme side er ved at være færdig. www.jadore.dk
Nu har jeg også prøvet forskellige ting for at fjerne noget fra bandana temaet. Jeg skal ikke bruge siden som en blog, derfor vil jeg fjerne det på forhånd installerede "skriv et svar" felterne, hvor man skal skrive sit navn, mail og kommentar. Kan I fortælle mig, hvor jeg kan finde dem og hvilke hovedskrifter H1, h2..skal fjernes fra style.css eller fra andre steder.
På forhånd tak
Mvh
Mads
Nu fandt jeg ud af, hvordan man deaktiverer kommentar delen af "bandana" temaet med en plugin.
Det er så ..linket for plugin
http://wordpress.org/plugins/disable-comments/faq/
Det fungerer upåklageligt..
GOD NAT:))))
Det er så ..linket for plugin
http://wordpress.org/plugins/disable-comments/faq/
Det fungerer upåklageligt..
GOD NAT:))))