Opret ny hjemmeside i Wordpress med nuværende udseende

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
aspen
Begynder
Opret ny hjemmeside i Wordpress med nuværende udseende

Indlæg af aspen » 27. okt 2013, 17:54

Hej

1) Jeg har lavet en hjemmeside i One.com's designskabelon.
Dog har jeg ikke brugt en af deres skabeloner men oprettet min egen.
Jeg vil dog gerne i gang med at bruge wordpress og mit spørgsmål er nu om jeg i Wordpress kan lave hjemmesiden, så den ser fuldstændig ud som den gør nu, mht design?
Der er jo en masse temaer i Wordpress, men jeg vil gerne kunne brug det design jeg har på nuværende tidspunkt - er det muligt?

2) Hvis det er muligt at ændre i et eksisterende, skal jeg så oprette et childtheme og så er det dette jeg bruger?

3) For at hjemmesiden ikke er nede mens jeg opdaterer den, skal det hele så oprettes på et sub-domæne og så efter følgende flyttes over på hoveddomænet?

På forhånd mange tak.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Opret ny hjemmeside i Wordpress med nuværende udseende

Indlæg af ThomasI » 27. okt 2013, 22:21

Tror du bliver nød til at tage dit design og bygge det om omkring Wordpress´s framework- Altså...du skal bygge dit eget wordpress tema :D

Her er et par links til hvordan du kan lave dit eget wordpress tema:

http://line25.com/articles/15-tutorials ... ess-themes

Alternativt kan du finde et tema som har den samme struktur som dit design og derefter begynde at lave om i det. Det er det jeg har gjort med nempro:

Kodet i hånden: http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... gratis.php
Lavet i Wordpress: http://www.nemprogrammering.dk/wp/blogg ... mering-dk/

Som du kan se er de meget ens - så det er bestemt muligt det du efterspørger!

aspen
Begynder

Indlæg af aspen » 28. okt 2013, 10:11

Hej Thomas
Tusind tak for hurtig svar og link.

Vil du anbefale at jeg laver opretter et child theme, hvis jeg bruger et eksisterende tema?

Jeg skal også være sikker på, at deres nuværende hjemmeside ikke er nede, mens jeg laver den nye hjemmeside i Wordpress.
Hvordan gør jeg bedst det? Er det ved at oprette et sub-domæne og så flytte til hoveddomænet når alt er klar?

Ved du om det er muligt at lave en løsning på Wordpress hvor man kan betale med dankort fra siden, så man ikke skal igennem netbank.
Måske der findes et plugin, til sådan en løsning?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 28. okt 2013, 19:19

Hej igen,

Helt sikkert - lav et child tema. Du kan evt lave det i undermappe på dit domæne. Du burde kunne installere wordpress der og samtidig have den anden side kørende imens.

Når du har dit child tema kan du så begynde at arbejde på det for at få det til at ligne det design der ligger i roden i dit domæne.

Som sagt så synes jeg du skal starte med at finde et tema der ligner dit design i sin opbygning, derefter installere det som child-tema og så ellers begynde at rette løs.

Med hensyn til betaling kan dette nye plugin måske være en ide:

http://wordpress.org/plugins/woocommerc ... t-gateway/

aspen
Begynder

Indlæg af aspen » 28. okt 2013, 20:15

Hej Thomas

Tak for dit svar.
Jeg synes der er mange forskellige holdninger til det at oprette et childtheme, når jeg søger på det på nettet.
Men som jeg har fundet frem til er det vel en sikkerhed for at det arbejde man har lavet, ikke bliver overskrevet ved en opdatering af parenttheme?
Arbejder du selv med childtheme til den hjemmeside du har lavet i Wordpress til nemprogrammering?

Jeg vil oprette et subdomæne og lave hele hjemmesiden der. I mellemtiden kører den nuværende vel fint, uden påvirkning af at jeg arbejder på subdomænet?
Når alt så er færdig på subdomænet, vil jeg gerne flytte det til roden. Skal alle filer og mapper fra subdomænet flyttes over i roden? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Hvad med databasen der bliver oprettet på subdomænet, skal jeg ændre noget i den?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 28. okt 2013, 20:25

Lyder som en god ide med subdomænet. alt hvad du laver det burde ikke påvirke den anden side - så længe du også sørger for at holde databaserne adskilt.

Nemprogrammings wp side lavede jeg lokalt og smed den derefter live - så på den måde var der heller ikke nogen risiko :)

Besvar