jeg har siddet og fulgt dine videoer meget grundigt da jeg er helt nybegynder inden for det med programmering, og i video 10 snakker du noget om man skal tilmelde sin hjemmeside til overskrift.dk og det har jeg prøvet men den vil ikke lade mig tilmelde.
når jeg prøver får jeg følgende besked: MagpieRSS: Failed to fetch http://gallerihønen.dk (HTTP Error: Couldn't resolve host 'gallerihønen.dk')
håber der er et klogt hovede der kan fortælle mig hvad jeg har gjort galt, eller for den sags skyld ikke har gjort.
MVH. mads
problemer med Rss Feed
Re: problemer med Rss Feed
Hvilken url taster du ind? Du skal indtaste den hvor din RSS feed ligger...
Når du har fundet ud af hvad stoen til din feed er kan du teste den her: http://www.rssboard.org/rss-validator/
Når du har fundet ud af hvad stoen til din feed er kan du teste den her: http://www.rssboard.org/rss-validator/
jeg læste et sted at jeg skulle kunne se om min side var sat op til rss feed at man skulle skrive f.eks. www.gallerihønen.dk/feed/ - det er den hjemmeside jeg er ved og lave
men når jeg gør det kommer der bare en eller anden HTML kode, men kan ikke finde det sted hvor jeg skal slå det til. har skrevet overskrift.dk i den der boks med Opdateringstjenester men kan stadig ikke få den til det?
men når jeg gør det kommer der bare en eller anden HTML kode, men kan ikke finde det sted hvor jeg skal slå det til. har skrevet overskrift.dk i den der boks med Opdateringstjenester men kan stadig ikke få den til det?
Den html kode du ser er din RSS feed...den ser dog ikke ud til at indeholde noget specielt - faktisk er det kun dun forside den indeholder - så tror ikke den er sat korrekt op.
Men hvorfor er du så vild efter en RSS feed ? Umiddelbart er det ikke det vigtigste du bør fokusere på med din hjemmeside - medmindre du virkelig hved hvad et RSS feed gør og har et specfikt mål med dit feed...
Men hvorfor er du så vild efter en RSS feed ? Umiddelbart er det ikke det vigtigste du bør fokusere på med din hjemmeside - medmindre du virkelig hved hvad et RSS feed gør og har et specfikt mål med dit feed...
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Jeg ved at der tidligere har været problemer med RSS feeds, hvis man benytter æ, ø eller å i sin URL.
RSS var/(er) ikke sat op til danske standarter i forholdt til URL adresser, men om det er blevet ændre, det skal jeg ikke kunne sige.
RSS var/(er) ikke sat op til danske standarter i forholdt til URL adresser, men om det er blevet ændre, det skal jeg ikke kunne sige.
tjaa, jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg er så vild efter rss feed, udover du fortalte i din video at det var en god ide at få, som en del af SEO. det er umiddelbart den eneste årsag.
men du siger der er andre ting som jeg skal fokusere mere på, hvad kunne det være?
som sagt tidligere er jeg HELT ny (:
men du siger der er andre ting som jeg skal fokusere mere på, hvad kunne det være?
som sagt tidligere er jeg HELT ny (:
Nu er det Morten der har lavet de fleste af Wordpress videoerne, men han må have haft en grund til at snakke om RSS feeds 
Det er selvfølgelig ret smart, men tror helt ærligt at du ville få mere ud af f.eks linkbuilding
Det er selvfølgelig ret smart, men tror helt ærligt at du ville få mere ud af f.eks linkbuilding
det kan godt ske det er den vej jeg skal gå istedet.
men så igen, alt det jeg kan finde omkring link building handler om at jeg skal skrive på forskellige blogs og forums og på den måde linke til min hjemmeside, men eftersom det er et galleri tror jeg næppe at der er ret mange andre gallerier som har lyst til og "reklamere" for et andet galleri.
men så igen, alt det jeg kan finde omkring link building handler om at jeg skal skrive på forskellige blogs og forums og på den måde linke til min hjemmeside, men eftersom det er et galleri tror jeg næppe at der er ret mange andre gallerier som har lyst til og "reklamere" for et andet galleri.