Forum med Wordpress (nygebegynder)

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
qwe123
Begynder
Forum med Wordpress (nygebegynder)

Indlæg af qwe123 » 14. jul 2013, 22:15

Hej. Jeg er helt ny hvad wordpress angår. Jeg har kigget på jeres tutorials men fandt ikke helt det jeg søgte.

Jeg søger en måde på hvor man kan lavet en hjemmeside hvor i der er et forum. Forummet skal kunne have mange forskellige kategorier, og kunne bruges af alle dog med et login. Er dette mulig at lave gratis?? :)

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Forum med Wordpress (nygebegynder)

Indlæg af Daniel » 14. jul 2013, 22:31

Velkommen til NemProgrammering.dk! :)

Hvis du ønsker at have et forum som det her på NemProgrammering.dk, uden at der skal være en side med indhold tilknyttet til, så er phpBB måske noget du skulle kigge på.
phpBB er det forum som NemProgrammering.dk her bruger, og er et af de nemmeste at arbejde med, både som nybegynder og som erfaren. :)

Hvis du dog ønsker at integrere et forum på en Wordpress side, så er den nemmeste løsning et forum plugin til Wordpress.
Jeg bruger ikke selv ret tit Wordpress, så jeg kender ikke lige et godt forum plugin til det, men prøv eventuelt at søge på Google efter det, så plejer der at komme en del resultater frem, som man så kan prøve indtil man finder det rigtige.

Links:
phpBB
phpBB Danmark

Håber du finder ud af det, ellers er du altid velkommen til at spørge igen! :)

qwe123
Begynder

Indlæg af qwe123 » 14. jul 2013, 22:58

Danielh007 skrev:Velkommen til NemProgrammering.dk! :)

Hvis du ønsker at have et forum som det her på NemProgrammering.dk, uden at der skal være en side med indhold tilknyttet til, så er phpBB måske noget du skulle kigge på.
phpBB er det forum som NemProgrammering.dk her bruger, og er et af de nemmeste at arbejde med, både som nybegynder og som erfaren. :)

Hvis du dog ønsker at integrere et forum på en Wordpress side, så er den nemmeste løsning et forum plugin til Wordpress.
Jeg bruger ikke selv ret tit Wordpress, så jeg kender ikke lige et godt forum plugin til det, men prøv eventuelt at søge på Google efter det, så plejer der at komme en del resultater frem, som man så kan prøve indtil man finder det rigtige.

Links:
phpBB
phpBB Danmark

Håber du finder ud af det, ellers er du altid velkommen til at spørge igen! :)
Det er lige meget om jeg bruger wordpress eller noget andet. Jeg vil bare gerne have det hurtigt igang. Jeg har søgt en del på google men kommer ikke helt frem til det rigtige. Hvad mener du det nemmeste er ?

qwe123
Begynder

Indlæg af qwe123 » 14. jul 2013, 23:01

Og ja det skal helst ligne dette på jeres side

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 14. jul 2013, 23:03

Hvis du bare gerne vil have et hurtigt og enkelt forum, så er phpBB langt den nemmeste løsning.

Du installere det meget lig med Wordpress, hvor du ligger filerne op på din server, og så går du til en installations fil, som vil føre dig igennem installationen.
Derefter kommer du ind i et kontrolpanel, hvor du kan administrere forummet. :)

qwe123
Begynder

Indlæg af qwe123 » 14. jul 2013, 23:16

Dette har jeg prøvet med wordpress... Men den kunne ikke gå videre til "vejledningen" til installationen, jeg fulgte nemlig en video på youtube. Den hoppede bare ned på webhotellets side igen. Jeg bruger 000webhost, kan en anden anbefales? (hvis det er det som er problemet)

Besvar