Jeg håber jeg kan blive ledt på rette vej.
Jeg skal til at være nystartet/selvstændig.
Og jeg vil gerne have en hjemmeside med betaling, flere sprog, dermed verden engang, og til flest platforme. Og mulighed for at kunderne kan uploade billeder og evt. video. Jeg har luret lidt på wordpress, men det forvirrer mig lidt i arbejdet. Så har jeg kigget lidt på joomla eller magento. Eller det kunne være et helt andet godt site. Det skal være iorden, nemt og gerne "billigst muligt" i opstarten, uden for store kompromiser. Men med mulighed for at være med i det nyeste, og sikreste hele tiden.
Og kender nogen en stabil host, med mulighed for selv at tilgå sine backups hurtigt ved nedbrud. Jeg har svært ved at beslutte hvilken mulighed blandt dem alle.
Jeg er nok lidt grøn i det her. Så jeg håber i kan hjælpe.
Joomla eller wordpress eller??
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Re: Joomla eller wordpress eller??
Hejsa, og velkommen til NemProgrammering! 
- Hvis du skal bruge et lille og billigt webhotel til at starte med, så vil jeg nok anbefale Surftown eller Meebox som er to af mine yndlings webhotel udbydere når det gælder opstart.
- Personligt kan jeg rigtig godt lide at arbejde med Wordpress, men det er meget en smags sag, og hvad man skal bruge det til.
For mig er Wordpress meget beregnet til hvis man ønsker noget der er nemt, og som skal udgive informationer.
Joomla er mere hvis man skal udvikle en større hjemmeside, hvor man gerne vil have mest mulig kontrol med de applikationer man laver, selvom begge to selvfølgelig kan bruges til begge ting, men det er sådan jeg synes de hver især er nemmest at bruge.
Men ellers er der jo NemProgrammering.dks nye webbureau, NPWS.
- Hvis du skal bruge et lille og billigt webhotel til at starte med, så vil jeg nok anbefale Surftown eller Meebox som er to af mine yndlings webhotel udbydere når det gælder opstart.
- Personligt kan jeg rigtig godt lide at arbejde med Wordpress, men det er meget en smags sag, og hvad man skal bruge det til.
For mig er Wordpress meget beregnet til hvis man ønsker noget der er nemt, og som skal udgive informationer.
Joomla er mere hvis man skal udvikle en større hjemmeside, hvor man gerne vil have mest mulig kontrol med de applikationer man laver, selvom begge to selvfølgelig kan bruges til begge ting, men det er sådan jeg synes de hver især er nemmest at bruge.
Men ellers er der jo NemProgrammering.dks nye webbureau, NPWS.
Tak 
Men jeg tænker på at kunden skal selv uploade billeder og evt. noget video.
Og jeg skal kunne skabe noget ordenligt, og det skal være mest brugervenligt for mig, når jeg arbejder med det. Og levere et fint resultet for brugeren. Gerne med de førstnævnte krav.
Jeg har også kigget på magento, som mest var eller er beregnet til salg
Og jeg har tænkt på, om det bedst kan betale sig at færdiggøre det, inden det uploades til en host?
Men jeg tænker på at kunden skal selv uploade billeder og evt. noget video.
Og jeg skal kunne skabe noget ordenligt, og det skal være mest brugervenligt for mig, når jeg arbejder med det. Og levere et fint resultet for brugeren. Gerne med de førstnævnte krav.
Jeg har også kigget på magento, som mest var eller er beregnet til salg
Og jeg har tænkt på, om det bedst kan betale sig at færdiggøre det, inden det uploades til en host?
Hmm... jeg ser selv Wordpress fan, men ved faktisk ikke hvor stærkt det er i forhold til et upload system.
Hvis jeg var dig ville jeg nok undersøge hvilke plugins/moduler der findes til de 2 systemer som kan de du leder efter, altså et bruger upload system.
Umiddelbart er Joomla utrolig stærkt til at lave specifikke sider og indhold tilgængeligt for forskellige brugere... altså du kan lave en side der ser vidt forskellig ud alt efter hvem brugeren er...
Derfor vil mit bedste bud være Joomla!
Med hensyn til hosting, så bruger vi her på NemPro Surftown, som vi er ret tilfredse med - de har også Joomla som one-click install...
Andre udbydere kunne dog også sagten være en mulighed.
Vi har en aftale med surftown omkring 15% rabat på starter abonement for vores brugere ( hvis det kunne have interesse ) - se her: http://order.surftown.dk/HostingAccount ... cust146210
Hvis jeg var dig ville jeg nok undersøge hvilke plugins/moduler der findes til de 2 systemer som kan de du leder efter, altså et bruger upload system.
Umiddelbart er Joomla utrolig stærkt til at lave specifikke sider og indhold tilgængeligt for forskellige brugere... altså du kan lave en side der ser vidt forskellig ud alt efter hvem brugeren er...
Derfor vil mit bedste bud være Joomla!
Med hensyn til hosting, så bruger vi her på NemPro Surftown, som vi er ret tilfredse med - de har også Joomla som one-click install...
Andre udbydere kunne dog også sagten være en mulighed.
Vi har en aftale med surftown omkring 15% rabat på starter abonement for vores brugere ( hvis det kunne have interesse ) - se her: http://order.surftown.dk/HostingAccount ... cust146210