Widgets-område
Hey
Jeg har lidt problemer med at få mine widgets ind på mine hjemmeside.
Den skarpelon jeg bruger er Twenty Twelwe og jeg kan ikke få mine widgets frem i første og andet widgets-område. Jeg har lavet en statisk forside som jeg forstår, jeg skal ud fra denne tekst. Vises når den valgfrie Forside skabelon benyttes på en side sat som Statisk Forside, denne tekst står i dropdown boksen når man klikker på første og andet widget-område.
Er nogen som har en ide om hvad jeg eventuelt går galt eller om skarpelonen ikke understødder flere widget områder?
Jeg har lidt problemer med at få mine widgets ind på mine hjemmeside.
Den skarpelon jeg bruger er Twenty Twelwe og jeg kan ikke få mine widgets frem i første og andet widgets-område. Jeg har lavet en statisk forside som jeg forstår, jeg skal ud fra denne tekst. Vises når den valgfrie Forside skabelon benyttes på en side sat som Statisk Forside, denne tekst står i dropdown boksen når man klikker på første og andet widget-område.
Er nogen som har en ide om hvad jeg eventuelt går galt eller om skarpelonen ikke understødder flere widget områder?
Re: Widgets-område
bruger du 'include'?.
Kan vi se den kode?, hvor problemerne går galt.
Kan vi se den kode?, hvor problemerne går galt.
Nu er jeg ret grøn i det med at lave hjemmesider og er ikke inde i begreberne. Vil du være venlig at forklarer hvad du mener med at bruge 'include'?
Når du skriver om i kan se koden, hvor problemet kunne være. Er det så php koden?
Når du skriver om i kan se koden, hvor problemet kunne være. Er det så php koden?
include er en ting man kan bruge i php. Det skrives sådan her
det gør siden mere dymanisk ja php kode tak
.
Kode: Vælg alt
<?php include 'side.php'; ?>- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Ligger din side på nettet, eller har du den liggende på en webserver som vi kan se? 
Mathias: Det er Wordpress han bruger, så han skal helst ikke rode med for meget PHP i denne sammenhæng.
Mathias: Det er Wordpress han bruger, så han skal helst ikke rode med for meget PHP i denne sammenhæng.
Twenty Twelwe er et meget standard tema og derfor ikke være problemer widget-områderne... Det kommer selvfølgelig an på om det er nogle nye plugins du har installeret som du forsøger at vise i dine widget områder?
Er problemet på alle dine sider? eller er det kun den statiske forside den driller med?
Er problemet på alle dine sider? eller er det kun den statiske forside den driller med?
Det er ikke lykkedes mig at kalde andet end den primær sidebar frem på nogle af mine sider.
De widgets jeg bruger er dem som følger med wordpress 3.5.1 som standart.
Min hjemmeside kører jeg som localhost. Det gør jeg for at lærer wordpress at kende, inden jeg ligger noget op.
Mit webhotel er one.com og jeg syntes deres webeditor er meget tung at arbejde med, specielt når jeg er nybegynder.
Her er den php kode jeg tror Mathias hentydede til.
<?php
/**
* The sidebar containing the front page widget areas.
*
* If no active widgets in either sidebar, they will be hidden completely.
*
* @package WordPress
* @subpackage Twenty_Twelve
* @since Twenty Twelve 1.0
*/
/*
* The front page widget area is triggered if any of the areas
* have widgets. So let's check that first.
*
* If none of the sidebars have widgets, then let's bail early.
*/
if ( ! is_active_sidebar( 'sidebar-2' ) && ! is_active_sidebar( 'sidebar-3' ) )
return;
// If we get this far, we have widgets. Let do this.
?>
<div id="secondary" class="widget-area" role="complementary">
<?php if ( is_active_sidebar( 'sidebar-2' ) ) : ?>
<div class="first front-widgets">
<?php dynamic_sidebar( 'sidebar-2' ); ?>
</div><!-- .first -->
<?php endif; ?>
<?php if ( is_active_sidebar( 'sidebar-3' ) ) : ?>
<div class="second front-widgets">
<?php dynamic_sidebar( 'sidebar-3' ); ?>
</div><!-- .second -->
<?php endif; ?>
</div><!-- #secondary -->
Jeg har bare kopieret den, viste ikke lige hvordan man "normalt" gør...
De widgets jeg bruger er dem som følger med wordpress 3.5.1 som standart.
Min hjemmeside kører jeg som localhost. Det gør jeg for at lærer wordpress at kende, inden jeg ligger noget op.
Mit webhotel er one.com og jeg syntes deres webeditor er meget tung at arbejde med, specielt når jeg er nybegynder.
Her er den php kode jeg tror Mathias hentydede til.
<?php
/**
* The sidebar containing the front page widget areas.
*
* If no active widgets in either sidebar, they will be hidden completely.
*
* @package WordPress
* @subpackage Twenty_Twelve
* @since Twenty Twelve 1.0
*/
/*
* The front page widget area is triggered if any of the areas
* have widgets. So let's check that first.
*
* If none of the sidebars have widgets, then let's bail early.
*/
if ( ! is_active_sidebar( 'sidebar-2' ) && ! is_active_sidebar( 'sidebar-3' ) )
return;
// If we get this far, we have widgets. Let do this.
?>
<div id="secondary" class="widget-area" role="complementary">
<?php if ( is_active_sidebar( 'sidebar-2' ) ) : ?>
<div class="first front-widgets">
<?php dynamic_sidebar( 'sidebar-2' ); ?>
</div><!-- .first -->
<?php endif; ?>
<?php if ( is_active_sidebar( 'sidebar-3' ) ) : ?>
<div class="second front-widgets">
<?php dynamic_sidebar( 'sidebar-3' ); ?>
</div><!-- .second -->
<?php endif; ?>
</div><!-- #secondary -->
Jeg har bare kopieret den, viste ikke lige hvordan man "normalt" gør...
altså lige for at være sikker... inde i widget kontrolpanelet der trækker og slipper du blot dine widgets over i de områder du gerne vil have? Du udfylder dem og trykker "gem" prøv at lave en text widget i alle dine områder hvori du skriver
Hvis alt virker korrekt så skulle der gerne stå "test" i alle dine widget områder... husk også at clear cache i browser og wordpress...
Hvis du skrifter til twenty elleven er problemet der så stadig?
Kode: Vælg alt
<p>test</p>Hvis du skrifter til twenty elleven er problemet der så stadig?
Det hjalp mig ikke at skifte til Twenty Elleven desværre... :/
Der var ingen forskel at se når jeg lavede en tekst widget, med den kode som jeg fik. Jeg lavede tekst widget i primær sidebar og første og andet widget område. Den kom kun frem i primær sidebar.
Jeg prøvede at åbne min hjemmeside i explorer, men der var ingen forskel i det som den viste.
Jeg kører wordpress igennem Chrome, kan det have en betydning?
Der var ingen forskel at se når jeg lavede en tekst widget, med den kode som jeg fik. Jeg lavede tekst widget i primær sidebar og første og andet widget område. Den kom kun frem i primær sidebar.
Jeg prøvede at åbne min hjemmeside i explorer, men der var ingen forskel i det som den viste.
Jeg kører wordpress igennem Chrome, kan det have en betydning?
Nej...Chrome er en god browser hvor tingene bør virke... kan ikke lige regne ud at hvorfor dine widget områder ikke fungerer...desværre...
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Hvis du har mulighed for det, så prøv eventuelt at opret et helt nyt Wordpress projekt, du behøver ikke at slette det gamle, bare opret en ny mappe i Xampp med det, og så prøv igen at se om det virker, næsten det bedste råd jeg kan give, desværre.
Lige for at lave en lille krølle på tråden, så fandt jeg et nyt tema (Cazuela theme) og der virker alle widgets områder uden problemer.
Syntes bare lige jeg ville runde den af og tak for hjælpen til alle
Syntes bare lige jeg ville runde den af og tak for hjælpen til alle