Meget ny her, håber i vil tage godt i mod mig. I morges satte jeg mig for, at undersøge hvad jeg basalt har rodet mig ud i! Jeg har sammen med en god ven startet videositet http://www.kitchengo.dk/ for 6 mdr. siden (som youtube, men kun om mad). Vi har et meget lavt forståelsesniveau for hvordan vores side fungerer og vi bliver ofte mødt med ”skældsord” (og med rette) fra især den udvikler af vores afspiller vi anvender. Han har gentagende gange bedt os om at sætte os ind i hvad php, html5 og flash betyder og anvendes. Derfor er jeg super glad for at jeg lige stødte på nemprg…dk Nu tygger jeg alle de fine videoer igennem der ligger herinde.
Mens jeg tygger er her lige et lille spørgsmål til jer. Jeg har indsat et banner på mine film som gerne skulle være clickable. Det er en midroll ad som popper op efter 5 sek. som på youtube med en klik url. Funktionen fungerer fint hvis jeg kun indsætter tekst. Efter jeg har indsat et fint banner for en samarbejdspartner kan der ikke klikkes på selve banneret mere kun i kanten, da banneret ikke udfylder hele rammen. Hvad gør jeg galt. Systemet vi anvender er php basseret og vores afspillers tekniske egenskaber kan ses her http://www.nuevolab.com/ Der er rigtig mange muligheder for at indsætte og lege med reklamer i vores afspiller, håber der er en eller flere der lige har et par fif til at få mig i den rigtige retning.
Venlig hilsen
Kim
Ny bruger med brug for Banner-hjælp
Re: Ny bruger med brug for Banner-hjælp
Hmm... kan du skrive html kode ind i det her midroll plugin?
Hvis ja, så er det vel bare et image link du skal have lavet...det skulle der gerne være en video til under html serien...
Altså et billede (dit banner) som fungerer som et link...
Ellers så synes jeg da du skal skrive til udbyderen af jeres afspiller. Hvis i er betalende kunder, så yder de 100% support på problemer som denne...der er sikkert en simpel løsning de hurtigt kan give dig
Hvis ja, så er det vel bare et image link du skal have lavet...det skulle der gerne være en video til under html serien...
Altså et billede (dit banner) som fungerer som et link...
Ellers så synes jeg da du skal skrive til udbyderen af jeres afspiller. Hvis i er betalende kunder, så yder de 100% support på problemer som denne...der er sikkert en simpel løsning de hurtigt kan give dig
Hej Thomas, tak for svar.
Jeg gemmer billedet (bruger midlertidigt photoshop) Jeg skal herefter, i siteadmin, indsætte banneret som en url. Jeg kopier et direct-link og indsætter banneret samt indsætter et click-url. URLérne er separate og kan ikke forveksles. Jeg kan ikke anvende HTML-kode til banneret, det bliver ikke vist!
Er der i den her forbindelse forskel på html og html5, vi bruger html5 til vores afspiller.
Kim
Jeg gemmer billedet (bruger midlertidigt photoshop) Jeg skal herefter, i siteadmin, indsætte banneret som en url. Jeg kopier et direct-link og indsætter banneret samt indsætter et click-url. URLérne er separate og kan ikke forveksles. Jeg kan ikke anvende HTML-kode til banneret, det bliver ikke vist!
Er der i den her forbindelse forskel på html og html5, vi bruger html5 til vores afspiller.
Kim
altså HTML5 og HTML er jo ikke så meget forskellige... HTML5 introducere bare en masse nye funktioner og muligheder inden for HTML...Læs mere her:
http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... /HTML5.php
Hvis der er specifikke input felter til henholdvis billede og link i din afspiller og det så ikke virker så lyder det til at det er en fejl i afspilleren... kontakt derfor udbyderen og spørg hvorfor det ikke virker når du indsætter de rigtige stier til billede og side på de rigtige steder..
http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... /HTML5.php
Hvis der er specifikke input felter til henholdvis billede og link i din afspiller og det så ikke virker så lyder det til at det er en fejl i afspilleren... kontakt derfor udbyderen og spørg hvorfor det ikke virker når du indsætter de rigtige stier til billede og side på de rigtige steder..