Feedback på Jesperbok.dk

Hvis du selv har lavet en hjemmeside og gerne vil have lidt feedback på den, så smid et link i dette forum og beskriv din side - så skal vores brugere nok give deres ærlige mening! ;)
Besvar
tobrukdk
Nørd
Nørd
Feedback på Jesperbok.dk

Indlæg af tobrukdk » 14. mar 2013, 09:46

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at få noget feedback på jesperbok.dk?

Jeg ved godt at jeg har fejl på min 404 side og kigger på det senere i dag.

Hvad kan jeg forbedre til du måske vil besøge den og hvad kan jeg gøre for du måske overvejer min side?

https://www.jesperbok.dk/

Håber du kan hjælp mig :)

Glæder mig til at høre RIS / ROS!!

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Feedback på Jesperbok.dk

Indlæg af ThomasI » 14. mar 2013, 12:52

Ummidelbart ser det fint ud... måske skulle der være en lidt mere rød-tråd i deignet, men det går ;)

Jeg synes også det er ærgerligt at ALT det nederste med "info til dig" "artikler" osv ikke er links... er lidt irriterende hvis man gerne vil læse mere :)

F.eks ved "video på youtube" kunne der godt være et link til din youtube kanal...eller bare siden hvor dine videoer ligger...

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 14. mar 2013, 12:55

Ps... Synes det er sjovt at du lige har lånt denne sætning i din footer fra NemProgrammering.dk :lol:
"Jesper er administrator her på sitet. Kontakt ham gerne, hvis der er noget der ikke fungerer."

tobrukdk
Nørd
Nørd

Indlæg af tobrukdk » 16. mar 2013, 14:21

ThomasI skrev:Ummidelbart ser det fint ud... måske skulle der være en lidt mere rød-tråd i deignet, men det går ;)

Jeg synes også det er ærgerligt at ALT det nederste med "info til dig" "artikler" osv ikke er links... er lidt irriterende hvis man gerne vil læse mere :)

F.eks ved "video på youtube" kunne der godt være et link til din youtube kanal...eller bare siden hvor dine videoer ligger...

hvad mener du sådan helt når du siger råd-tråd i deignet?

hvad mener du med "Jeg synes også det er ærgerligt at ALT det nederste med "info til dig" "artikler" osv ikke er links... er lidt irriterende hvis man gerne vil læse mere :) "

Vil du have at jeg linker til min video under video?

tobrukdk
Nørd
Nørd

Indlæg af tobrukdk » 16. mar 2013, 14:22

ThomasI skrev:Ps... Synes det er sjovt at du lige har lånt denne sætning i din footer fra NemProgrammering.dk :lol:
"Jesper er administrator her på sitet. Kontakt ham gerne, hvis der er noget der ikke fungerer."

øhm det er min ven som har skrevet det men kan godt få ham til at lave det om hvis det er du mener at det er det samme?

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 16. mar 2013, 18:10

Du burde slå dig sammen med en der gider rette stavefejl osv.

For eksempel hvis du kendte en du stolede på også kunne give login til den person så han/hun kunne gøre det efterhånden som han/hun gik siderne igennem for fejl.

Sætninger som "Vores emner skal vise dig vigtigt information til din programmering såsom at du ikke går tabt i vores artikler." er sort snak og det jo lidt ærgeligt når du gerne vil fortælle noget at det så ikke kommer igennem til dem der læser hjemmesiden.

Jeg har sat det med kodeboksen 1000 gange snart men det er åbenbart ikke vigtigt for dig.
Men det ser altså ikke særlig godt ud. Her for eksempel : https://www.jesperbok.dk/artikler/1/echo-variabler/

"please choose a page" står forkert. Og hvorfor er det på engelsk ? Og hvorfor er det både knapper og dropdown menu som linker til det samme ? Ville være bedre at fjerne dropdownmenuen.
Ligesom noget af hjemmesiden overlapper videoer osv. Prøv og gøre browseren smallere gradvist så kan du se problemerne.

På nogen sider hvis du trykket på et billede så kommer der en javascript popup "Image cannot be loaded. Make sure the path is correct and image exist".

Også der nederst hvor der står om Facebook og YouTube videoer, Videoer via youtube osv det er bare tekst. Der burde jo være links til facebook og youtube eller skal man selv gætte adressen ?
Også er det vel ikke nødvendigt at skrive youtube to gange.

Under Network nederst der blinker ikonerne første gang man holder markøren over dem. Så du kunne måske preloade så de ikke blinker.

Men den skabelon du bruger nu til hjemmesiden ser flot ud så prøv og hold fast i den i stedet for at skifte hele tiden.

Jeg har ikke set alle dine videoer endnu så kan ikke rigtig sige noget om dem men jeg prøver og se dem også skriver jeg nogen kommentar engang jeg har set dem.

Men prøv og få styr på din kodeboks det er jo det man komme for og hvis man bare bliver mødt af sådan en grå boks med sort tekst der ikke engang er indrykket rigtigt ja så gider man næsten ikke.

Og hvorfor er der 2 menuer ? Altså jeg vil gerne ind og se PHP videoer. Så trykker jeg eksempler også kommer der en anden slags menu ude til venstre lidt ned. Ville det ikke være bedre at have menuen ét sted samlet ?

Også står der "
Alle
PHP
PHP/HTML
MySQLi
MySQLi/HTML
GOOGLE
NYHEDER
"

Hvorfor er 2 med PHP ? og hvorfor MySQLi/HTML ?
Hvis jeg nu gerne vil se PHP så vil jeg bare gerne trykke på PHP også se alle videoer hvor PHP bruges... også dem hvor der er HTML med.

Jeg kunne godt tænke mig at videoafspillen var breddere så man kan se hvad der står uden man skal se i fuldskærm.

Hvorfor ikke lægge "Vores info" og "om jesperbok.dk" sammen til en side ?

Jeg er ikke så meget til stock billeder som dette.
Billede
Ville være bedre hvis du selv lavede billederne. Det er mere personligt.

Du puster meget ind i mikrofonen når du taler, prøv og hold mikrofonen væk fra mund og næse hvor du blæser ud, hvis mikrofonen ikke opfanger lyden så prøv en anden mikrofon.

Når du optager videoerne så prøv og zoom ind så teksten ikke er så lille.
Langt det meste er videoen er spildt plads... siger ikke det er let men ville være bedre at zoome ind... eller gøre teksten større i dit program.

Hvad bruger du til at optage videoer med ?

Når du skriver en HTML skabelon til din kode eksempler så er det meget godt hvis koden er valid (tænker på du manglede charset i en video)... ellers kommer der bare nogen fra usenet og brokker sig over din kode ikke er valid ligesom de gjorde ved min kode også blev jeg så træt af at hører på det at jeg gjorde min kode valid til sidst.

Der er fejl i koden her ($talt1) og æøå tekst står forkert : https://www.jesperbok.dk/artikler/4/if-else-kurser-php/

Ville være en god ide hvis du teste alt den kode du har skrevet på hjemmeside og se om den virker.

Dine youtube videoer ser ud til at have samme thumbnail så det er svært og se forskel.

Virker den her kode også på windows ? https://www.jesperbok.dk/artikler/5/email-del-1/
Så vidt jeg ved skal man også sætte disse variabler på windows før det virker :
ini_set("sendmail_from", "fra@domain.dk"); // din e-mail adresse
ini_set("SMTP", "mail.domain.dk");
ini_set("smtp_port", "25");

Du burde som minimal også give en feedback til bruger hvad der er sket så brugeren har en ide om det gik godt eller dårligt.

Du mangler også at sende en header med encoding. Der er en del på nettet der sprøger om hvorfor øæå ikke vises rigtigt.

Meget smart med email del 4 hvor du bruger en skabelon det har jeg ikke tænkt på man kunne.

Video er fjernet af bruger : https://www.jesperbok.dk/artikler/9/inc ... uire-once/

æøå tegn vises forkert i kodeboks : https://www.jesperbok.dk/artikler/10/sub-array/

Det hedder ikke "sub array" det hedder "associative array" : https://www.jesperbok.dk/artikler/10/sub-array/
I den der video med sub array der er der desuden zoomet godt ind. Det er meget bedre at man kan se hvad der står uden at køre med 720p i fuldskærm.

Når man klikker ind på en artikel kan du så ikke lave det sådan at man kan trykke på hele billedet i stedet for man skal trykke på det link ikon der kommer når man holder markøren over billedet.

Nå men nu har jeg set en del af videoer og syntes faktiskt de er okay gode.
Så bare bliv ved :P
Der mangler lige et kommentarfelt så man kan skrive en kommentar til hver video, det ville være godt hvis du kunne lave det. Man kan jo gøre det på youtube men så kan man ikke se det på din hjemmeside jo.

tobrukdk
Nørd
Nørd

Indlæg af tobrukdk » 16. mar 2013, 21:54

scootergrisen skrev:Du burde slå dig sammen med en der gider rette stavefejl osv.

For eksempel hvis du kendte en du stolede på også kunne give login til den person så han/hun kunne gøre det efterhånden som han/hun gik siderne igennem for fejl.

Svar
- Ja jeg prøver at få kigget noget mere på det og prøve at få ham til at kigge på alle sider en gang til :)

Sætninger som "Vores emner skal vise dig vigtigt information til din programmering såsom at du ikke går tabt i vores artikler." er sort snak og det jo lidt ærgeligt når du gerne vil fortælle noget at det så ikke kommer igennem til dem der læser hjemmesiden.

Svar
- Ja det er taget væk og tag noget nyt ind der i stede for :)

Jeg har sat det med kodeboksen 1000 gange snart men det er åbenbart ikke vigtigt for dig.
Men det ser altså ikke særlig godt ud. Her for eksempel : https://www.jesperbok.dk/artikler/1/echo-variabler/

Svar

- Vil kig på det.

"please choose a page" står forkert. Og hvorfor er det på engelsk ? Og hvorfor er det både knapper og dropdown menu som linker til det samme ? Ville være bedre at fjerne dropdownmenuen.

Svar
- ved ikke lige helt hvad du tænker på?

Ligesom noget af hjemmesiden overlapper videoer osv. Prøv og gøre browseren smallere gradvist så kan du se problemerne.

Svar
- Har set problemet og er også i gang med at løse problemet så det ikke kommer til at ske mere eller ligne.

På nogen sider hvis du trykket på et billede så kommer der en javascript popup "Image cannot be loaded. Make sure the path is correct and image exist".

Svar

- Det er taget væk og nu skal man bare klik på billedet. prøver at forbedre den med at der kommer en form farve eller ligne over sådan at man kan se at man holder musen over det :) men det er kun noget jeg overvejer :)

Også der nederst hvor der står om Facebook og YouTube videoer, Videoer via youtube osv det er bare tekst. Der burde jo være links til facebook og youtube eller skal man selv gætte adressen ?
Også er det vel ikke nødvendigt at skrive youtube to gange.

Svar
Jeg har kigget på det og jeg har nu gjort sådan at der stå "Facebook", "google+" og "Twitter".

Men den skabelon du bruger nu til hjemmesiden ser flot ud så prøv og hold fast i den i stedet for at skifte hele tiden.
Svar
- Jeg beholder den også da min ven har bygget og design den til mig som kommer fra USA. og har bygge den op i html/css/js kun :) men jeg kan godt lide det :P :shock:

Jeg har ikke set alle dine videoer endnu så kan ikke rigtig sige noget om dem men jeg prøver og se dem også skriver jeg nogen kommentar engang jeg har set dem.

Svar
- Nej okay, det er fair nok, :) men er i gang med at forbedre nogle af videoer :) både på lyd og video :)

Men prøv og få styr på din kodeboks det er jo det man komme for og hvis man bare bliver mødt af sådan en grå boks med sort tekst der ikke engang er indrykket rigtigt ja så gider man næsten ikke.

Svar
- Ja jeg kigger på det og forbedre det gerne :)

Hvorfor er 2 med PHP ? og hvorfor MySQLi/HTML ?
Hvis jeg nu gerne vil se PHP så vil jeg bare gerne trykke på PHP også se alle videoer hvor PHP bruges... også dem hvor der er HTML med.

Svar
- Det er taget væk og tilføjet noget nyt/flyttet rundt på det :) hvis man kan forklare det :P

Hvorfor ikke lægge "Vores info" og "om jesperbok.dk" sammen til en side ?
Svar
- Det er her med gjort og ret om på det. så det/de ligger "om Jesperbok"

Jeg er ikke så meget til stock billeder som dette.
Billede
Ville være bedre hvis du selv lavede billederne. Det er mere personligt.

Svar
- Det er noget jeg overvejer da :) og vil gerne kig på det! :)

Du puster meget ind i mikrofonen når du taler, prøv og hold mikrofonen væk fra mund og næse hvor du blæser ud, hvis mikrofonen ikke opfanger lyden så prøv en anden mikrofon.

Svar
- kigger på det.

Hvad bruger du til at optage videoer med ?

Svar
- Camtasia Studio (Fuld version)

Der er fejl i koden her ($talt1) og æøå tekst står forkert : https://www.jesperbok.dk/artikler/4/if-else-kurser-php/

Svar
- kigger på sagen og overvejer at forbedre det og kigge på det! :)

Dine youtube videoer ser ud til at have samme thumbnail så det er svært og se forskel.
Svar
- Det er taget væk og nu kan man se forskel på dem :)

Meget smart med email del 4 hvor du bruger en skabelon det har jeg ikke tænkt på man kunne.
Svar
- Tak men jeg er i gang med at forbedre den og skal kigge noget mere på den :) håber du kun bruge min idé :)

Video er fjernet af bruger : https://www.jesperbok.dk/artikler/9/inc ... uire-once/
Svar
- Tak og den er væk nu :)

æøå tegn vises forkert i kodeboks : https://www.jesperbok.dk/artikler/10/sub-array/
Svar
- Kigger og forbedre sagen :)

Det hedder ikke "sub array" det hedder "associative array" : https://www.jesperbok.dk/artikler/10/sub-array/
Svar
- Ja okay, jeg kun ikke lige finde ud at udtal det så jeg kalde det for sub array. Kigger på at forbedre en del af mine videoer :)

Nå men nu har jeg set en del af videoer og syntes faktiskt de er okay gode.
Svar
- Tak for de smukke ord og vil klart bedre den hele tiden det er klart derforr jeg spørger omkring Feedback :) og jeg vil blive ved mat lave videoer :)
Der mangler lige et kommentarfelt så man kan skrive en kommentar til hver video, det ville være godt hvis du kunne lave det. Man kan jo gøre det på youtube men så kan man ikke se det på din hjemmeside jo.
Svar
- Du kan godt skrive kommentar til video dog skal man have en bruger før man kan skrive en kommentar til artiklen :) og giver dig mulighed for det :)
tak for det og kigger på det. Vil gerne så om jeg kan nå alle sammen :) eller skrive gerne en kommentar til video :) eller ligne :)

Tak for den gode feedback.

22.42
EIDT

Skulle gerne have kigget og set på det mest af det ellers tag lige fat i mig hvis jeg har overset noget som du virkelig synes godt jeg kun forbedre eller et problem som du mener helt klart skal være der eller ligne :) håber du kan følge mig :D

Det skal dog lige siges at jeg intet kan gøre ved video og den box ved siden af. :(

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 17. mar 2013, 16:51

Hej Jesper,

Du behøver skal ikke slette det "din ven" har skrevet ;) Jeg har ikke patent på den sætning, så brug den bare... hehe ;)

tobrukdk
Nørd
Nørd

Indlæg af tobrukdk » 17. mar 2013, 19:09

ThomasI skrev:Hej Jesper,

Du behøver skal ikke slette det "din ven" har skrevet ;) Jeg har ikke patent på den sætning, så brug den bare... hehe ;)
Hej Thomas,

Det er helt fint jeg har ret det og tilføjet noget mere/nyt

Besvar