Hej folkens.
Jeg har besluttet mig for at sætte mig lidt ind i CMS og er startet med Wordpress. Jeg er fuldstændig grøn, så jeg beklager, hvis svaret på mit spørgsmål allerede findes i andre tråde, men jeg ved ikke engang, hvad jeg skal søge efter for hjælp - derfor opretter jeg en ny tråd.
Jeg har købt et domæne hos Bluehost og har én gang installeret wordpress på siden via deres oneclick-mulighed. Jeg er så efterfølgende faldet over denne side, og tænkte at jeg ville følge instruktionsvideoerne her på siden slavisk for at lære om wordpress helt fra bunden. Jeg ville derfor fjerne alle filer fra domænet og starte helt forfra. Så jeg åbnede filezilla og slettede alle filer for derefter op uploade hele wordpress-mappen igen som beskrevet i videoen her på siden. Nu får jeg blot en "404 Not Found", når jeg forsøger at gå ind på siden. Set i bakspejlet var det nok ikke så smart blot at slette alt, men jeg troede, at man med en helt tom side kunne starte helt forfra.
Jeg håber, det giver mening, og at nogen kan hjælpe mig igang igen. Jeg vil gerne bare starte helt forfra, men som sagt får jeg blot en fejl, efter jeg har uploadet wordpress-mappen igen.
vh
Hjælp til nybegynder i wordpress
Re: Hjælp til nybegynder i wordpress
Hej med dig...
Grunden til at det ikke virker at wordpress kobler op til databasen, og eftersom du ikke har været inde og tilrette den til de nye filer du har smidt ind, så virker det selvfølgelig ikke...
at bruge en one-click install er ingen skab, og det gør de fleste efterhånden, så mit råd til dig er at få slettet ALT igen OGSÅ det der står i din database ( få evt. bluehost til at hjælpe dig med det )
Og installer så Wordpress igen med oneclick... når du har gjort dette kan du logge ind og så er du klar til at følge videoerne herinde!
Grunden til at det ikke virker at wordpress kobler op til databasen, og eftersom du ikke har været inde og tilrette den til de nye filer du har smidt ind, så virker det selvfølgelig ikke...
at bruge en one-click install er ingen skab, og det gør de fleste efterhånden, så mit råd til dig er at få slettet ALT igen OGSÅ det der står i din database ( få evt. bluehost til at hjælpe dig med det )
Og installer så Wordpress igen med oneclick... når du har gjort dette kan du logge ind og så er du klar til at følge videoerne herinde!
Re: Hjælp til nybegynder i wordpress
Så er jeg oppe at køre igen.
Tak for svaret
Tak for svaret