webhotel
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

tak fandt det nu så fik ejet banner på nu ville jeg gane lave linget om så når man trykker på bannert så skal den hoppe på dk-gamers.dk forsiden og ikke bare opdater forumes forside
- scootergrisen
- Moderator

- Kontakt:
Re: webhotel
Du skulle tage og lære HTML hvis du har tænkt dig og have en hjemmeside.
Du kan låne bøger på biblitoteket og kigge på nettet.
Læs for eksempel : http://www.w3schools.com/html/html_links.asp
Du kan låne bøger på biblitoteket og kigge på nettet.
Læs for eksempel : http://www.w3schools.com/html/html_links.asp
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

ved godt hvondan jeg skal lavet html koden hvis jeg bare finder hvor de har lavet linget i forumet
- scootergrisen
- Moderator

- Kontakt:
a elementet bruges til at lave links.
href attributten indeholder linket.
Grunden til koden ser lidt specielt ud med de krøllede parenteser er fordi koden først bliver behandlet igennem PHP og restattet med nogle værdier.
Så {SITE_LOGO_IMG} bliver for eksempel erstattet med kode til billedet.
href attributten indeholder linket.
Kode: Vælg alt
<a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>Så {SITE_LOGO_IMG} bliver for eksempel erstattet med kode til billedet.
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

ja men der må jo hvare et sted som der er lidt som en css fil hvor der er et link jeg kan lave om eller misforstår jeg det heldt har sedet og kørt det der er om php igemmen for at lære lidt om det
jeg er som sagt ordblin og har lidt svært ved at læse det då jeg høre til dem der prøver mig lidt fram men er god til at huske så rammer jeg det først engan kan jeg også næste gan
dem jeg har understejet her er det ikke noget af det jeg skal lede efter for at finde linket
er det ikke lidt i stil med en css fil hvor den linker til forumet
<a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>
jeg er som sagt ordblin og har lidt svært ved at læse det då jeg høre til dem der prøver mig lidt fram men er god til at huske så rammer jeg det først engan kan jeg også næste gan
dem jeg har understejet her er det ikke noget af det jeg skal lede efter for at finde linket
er det ikke lidt i stil med en css fil hvor den linker til forumet
<a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>
- scootergrisen
- Moderator

- Kontakt:
Jo det er {U_INDEX} du skal erstatte med den adresse du ønsker.
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

ok tak renet også med det hvor den men trode der lå en css fil eller ligne et sted hvor jeg skulle ratte det i
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

prøvet og gøre sådanne det virker ikke hvad gør jeg så forkert
<a href="{www.dk-gamers.dk/}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>
<a href="{www.dk-gamers.dk/}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>
- scootergrisen
- Moderator

- Kontakt:
Du bliver nød til at lære HTML fra bunden.
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Hejsa!
For at rette det a tag rigtigt ind så skal det se sådan ud:
href er ændret til den fulde sti, samtidig er de to {} fjernet da disse kun benyttes hvis man bruger nogle PHP funktioner, hvilket er lige stort nok til dit projekt her.
href er den atribut som fortæller noget om hvor man skal ledes hen når man trykker på linket.
title har jeg også ændret til hvad jeg tror navnet på din side er, title fortæller noget om billedet, dette er nyttigt i forbindelse med søgeresultater på nettet, og samtidig giver det en lille tekst til billedet når man har musen på billedet.
Du ønskes en god dag.
For at rette det a tag rigtigt ind så skal det se sådan ud:
Kode: Vælg alt
<a href="http://www.dk-gamers.dk/" title="DK-Gamers" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>href er den atribut som fortæller noget om hvor man skal ledes hen når man trykker på linket.
title har jeg også ændret til hvad jeg tror navnet på din side er, title fortæller noget om billedet, dette er nyttigt i forbindelse med søgeresultater på nettet, og samtidig giver det en lille tekst til billedet når man har musen på billedet.
Du ønskes en god dag.
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

er det meget svært og få lavet som det er her med de nyste tråde står for sig selv
også de vises på forsiden af hjemmesiden så når man er på forsiden så ser man alle de nyste tråde i en spalte ude i siden så man ikke behøves at gå på forum for at læse de nyste tråde
også de vises på forsiden af hjemmesiden så når man er på forsiden så ser man alle de nyste tråde i en spalte ude i siden så man ikke behøves at gå på forum for at læse de nyste tråde