webhotel

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:
Re: webhotel

Indlæg af scootergrisen » 22. sep 2012, 13:32

Din CSS fil hedder : http://dk-gamers.dk/styl/css.css

Så hver gang du oplever problemer med din HTML kode så gå ind på http://validator.w3.org/ og undersøg din kode.
Du mangler et mellemrum i koden.

Du kan godt have billederne i fotos mappen.

Så skriver du bare url(../fotos/billede.jpg) i din CSS fil.
Stien tager udgangspunkt i mappen hvor CSS filen er.

At tilføje et forum er en stor opgave.
Jeg syns hellere du skulle tage og lære mere om at lave en hjemmeside først.
Men du kan downloade det hos https://www.phpbb.com/

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 22. sep 2012, 14:08

har hendte et forum som det her vil meget garne havde det på

har det findt nok med at lave meger ind enting af gannen det er den måde jeg lære det på jeg er ordblin og er vant til at bare prøve også huske det

men jeg har lavet en side 2 som skal åbne når man trykker på om os

skal den lige inden hvor forsiden liger og skal den hede index.html også
og hvondan vil sådanne et ling se ud

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 22. sep 2012, 14:32

Hver side du laver på din hjemmeside skal have et specielt navn, i det tilfælde du nævner kan du eventuelt kalde siden about.html, hvis vi lige går ud fra den hedder det så kunne din kode til linket se sådan ud:

Kode: Vælg alt

<a href="about.html">Om os</a>
Hvis du fx ville linke til NemProgrammering.dk så skulle dit link se sådan ud:

Kode: Vælg alt

<a href="http://www.nemprogrammering.dk/">NemProgrammering</a>
Det som står i href="" er det link som man skal ledes hen på, og det som står mellem a tagsne er det som bliver vist på din hjemmeside.

Du kan også se mere om dette her: NemProgrammering guide

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 22. sep 2012, 15:33

tak prøver sådanne ser min mappe ud der inde kan i se noget ud fra det fotos om det er lagt rigtig er det kun forsiden der skal kaldes index.html

Billede

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 22. sep 2012, 18:28

Filen hedder "om os.html" ikke "om os".
Du skal også have punktum med og det bagefter punktum.
Også er det bedst at undlade mellemrum i filnavne for at undgå problemer, ligesom det er bedst at undgår tegn som æøå da det kan give problemer.

Og det er sådan set lige meget hvad mappe du ligger filerne i men det er meget almindeligt at have HTML filer i samme mappe og CSS filer i en anden mappe og Javascript filer i en anden mappe.

Jeg tror altså ikke du vil være istand til at drive et board/forum hvis du ikke har den grundlæggende viden det kræver.
Det er svært nok selvom du ved det grundlæggende men når du ikke ved det grundlæggende så er det jo endnu sværre.
Så syns hellere du skulle få styr på at lave en hjemmeside uden forum først, så kan du altid tilføje forummet når du har mere styr på hjemmesiden.

Hvis du alligevel vil så kig eventuelt på http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/phpb ... uktion.php hvor jeg har skrevet noget om det.

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 22. sep 2012, 23:57

ok tak

jeg har spillet spil på nette i 14 år cs og batelfildt der havde vi en klan hvor jeg fik en til at hjelpe med at lave en hjemmeside hvor der hvor sådanne et forum på så bare det køre har jeg heldt styr på og få folk på og give ratiheder og ald det der hvor oppe på 15000-20000 besøgne om dagen de sidste år vi spillet det gav så problemer medder hvor vi havde hjemmesiden

mitproblem er at ander har hvaret for flinke og lave det for mig i alle de år så jeg kun selv skulle styre det på amenlig vis

mit mål er at lave en hjemmeside hvor man kan mødes på som gammer i dk så man kan holde lidt kontagt selvom man bliver ælder og ikke spiller så meget meger
har stortset mødt alle jeg har spillet med gemmen tiden så er det avlidt og ikke havde et sted hvor man lige kan hoppe ind og sige hej og høre hvondan det går

jeg forventer ikke at jeg kan lave det hele på et par dage jeg vil bare garne lære det så jeg ikke skal havde en masse hjelp af ander så er det nemmer og ænder lidt her og der når man kan selv

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 23. sep 2012, 00:18

Så prøv om du kan finde ud af det.

Jeg har et phpBB3 board også hos one.com som dig : http://scootergrisen.dk/forum/
Det board du ser her hos nemprogrammering der er phpBB2 en lidt ældre udgave.

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 23. sep 2012, 19:03

havde en ven på besøg som havde prøvet og lige et forum ind før så han viste mig det
så nu er det på

nu skal jeg bare se om jeg kan få de sidste nyste tråde ud på forsiden lige som de er her hvor de bliver vist i toppen også få forumet til at line rasten af hjemmesiden

det må jeg lege lidt med

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 23. sep 2012, 22:10

Cool.

Kig i \forum\styles\prosilver\template\overall_header.html hvis du vil ændre det øverst på siden.

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 23. sep 2012, 22:25

ok tak det har jeg ledt meget efter skulle jo helst hvare lidt pændt og line ald det andet

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 24. sep 2012, 23:31

hmm når jeg forsøger og skifte bannert med PHPBB ud med bannert jeg selv har lavet så bliver PHPBB bannert der bare

ville garne havde mit ejet banner på og min menu i toppen så man kan hoppe tilbage på forsiden uden at skal åbne hjemmesiden igen

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 25. sep 2012, 00:42

Prøv og log på ACP (Der er link nedert i boardet når du er logget ind som administrator) og generel > Belastning.
Også sæt Rekompiler fastfrosne typografikomponenter: til Ja og tryk Udfør nederst.
Også se om det så virker.

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 25. sep 2012, 16:03

ok du mener inde i adminpanelet ikke

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 25. sep 2012, 16:13

Ja det kaldes ACP.

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 25. sep 2012, 19:57

ok fandt det men jeg kan stadig ikke skifte ders banner ud jeg har fjernet alle de fotos med ders banner jeg kunne finde for at se om det så gik væk men det er der stadig hmmm

Nybegynder (Bo)
Rutineret
Rutineret

Indlæg af Nybegynder (Bo) » 25. sep 2012, 20:27

du skiver den her fil er toppen af forumet jeg kan ikke heldt se mig ud af det hvad er hvad i den

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="{S_CONTENT_DIRECTION}" lang="{S_USER_LANG}" xml:lang="{S_USER_LANG}">
<head>

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset={S_CONTENT_ENCODING}" />
<meta http-equiv="content-style-type" content="text/css" />
<meta http-equiv="content-language" content="{S_USER_LANG}" />
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no" />
<meta name="resource-type" content="document" />
<meta name="distribution" content="global" />
<meta name="keywords" content="" />
<meta name="description" content="" />
{META}
<title>{SITENAME} &bull; <!-- IF S_IN_MCP -->{L_MCP} &bull; <!-- ELSEIF S_IN_UCP -->{L_UCP} &bull; <!-- ENDIF -->{PAGE_TITLE}</title>

<!-- IF S_ENABLE_FEEDS -->
<!-- IF S_ENABLE_FEEDS_OVERALL --><link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="{L_FEED} - {SITENAME}" href="{U_FEED}" /><!-- ENDIF -->
<!-- IF S_ENABLE_FEEDS_NEWS --><link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="{L_FEED} - {L_FEED_NEWS}" href="{U_FEED}?mode=news" /><!-- ENDIF -->
<!-- IF S_ENABLE_FEEDS_FORUMS --><link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="{L_FEED} - {L_ALL_FORUMS}" href="{U_FEED}?mode=forums" /><!-- ENDIF -->
<!-- IF S_ENABLE_FEEDS_TOPICS --><link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="{L_FEED} - {L_FEED_TOPICS_NEW}" href="{U_FEED}?mode=topics" /><!-- ENDIF -->
<!-- IF S_ENABLE_FEEDS_TOPICS_ACTIVE --><link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="{L_FEED} - {L_FEED_TOPICS_ACTIVE}" href="{U_FEED}?mode=topics_active" /><!-- ENDIF -->
<!-- IF S_ENABLE_FEEDS_FORUM and S_FORUM_ID --><link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="{L_FEED} - {L_FORUM} - {FORUM_NAME}" href="{U_FEED}?f={S_FORUM_ID}" /><!-- ENDIF -->
<!-- IF S_ENABLE_FEEDS_TOPIC and S_TOPIC_ID --><link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="{L_FEED} - {L_TOPIC} - {TOPIC_TITLE}" href="{U_FEED}?f={S_FORUM_ID}&t={S_TOPIC_ID}" /><!-- ENDIF -->
<!-- ENDIF -->

<!--
phpBB style name: prosilver
Based on style: prosilver (this is the default phpBB3 style)
Original author: Tom Beddard ( http://www.subBlue.com/ )
Modified by:
-->

<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
var jump_page = '{LA_JUMP_PAGE}:';
var on_page = '{ON_PAGE}';
var per_page = '{PER_PAGE}';
var base_url = '{A_BASE_URL}';
var style_cookie = 'phpBBstyle';
var style_cookie_settings = '{A_COOKIE_SETTINGS}';
var onload_functions = new Array();
var onunload_functions = new Array();

<!-- IF S_USER_PM_POPUP and S_NEW_PM -->
var url = '{UA_POPUP_PM}';
window.open(url.replace(/&/g, '&'), '_phpbbprivmsg', 'height=225,resizable=yes,scrollbars=yes, width=400');
<!-- ENDIF -->

/**
* Find a member
*/
function find_username(url)
{
popup(url, 760, 570, '_usersearch');
return false;
}

/**
* New function for handling multiple calls to window.onload and window.unload by pentapenguin
*/
window.onload = function()
{
for (var i = 0; i < onload_functions.length; i++)
{
eval(onload_functions);
}
};

window.onunload = function()
{
for (var i = 0; i < onunload_functions.length; i++)
{
eval(onunload_functions);
}
};

// ]]>
</script>
<script type="text/javascript" src="{T_SUPER_TEMPLATE_PATH}/styleswitcher.js"></script>
<script type="text/javascript" src="{T_SUPER_TEMPLATE_PATH}/forum_fn.js"></script>

<link href="{T_THEME_PATH}/print.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print" title="printonly" />
<link href="{T_STYLESHEET_LINK}" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen, projection" />

<link href="{T_THEME_PATH}/normal.css" rel="stylesheet" type="text/css" title="A" />
<link href="{T_THEME_PATH}/medium.css" rel="alternate stylesheet" type="text/css" title="A+" />
<link href="{T_THEME_PATH}/large.css" rel="alternate stylesheet" type="text/css" title="A++" />

<!-- IF S_CONTENT_DIRECTION eq 'rtl' -->
<link href="{T_THEME_PATH}/bidi.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen, projection" />
<!-- ENDIF -->

</head>

<body id="phpbb" class="section-{SCRIPT_NAME} {S_CONTENT_DIRECTION}">

<div id="wrap">
<a id="top" name="top" accesskey="t"></a>
<div id="page-header">
<div class="headerbar">
<div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>

<div id="site-description">
<a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>
<h1>{SITENAME}</h1>
<p>{SITE_DESCRIPTION}</p>
<p class="skiplink"><a href="#start_here">{L_SKIP}</a></p>
</div>

<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH and not S_IN_SEARCH -->
<div id="search-box">
<form action="{U_SEARCH}" method="get" id="search">
<fieldset>
<input name="keywords" id="keywords" type="text" maxlength="128" title="{L_SEARCH_KEYWORDS}" class="inputbox search" value="<!-- IF SEARCH_WORDS-->{SEARCH_WORDS}<!-- ELSE -->{L_SEARCH_MINI}<!-- ENDIF -->" onclick="if(this.value=='{LA_SEARCH_MINI}')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='{LA_SEARCH_MINI}';" />
<input class="button2" value="{L_SEARCH}" type="submit" /><br />
<a href="{U_SEARCH}" title="{L_SEARCH_ADV_EXPLAIN}">{L_SEARCH_ADV}</a> {S_SEARCH_HIDDEN_FIELDS}
</fieldset>
</form>
</div>
<!-- ENDIF -->

<span class="corners-bottom"><span></span></span></div>
</div>

<div class="navbar">

<ul class="linklist navlinks">
<li class="icon-home"><a href="{U_INDEX}" accesskey="h">{L_INDEX}</a> <!-- BEGIN navlinks --> <strong>&#8249;</strong> <a href="{navlinks.U_VIEW_FORUM}">{navlinks.FORUM_NAME}</a><!-- END navlinks --></li>

<li class="rightside"><a href="#" onclick="fontsizeup(); return false;" onkeypress="return fontsizeup(event);" class="fontsize" title="{L_CHANGE_FONT_SIZE}">{L_CHANGE_FONT_SIZE}</a></li>

<!-- IF U_EMAIL_TOPIC --><li class="rightside"><a href="{U_EMAIL_TOPIC}" title="{L_EMAIL_TOPIC}" class="sendemail">{L_EMAIL_TOPIC}</a></li><!-- ENDIF -->
<!-- IF U_EMAIL_PM --><li class="rightside"><a href="{U_EMAIL_PM}" title="{L_EMAIL_PM}" class="sendemail">{L_EMAIL_PM}</a></li><!-- ENDIF -->
<!-- IF U_PRINT_TOPIC --><li class="rightside"><a href="{U_PRINT_TOPIC}" title="{L_PRINT_TOPIC}" accesskey="p" class="print">{L_PRINT_TOPIC}</a></li><!-- ENDIF -->
<!-- IF U_PRINT_PM --><li class="rightside"><a href="{U_PRINT_PM}" title="{L_PRINT_PM}" accesskey="p" class="print">{L_PRINT_PM}</a></li><!-- ENDIF -->
</ul>

<!-- IF not S_IS_BOT and S_USER_LOGGED_IN -->
<ul class="linklist leftside">
<li class="icon-ucp">
<a href="{U_PROFILE}" title="{L_PROFILE}" accesskey="e">{L_PROFILE}</a>
<!-- IF S_DISPLAY_PM --> (<a href="{U_PRIVATEMSGS}">{PRIVATE_MESSAGE_INFO}</a>)<!-- ENDIF -->
<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH --> &bull;
<a href="{U_SEARCH_SELF}">{L_SEARCH_SELF}</a>
<!-- ENDIF -->
<!-- IF U_RESTORE_PERMISSIONS --> &bull;
<a href="{U_RESTORE_PERMISSIONS}">{L_RESTORE_PERMISSIONS}</a>
<!-- ENDIF -->
</li>
</ul>
<!-- ENDIF -->

<ul class="linklist rightside">
<li class="icon-faq"><a href="{U_FAQ}" title="{L_FAQ_EXPLAIN}">{L_FAQ}</a></li>
<!-- IF not S_IS_BOT -->
<!-- IF S_DISPLAY_MEMBERLIST --><li class="icon-members"><a href="{U_MEMBERLIST}" title="{L_MEMBERLIST_EXPLAIN}">{L_MEMBERLIST}</a></li><!-- ENDIF -->
<!-- IF not S_USER_LOGGED_IN and S_REGISTER_ENABLED and not (S_SHOW_COPPA or S_REGISTRATION) --><li class="icon-register"><a href="{U_REGISTER}">{L_REGISTER}</a></li><!-- ENDIF -->
<li class="icon-logout"><a href="{U_LOGIN_LOGOUT}" title="{L_LOGIN_LOGOUT}" accesskey="x">{L_LOGIN_LOGOUT}</a></li>
<!-- ENDIF -->
</ul>

</div>

</div>

<a name="start_here"></a>
<div id="page-body">
<!-- IF S_BOARD_DISABLED and S_USER_LOGGED_IN and (U_MCP or U_ACP) -->
<div id="information" class="rules">
<strong>{L_INFORMATION}:</strong> {L_BOARD_DISABLED}