søger hjelp til Div/html
Den nav bar er ellers et direkte kopi her fra siden omkring css nr 8.
men det er vel ikke en decideret fejl når så længe netb ”kun ” laver en gul bemærkning, decideret fejl er jo røde.
Undret mig enlig også over det efter som at det ikke kommer en fejl i videoen.
men det er vel ikke en decideret fejl når så længe netb ”kun ” laver en gul bemærkning, decideret fejl er jo røde.
Undret mig enlig også over det efter som at det ikke kommer en fejl i videoen.
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Re: søger hjelp til Div/html
Det er korrekt at det godt kan bruges ude på nettet af den grund, men det giver en bedre browser optimering at bruge det på den anden måde, og noget der overraskede mig, en bedre søgeplacering på Google, åbenbart noget de er begyndt at kigge på også.
Men hvorfor det lige bliver brugt i videoen ved jeg ikke, dog at den ikke viser en fejl i NetBeans er fordi videoen er lavet dengang man brugte ZenCoding da NetBeans ikke var kompatibel med HTML filer, i de nye versioner er fejlfindingen blevet meget bedre.
Men hvorfor det lige bliver brugt i videoen ved jeg ikke, dog at den ikke viser en fejl i NetBeans er fordi videoen er lavet dengang man brugte ZenCoding da NetBeans ikke var kompatibel med HTML filer, i de nye versioner er fejlfindingen blevet meget bedre.
Ok så blev vi så meget kloget, jeg vil fluks rette det.
Kan se at her på siden har man valt en anden løsning.
Kan se at her på siden har man valt en anden løsning.
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

tak det løste det ene problem nu viser den ingen fejlDanielh007 skrev:Det skal se sådan her ud:
HTML kode:CSS kode:Kode: Vælg alt
<li class="linav"><a href="http://www.nemprogrammering.dk/" class="nav">Nem</a></li>Et id er noget man bruger en enkelt gang, en class bruger man flere gange.Kode: Vælg alt
.linav { float:right; }
Se eventuelt det tidligere indlæg her: http://www.nemprogrammering.dk/forum/vi ... name#p1752
nu har jeg kun det problem med den laver en linie som ikke skal hvare der over de ling jeg har sadt på som jeg viste linger oppe i tråden hvad kan det skyles
- Daniel
- Admin

- Kontakt:
Jeg kan ikke lige nå at teste det men umiddelbart skulle jeg mene at du skal tilføje padding: 0px; og margin-top: 0px; og margin-bottom: 0px;
Så det kommer til at se sådan ud:
Så det kommer til at se sådan ud:
Kode: Vælg alt
#top1_2{width: 900px;
height: 100px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
background-color: #FFFFFF;
padding: 0px;
margin-bottom: 0px;
}
#top1_3{width: 900px;
height: 40px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
background-color: #FFFFFF;
padding: 0px;
margin-top: 0px;
}-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

det gør ikke rigtig nogen forskel fejlen er der endnu
det er kun galdt når jeg har linikne er smidt ind hvis jeg fjerner dem ser det rigtig nok ud
det er kun galdt når jeg har linikne er smidt ind hvis jeg fjerner dem ser det rigtig nok ud
- Daniel
- Admin

- Kontakt:
Jeg har siddet og testet det igennem noget tid nu og jeg kan bare ikke finde en løsning på det.
Det ser ikke ud til der er hverken padding eller margin noget sted som kan rykke den, og heller ikke andre elementer som kan forstyrre den.
Jeg håber at andre kan finde en løsning på det.
Det ser ikke ud til der er hverken padding eller margin noget sted som kan rykke den, og heller ikke andre elementer som kan forstyrre den.
Jeg håber at andre kan finde en løsning på det.
Prøv at sidde denne her kode stump ind i css
men føre div tag sammen så de kommer helt tæt på hinanden, så du ikke får den lille blå stripe mellen dine div
men føre div tag sammen så de kommer helt tæt på hinanden, så du ikke får den lille blå stripe mellen dine div
Kode: Vælg alt
div{padding: 1px 0;}-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

det løste ½ af problemet den blå linie i toppen men den blå linie mellen bannert og linkene er der endnu kan men lige den linie du skev ind så den virker bække steder
div{padding: 1px 0;}
div{padding: 1px 0;}
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

så rodet lidt med det nu virker det en blaning af jers forslag gjore hvad det skulle til
ved ikke om det er heldt rigtig og gøre det sådanne men det virker
ved ikke om det er heldt rigtig og gøre det sådanne men det virker
Det var dejligt at problemet blev løst
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

ja jeg takker uden jers hjelp hvor det ikke blivet løst
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

har lige et spørsmål meger
og der kommer nok fleger
et forum som dette vi er på nu hvor finder man sådanne et
kan huske fra mine unge dage hvor vi spillet bf havde vi sådanne et forum
så det ved jeg hvondan virker
et forum som dette vi er på nu hvor finder man sådanne et
kan huske fra mine unge dage hvor vi spillet bf havde vi sådanne et forum
så det ved jeg hvondan virker
- Daniel
- Admin

- Kontakt:
Den danske udgave af phpBB forum kan findes her: http://www.olympusdkteam.dk/viewforum.p ... 74a1b1d3da
Den officielle hjemmeside med flere sprogpakker kan findes her: https://www.phpbb.com/
Den officielle hjemmeside med flere sprogpakker kan findes her: https://www.phpbb.com/
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

tak kan jeg smide det i netB så jeg kan lave hele hjemmesiden og se den der før jeg finder et sted og lige den op
-
Nybegynder (Bo)
- Rutineret

har prøvet som i viser i php og instaler xampp og lavet mappe og smidt forumet i
og det er der og det hele men kan ikke åbne det og se det i netb skulle det hvare mulidt og se det der og arbejte med det
og det er der og det hele men kan ikke åbne det og se det i netb skulle det hvare mulidt og se det der og arbejte med det
- Daniel
- Admin

- Kontakt:
phpBB er ikke et forum som du skal programmere en hel masse ved, derfor skal du ikke åbne det med Netbeans men bare i din browser.
Du burde kunne læse mere om det her: http://www.olympusdkteam.dk/docs/da/INSTALL.html
Du burde kunne læse mere om det her: http://www.olympusdkteam.dk/docs/da/INSTALL.html