Skift af farve på overskrift i twenty 11 wordpress theme

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
Brugeravatar
AndersRosgaard.dk
Begynder
Geografisk sted:Århus
Kontakt:
Skift af farve på overskrift i twenty 11 wordpress theme

Indlæg af AndersRosgaard.dk » 9. aug 2012, 09:31

Nogen der kan fortælle mig hvorledes jeg skifte overskriftfarven fra sort til mørkgrå på forsiden i twenty 11 wordpress theme?

På en af nemprogrammerings-videoerne er forklaret, hvorledes man skifter logoet, men jeg ønsker blot at ændre skriftfarven.

På forhånd tak

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Skift af farve på overskrift i twenty 11 wordpress theme

Indlæg af ThomasI » 10. aug 2012, 09:11

Hej Anders :D

Det skulle være ret lige til at ændre farven.

Under dine template filer osv ( det samme sted som videoen omkring loget er inde i ) skulle der gerne være en CSS fil. Kan være den hedder stylesheet eller lign. og ligegr for det meste helt nede i bunden...

Faktisk kan det godt være du skal ind i et andet css sheet, men prøv i første omgang lige at kigge i det der ligger nederst inde under editoren... Hver skal du så ændre farven på den styling som relatere til din overskift. Du kan finde hvilket styling det er ved at bruge google chrome og så "inspecte" din overskift. PÅ den mådekommer du ind og ser hvilket class eller id din overskift er stylet med.

Det er denne class eller id du skal søge efter i dit css sheeet og derinde ændre farvekoden.

Hvis du ikke kan finde class´en i den css fil så er det fordi det ikk er den css fil. Prøv istedet at finde den i mappen for det tema du bruger. Hent dette ned -> ret stylingen til den rigtige fave og upload det igen...så skulle farven gerne være ændret... HUSK AT GEMME EN SIKKERHEDS KOPI

Besvar