Søgefelt på en hjemmeside

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
AzizWadi92
Begynder
Søgefelt på en hjemmeside

Indlæg af AzizWadi92 » 27. jul 2012, 14:53

Hej alle.

Jeg vil gerne tilføje et søgefelt på min hjemmeside, hvor man skal kunne søge efter navne på spisesteder som er på siden.

jeg har fundet denne html kode til en søgebar:

<form id="Søgebar" name="simple_bar" method="get" action="LINK!!!!">
<table width="280" cellpadding="5">
<tr>
<td>
<input type="hidden" name="dff_view" value="grid">
Søg:<input type="text" name="dff_keyword" size="30" maxlength="50"><input type="submit" value="Find">
</td>
</tr>
</table>
</form>
Mit problem er så at jeg ikke ved hvordan gør sådan så, når jeg skriver et navn i søgefeltet at det så rent faktisk bliver fundet frem på en anden side?

håber i forstod mit spørgsmål og kender svaret :)

chr10
Entusiast
Entusiast

Re: Søgefelt på en hjemmeside

Indlæg af chr10 » 27. jul 2012, 15:47

Uhhh det er ikke lige til at kode selv men vis det er så har google lavet et sted hvor man dan designe sin søge bar og så for du bare en kode af dem som du skal indtaste på din side og så virker den.
Det er vist også det de har gjort her på siden.

Kan ikke lige finde linket til den der google side jeg snakkede om men jeg ved den er der og skal nok skive den vis jeg finder den

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 27. jul 2012, 17:06

Du kan lave det i PHP for eksempel.
Så skrive du i din HTML kode <form id="Søgebar" name="simple_bar" method="get" action="fil.php">

Også laver du fil.php som så får den tekst bruger skrev også kan du skrive i koden hvad der så skal ske.
Det kunne for eksempel være at din database skulle søges igennem for ordet også vise de sider som har ordet på.

Men ja det ikke lige det letteste at lave i verden og hvis du ikke kan finde ud af det kan du som sagt bruge google ligesom her på siden hvis du besøger http://www.nemprogrammering.dk/search.php?q=test for eksempel.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 27. jul 2012, 22:32

ENIG med det 2 svar ovenfor!

Det er ikke nemt at lave en så søgefunktion, specielt hvis din side ikke er lave som et CMS system der kobler op til en database du kan søge i...

Jeg kan der også enig i at "google custom search" er en god løsning, og faktisk også det vi bruger her på sitet - Så tag da et kig på det! :D

Besvar