Wordpress plugins

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
benim1
Begynder
Wordpress plugins

Indlæg af benim1 » 23. jul 2012, 23:57

Hej

Jeg har en blog hos wordpress men jeg har ikke plugins funktionen i mit kontrolpanel, hvordan kan det være?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Wordpress plugins

Indlæg af ThomasI » 24. jul 2012, 00:28

Hvem er din host?

Er det noget du selv har installeret eller er den en gratis tjeneste du bruger?

benim1
Begynder

Indlæg af benim1 » 24. jul 2012, 02:09

Jeg har ikke nogen host endnu for jeg bruger den gratis tjeneste. Hvad er det jeg skal gøre nu?

Mathias
Nørd
Nørd
Kontakt:

Indlæg af Mathias » 24. jul 2012, 10:35

Tror du skal købe et sted.

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 24. jul 2012, 12:39

Hvad er det for en version du har installeret og hvor har du hentet den fra?

Et link til det sted hvor du har hentet den vil være super. :)

benim1
Begynder

Indlæg af benim1 » 24. jul 2012, 12:52

Jeg skal også købe domæne men skal man så flytte sin blog eller skal man oprette en ny?

Jeg har ikke hentet noget men bare oprettet en blog her - http://wordpress.com/

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 24. jul 2012, 14:46

Ahh, så forstår jeg bedre hvorfor.

Hvis det du leder efter er det der er i videoerne skal du ind og besøge denne side i stedet for http://wordpress.org/, det andet der er en blog som allerede er hostet og som du ikke kan gøre så meget ved, det er en ganske fin ting hvis man ønsker at blogge, men hvis du gerne vil lave en hjemmeside så er det inde på den anden side der du skal hente det og så installere det. :)

benim1
Begynder

Indlæg af benim1 » 24. jul 2012, 15:00

Jeg tror bare at jeg køber en domæne og henter wordpress.org og overfører den til min domæne. er det rigtig forstået?

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 24. jul 2012, 15:05

Det er helt korrekt, når du har hentet det fra WordPress.org så kan du enten installere det i et serverprogram på din computer og arbejde med det og så overfører filerne bagefter til dit webhotel.
Eller også kan du købe et webhotel og smide installations filerne derind med det samme, det som tager kortest tid hvis man ikke har en god forbindelse.

benim1
Begynder

Indlæg af benim1 » 24. jul 2012, 17:56

Skal man have webhotel?

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 24. jul 2012, 18:32

Hvis du ønsker at din side skal ud på nettet så skal du, medmindre du vil hoste den fra en server du har stående i hjemmet hvilket kræver en hel del og ikke længere er så billigt som et webhotel.

Det du skal bruge er:

Domæne: Et navn til din side som dækker over den ip adresse som den enlig er, et domæne kan være fx nemprogrammering.dk, uden dette kan folk kun komme til din side med en ip adresse og det er de færreste som ønsker at besøge sådan en side.
Webhotel: Et købt opbevarings sted som du kan ligge alle dine filer i, dette sted er online (for det meste) 24/7 og sørger for at din side ikke kun er oppe når du har din computer tændt.

Af webhotel kan jeg klart selv anbefale Meebox https://meebox.net/da/
Dog ved jeg også at NemProgrammering her anbefaler Surftown, og at de har en lille aftale med dem, men det kan du læse mere om i deres artikel her http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... terdet.php

Der findes også mange andre du kan kigge på, men personligt ville jeg vælge et af de to der både ud fra pris og kvalitet. :)

Besvar