Bredden på videoafspilleren

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:
Bredden på videoafspilleren

Indlæg af scootergrisen » 3. jul 2012, 03:18

Kan i ikke gøre bredden på videoafspilleren breddere så man bedre kan se det der bliver skrevet af koder i videoerne.

For eksempel i HTML 5 videoerne der er tegnene meget små og man skal gå i fuldskærm for at kunne læse hvad der står men det så lidt besværligt hvis man ønsker og skifte mellem andre programmer for eksempel hvis man sidder og prøver det der bliver snakket om også skal skifte frem og tilbage mellem videoen og tekstredigeringsprogram.

Det ville være bedre hvis hjemmesiden udnyttede hele browseserens bredde så der var mere plads til videon også fjerne det ude til højre med reklame og afstemning... eller flytte det et andet sted hen.

Hvis i kunne gøre den midterste kolonne på hjemmesiden flydende i bredden så den automatisk var så bred som browseren tillod også hvis videoafspilleren også automatisk kunne tilpasse sig den tilgængelige bredde så tror jeg det ville være godt.

Josefine
Geni
Geni

Re: Bredden på videoafspilleren

Indlæg af Josefine » 3. jul 2012, 18:22

Jeg synes bredden er fin nok, der skulle bare være zoomet lidt ind på teksten som i de andre videotutorials - jeg kan godt lide, når det ikke fylder for meget :D

Men en anden ting, der generer mit "grafiske syn" er logoet oppe i banneret øverst på siden, der ikke har fået en transparent baggrund, men hvor der i stedet er blevet farvelagt med nogenlunde samme farve som baggrundsfarven - det duer bare ikke så godt, eftersom skærmene rundt omkring har forskellig lysstyrke, og derfor vil nogle kunne opleve den der kant rundt om logoet.
Og så skal det altså gemmes i PNG, jeg tror det der enten er gemt i JPEG eller GIF.
Men nu er det altså også fordi jeg har fået en irriterende vane med at spotte sådan nogle ting, det er slet ikke så voldsomt, og man lægger ikke rigtig mærke til det :lol:
Men hvis det var, så var det også en ønsket mini-ændring af siden :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 3. jul 2012, 19:40

Tak for de gode ideer...

Umiddelbart er det større ændringer du foreslår, så kan desværre ikke love at det bliver bedre lige med det samme...

Dog er det første gang at vi har fået en "klage" over video bredden, så vil lige overveje det hvis der er andre der skulle nævne det ;)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 3. jul 2012, 20:09

Bredden er måske fin nok hvis bare teksten gøres større så så ville det være bedre.
Bredden her er 610 hvor den på youtube er 640 og det vel fint nok.
På youtube der kan man bare gøre videoen lidt større uden at gå i fuldskærm hvilket hjælper når man sidder og skiftet mellem programmer.

I den her video for eksempel der udnyttes der ikke særlig meget af bredden : http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 3KTVQwy8dA

Og det ikke for at klage jeg det bare forslag til at gøre det endnu bedre.
Og jeg tror hvis man har en mindre skærm end jeg har så bliver det nok endnu mere svært at se.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 7. jul 2012, 00:24

Hvis jeg på http://www.youtube.com/html5 går ind og vælge HTML 5 afspilleren i stedet for flash så her på newprogrammering.dk er der ikke nogen fuldskærm knap ude til højre i bunden som der plejer at være med flash afspilleren.

Besvar