Mine spil fryser!

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46
Re: Mine spil fryser!

Indlæg af Josefine » 7. jun 2012, 19:46

Men altså:

Processornavn: Intel Core i5

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Mine spil fryser!

Indlæg af cristian » 7. jun 2012, 20:11

Josefine skrev:Oookay.... Det er godt, jeg ved, hvad overclocking er :lol:

Min terminal reagerer ikke rigtigt på kommandoen...? Den tager imod den, men der sker ikke rigtig noget.

Så hvis vi overclocker min Mac og får memory hastigheden til at blive hurtigere, så vil mine Sims 3 spil muligvis også blive hurtigere?
Men for at gøre det, skal vi så ikke genstarte min computer, mens jeg holder.... åh hvad var det nu for en knap.... nede - kan man godt det over teamviewer?
Som udgangspunkt burde man kunne gøre det over teamviewer.

At kommandoen ikke virker, ja det er det med at ikke alle MacBook Pro maskiner er ens.

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: Mine spil fryser!

Indlæg af Josefine » 7. jun 2012, 20:43

Men tror du, at jeg ville kunne sætte grafikindstillingerne i spillet op og køre det i en acceptabelt hastigheder uden at være bekymret for, at den hele tiden fryser?
For altså... jeg kan da godt leve med grafikindstillingerne helt nede, det kører jo fint med det, så det er ikke ligefrem så livsnødvendigt, som det var dengang jeg oprettede tråden her.
Men hvis jeg kunne få spillet i en lidt bedre kvalitet, uden at det forstyrrer selve spillet, ville det self. være et super super dejligt :p Men altså.... er det noget, du tror ville virke? For ellers behøves du altså ikke gøre dig det besvær.

Sledmore
Entusiast
Entusiast
Indlæg:26
Tilmeldt:1. maj 2012, 19:43

Re: Mine spil fryser!

Indlæg af Sledmore » 8. jun 2012, 08:20

Hej Josefine.

Jeg har endelig et godt svar til dig.

Du kunne evt. kigge efter et grafikkort der hedder: " ATI " Den vil opgradere dit GHz + forhøje dit memory (Kun noget jeg har hørt fra en ven som har dette kort til en MacBook) Jeg syntes selv du skulle prøve dette grafikkort eller spørger om det i den butik som MacBook'en blev købt.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Mine spil fryser!

Indlæg af cristian » 8. jun 2012, 09:54

Sledmore skrev:Hej Josefine.

Jeg har endelig et godt svar til dig.

Du kunne evt. kigge efter et grafikkort der hedder: " ATI " Den vil opgradere dit GHz + forhøje dit memory (Kun noget jeg har hørt fra en ven som har dette kort til en MacBook) Jeg syntes selv du skulle prøve dette grafikkort eller spørger om det i den butik som MacBook'en blev købt.
Jeg svarer på denne senere. Det lyder ikke som om at du ved hvad du snakker om på dette område.

Josefine. For at kunne svare på dette er jeg nød til at have adgang til din maskine. F.eks. Igennem teamviewer. For at kunne give et mere præcist svar.

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: Mine spil fryser!

Indlæg af Josefine » 8. jun 2012, 12:26

Hvornår har du tid? :lol:

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: Mine spil fryser!

Indlæg af Josefine » 9. jun 2012, 17:23

Men på spilæsken står der godt nok under systemkrav:

Grafik: ATI X1600 eller NVIDIA 7300 GT med 128 MB grafikhukommelse

Så det er måske et bestemt grafikkort, man skal have, eller....??

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Mine spil fryser!

Indlæg af cristian » 11. jun 2012, 07:30

Josefine skrev:Men på spilæsken står der godt nok under systemkrav:

Grafik: ATI X1600 eller NVIDIA 7300 GT med 128 MB grafikhukommelse

Så det er måske et bestemt grafikkort, man skal have, eller....??
Det der står på æsken er minimums krav.

Uhm du giver bare et tidspunkt og dag hvor du har tid Josefine.
Du kunne evt. kigge efter et grafikkort der hedder: " ATI " Den vil opgradere dit GHz + forhøje dit memory (Kun noget jeg har hørt fra en ven som har dette kort til en MacBook) Jeg syntes selv du skulle prøve dette grafikkort eller spørger om det i den butik som MacBook'en blev købt.
Som skrevet tidligere, så skifter du ikke bare et grafikkort i en bærbar, da det er loddet fast direkte på bundkortet. Så det ville være nødvendigt at skifte hele bundkortet. Udover at betale et nyt bundkort ville man også være nød til at betale for de timers arbejde det ville tage. Som du nok skal regne med er omkring 2-3 stykker af 300-400kr i timen. Da de formentlig tager for påbegyndt time.

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: Mine spil fryser!

Indlæg af Josefine » 12. jun 2012, 06:31

Jeg ser lige efter en dato i morgen, for der er jeg nemlig optaget :)

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: Mine spil fryser!

Indlæg af Josefine » 14. jun 2012, 15:34

Har du tid inden klokken 18 i morgen? Eller omkring klokken 19-22 i weekenden?
- Tusind tak for al jeres hjælp!

Besvar