Favicon

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:
Re: Favicon

Indlæg af Daniel » 22. maj 2012, 22:33

Har nu siddet og testet igennem på min egen side,og bruger den samme kode som ThomasI lige har skrevet, jeg har testet med 6 forskellige browsere og alle 6 virker fint, og det er InternetExplore, GoogleChrome, FireFox, Safari, Opera, mm.

Mit umiddelbare bud lige nu kan kun være at der er tale om en forældet browser som ikke læser koderne helt som vi gør, hvis det er du ikke allerede har gjort det så prøv at opdatere din browser og se om det hjælper. :)

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 22. maj 2012, 22:35

Ellers så prøv at fjerne din type i dit link, jeg har aldrig oplevet at det skulle sige noget men man er nødt til at prøve lidt her. :)

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 23. maj 2012, 06:45

Både Safari, Chrome og Firefox viser jeres ikon (bortset fra når man går ind i forummet) hos mig, og det gør de også ved alle de sider, jeg er stødt på - jeg har kun oplevet de modsatte, når det er koder, jeg selv tester.
Jeg har lige testet min søster koder igen i dag, men Safari vil stadig ikke være med, og hun bruger præcis samme kode, som I har. Men den virker fint på internettet..... heey.... det kan da være, Safari kun viser favicons, hvis siderne ligger på et domæne?
Det må jeg lige teste, når jeg kommer hjem....

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 23. maj 2012, 11:10

Tror, som Daniel også påpeger, at problemet ligger i de forskellige browsere eller styre systemer ( eftersom NemProgrammering.dk´s icon virker overalt )

Her på forum var der ikke blevet sat en favicon på, men det skulle der gerne være nu ( tak fordi du lige gjorde opmærksom på det Josefine ) ;)

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 23. maj 2012, 14:58

Okay jeg forstår det virkelig bare ikke.... nu har jeg testet flere favoritikoner på den ene og den anden måde i Safari, jeg ved ikke hvor mange gange, og den viser dem tilsynladende bare, når den har lyst - der er absolut intet system i det.
Så jeg tænker, at det bare er browseren, der lige skal bruge enten ekstremt meget eller lidt tid på at finde ikonet frem, for det virker tilsynladende.... nogle gange :roll: Og så må Chrome og Firefox åbenbart være bedre til at opdatere.
Så mit bud er, at det virker, men at du ikke selv er i stand til at se det endnu :lol:

Sledmore
Entusiast
Entusiast

Indlæg af Sledmore » 31. maj 2012, 14:31

Hej Thomas.

Ja, ikonet virker helt fint hos mig, jeg tror problemet er hos ham at måske er det ikke en ikon fil han har eller har han ikke opdateret sin browser prøv som Daniel siger: "F5".

Hvis det ikke virker, er der er et problem med dit ikon :-)

- Sledmore

Besvar