Hej Alle.
Jeg er en ny bruger af Wordpress og har brug for lidt hjælp.
Jeg har købt et layout fra en hjemmeside og sidder nu og skal have lagt alle min ting ind på hjemmesiden. Men det er her problemet opstå. I min menu på forsiden, kan jeg ikke se ÆØÅ. Jeg anvender den danske udgave af wordpress 3.3.2 mener jeg den hedder. spørgsmål er så,-
---Hvordan får jeg ÆØÅ frem i min menu oversigt på forsiden. har undersøgt om der skulle være et script eller noget andet jeg kan finde, men uden held.
Link til hjemmesiden: http://ingstruptrivselsskole.dk/
der skal dog sige, at jeg er nybegynder i dette program og har tidligere arbejdet i Joomla....
Så hjælpe ønskes meget gerne....På forhånd tak...
Hjælp til tekst typer.
Re: Hjælp til tekst typer.
Så vidt jeg kan se er det kun i din menu den driller og derfor kan du bruge den simple løsning og erstatte dine æ ø og å´er med:
Æ = æ og med store bogstaver = Æ
Ø = ø og med store bogstaver = Ø
Å = å og med store bogstaver = Å
Æ = æ og med store bogstaver = Æ
Ø = ø og med store bogstaver = Ø
Å = å og med store bogstaver = Å
Hej Thomas
Jeg takker for dit råd, men jeg kan ikke få det til at gør som jeg gerne vil have...
Når jeg kopier din tekst ser min overskrift sådan her ud: VÆrdigrundlag (Værdigrundlag). Jeg ved ikke om jeg gøre det forkert, for jeg har aldrig prøvet at gøre dette. har nemlig aldrig haft dette problem før..
Men pt. vil det ikke fungere, er der andre muligheder...?
PFT..&
Jeg takker for dit råd, men jeg kan ikke få det til at gør som jeg gerne vil have...
Når jeg kopier din tekst ser min overskrift sådan her ud: VÆrdigrundlag (Værdigrundlag). Jeg ved ikke om jeg gøre det forkert, for jeg har aldrig prøvet at gøre dette. har nemlig aldrig haft dette problem før..
Men pt. vil det ikke fungere, er der andre muligheder...?
PFT..&
hmm... har du mulighed for at angivet et karakter set (charset) i det javascript / Jquery som driver din menu?
Hej Thomas
Jeg er desværre ikke den store html / hjemmeside geni. Men jeg har forhørt mig til rundt omkring, og har ladet mig fortælle, at min side består af billeder der ligger på lag på lag. Det skulle desværre være en større ombygning jeg skal igennem for at få disse bogstaver frem på hjemmesiden.
Der er en der har fortalt mig, at den overskrift med laver under sider, bliver lave om til billeder på menu på forsiden. derfor kan jeg ikke bare skrive eller indtaste en kode for at få disse bogstaver. Men skal vist nok ind flere steder for at lave billeder af de pågældende bogstaver, som så skal ligges ind på PHP admin m.m.
Så nu har jeg skrevet til deres support del, og afventer svar fra dem....
Jeg vedlægger et link deres HP:
http://themeforest.net/item/king-size-f ... ef=lamdang
Jeg er desværre ikke den store html / hjemmeside geni. Men jeg har forhørt mig til rundt omkring, og har ladet mig fortælle, at min side består af billeder der ligger på lag på lag. Det skulle desværre være en større ombygning jeg skal igennem for at få disse bogstaver frem på hjemmesiden.
Der er en der har fortalt mig, at den overskrift med laver under sider, bliver lave om til billeder på menu på forsiden. derfor kan jeg ikke bare skrive eller indtaste en kode for at få disse bogstaver. Men skal vist nok ind flere steder for at lave billeder af de pågældende bogstaver, som så skal ligges ind på PHP admin m.m.
Så nu har jeg skrevet til deres support del, og afventer svar fra dem....
Jeg vedlægger et link deres HP:
http://themeforest.net/item/king-size-f ... ef=lamdang