Localhost kan ikke findes
Hej
Jeg kan ikke få forbindelse til localhost selvom jeg har xampp kørende med både apache og mysql. Jeg har prøvet i både chrome og internet explorer at skrive localhost i adresselinjen men lige lidt hjælper det.
Jeg kan ikke få forbindelse til localhost selvom jeg har xampp kørende med både apache og mysql. Jeg har prøvet i både chrome og internet explorer at skrive localhost i adresselinjen men lige lidt hjælper det.
- Daniel
- Admin

- Indlæg:625
- Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Re: Localhost kan ikke findes
Får du en fejlmeddelse?
Er du sikker på at den er tændt rigtigt?
Har du Skype kørende samtidig mens du tænder?
Er du sikker på at den er tændt rigtigt?
Har du Skype kørende samtidig mens du tænder?
Re: Localhost kan ikke findes
Det eneste jeg får er: Ups! Google Chrome kunne ikke oprette forbindelse til localhost
Med hensyn til skype har jeg været inde og fjerne fluebenet i "Brug port 80..." under forbindelser i menuen indstillinger, så jeg kun få appache til at køre. Kan det være et problem at mit styresystem er windows 7 64-bit?
Med hensyn til skype har jeg været inde og fjerne fluebenet i "Brug port 80..." under forbindelser i menuen indstillinger, så jeg kun få appache til at køre. Kan det være et problem at mit styresystem er windows 7 64-bit?
- Daniel
- Admin

- Indlæg:625
- Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Re: Localhost kan ikke findes
Hmm, der kan godt være lidt problemer med Xampp og så 64 bit, umildbart ville jeg prøve at afinstallere det og så installere Wamp i stedet, de ligner meget hinanden og Wamp er også lavet til 64 bit, hvis det ikke hjælper må du prøve at skrive igen så ser vi om der kan findes en løsning. 
Re: Localhost kan ikke findes
Det fungere umiddelbart, så jeg sige mange tak for rådet.
Re: Localhost kan ikke findes
Hej
Jeg har et lignende problem. Jeg har en hjemmeside som er skrevet i asp. Har iis på computeren (win xp pro). Men når jeg skriver localhost i adresse feltet siger den port 80.... og bruger navn/password. Det skal den selvfølgelig ikke gør. Hvad er der gået galt?
I sin tid har jeg leget meget med wamp og xamp. Begge er afinstalleret nu.
Håber i kan hjælpe...
Mvh.
C.
Jeg har et lignende problem. Jeg har en hjemmeside som er skrevet i asp. Har iis på computeren (win xp pro). Men når jeg skriver localhost i adresse feltet siger den port 80.... og bruger navn/password. Det skal den selvfølgelig ikke gør. Hvad er der gået galt?
I sin tid har jeg leget meget med wamp og xamp. Begge er afinstalleret nu.
Håber i kan hjælpe...
Mvh.
C.
Re: Localhost kan ikke findes
Hey C,
Har du nogen programmer såsom skype kørende der blokere din prot 80 ?
Har du nogen programmer såsom skype kørende der blokere din prot 80 ?
Re: Localhost kan ikke findes
hej Thomas
Nej det tror jeg ikke. Jeg har forsøgt mig med http://127.0.0.1. Det hjalp ikke. Der dukker en dialogbox frem:
Godkendelse påkrævet
Serveren 127.0.0.1:80 kræver et brugernavn og en adgangskode.
Ville meget gerne have sendt et billed til jeres hjemmeside men jeg ved ikke hvordan man gør det.
Tak for den gode service...
Mvh
c.
Nej det tror jeg ikke. Jeg har forsøgt mig med http://127.0.0.1. Det hjalp ikke. Der dukker en dialogbox frem:
Godkendelse påkrævet
Serveren 127.0.0.1:80 kræver et brugernavn og en adgangskode.
Ville meget gerne have sendt et billed til jeres hjemmeside men jeg ved ikke hvordan man gør det.
Tak for den gode service...
Mvh
c.
Re: Localhost kan ikke findes
hmmm...er desværre ikke særlig stærk i ASP.NET, så har svært ved at give et bud på hvad der er galt med din server...
Måske er der andre der byder ind...
Måske er der andre der byder ind...
- Daniel
- Admin

- Indlæg:625
- Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Re: Localhost kan ikke findes
Har ikke ret meget forstand på ASP.NET men kiggede lidt rundt på google og fandt denne tråd, måske den kan hjælpe dig lidt. 
http://forums.iis.net/p/1156665/1899639.aspx
http://forums.iis.net/p/1156665/1899639.aspx
Re: Localhost kan ikke findes
Hej.cusi987 skrev:Hej
Jeg har et lignende problem. Jeg har en hjemmeside som er skrevet i asp. Har iis på computeren (win xp pro). Men når jeg skriver localhost i adresse feltet siger den port 80.... og bruger navn/password. Det skal den selvfølgelig ikke gør. Hvad er der gået galt?
I sin tid har jeg leget meget med wamp og xamp. Begge er afinstalleret nu.
Håber i kan hjælpe...
Mvh.
C.
Havde du måske en anden port der var blokerede din port 80?
Hvad router bruger du?
Prøv slå din firewall fra og start den igen
Mvh SledMore
Re: Localhost kan ikke findes
Hvilken version af IIS bruger du?
Kører du IIS servicen på en server eller desktop?
Har du i inetpub -> wwwroot mappen en default.aspx (fil), Web (fil) og en bin (mappe) liggendende?
(hvis IIS kører på din desktop) Har du andre programmer der bruger port 80? Har du prøvet at lave en lokal port-skanning for at tjekke?
http://nmap.org/dist/nmap-5.51-setup.exe (target 127.0.0.1 intense scan)
I din IIS manager under Sites og dit site. Hvis du klikker Browse *:80 (http) kan du så se dit site?
Kører du IIS servicen på en server eller desktop?
Har du i inetpub -> wwwroot mappen en default.aspx (fil), Web (fil) og en bin (mappe) liggendende?
(hvis IIS kører på din desktop) Har du andre programmer der bruger port 80? Har du prøvet at lave en lokal port-skanning for at tjekke?
http://nmap.org/dist/nmap-5.51-setup.exe (target 127.0.0.1 intense scan)
I din IIS manager under Sites og dit site. Hvis du klikker Browse *:80 (http) kan du så se dit site?
Re: Localhost kan ikke findes
Hej alle
Tak for jeres gode svar. Jeg har formatteret harddisken. Nu fungere det.
Jeg kunne ikke bruge internettet før i dag. Så havde jeg nok brugt alle jeres forslag.
Hvis der opstår flere problemer så skal jeg nok vende tilbage.
Tak for hælpen.
Mvh.
C.
Tak for jeres gode svar. Jeg har formatteret harddisken. Nu fungere det.
Jeg kunne ikke bruge internettet før i dag. Så havde jeg nok brugt alle jeres forslag.
Hvis der opstår flere problemer så skal jeg nok vende tilbage.
Tak for hælpen.
Mvh.
C.
Re: Localhost kan ikke findes
Du henvender dig bare hvis der skulle være noget.cusi987 skrev:Hej alle
Tak for jeres gode svar. Jeg har formatteret harddisken. Nu fungere det.
Jeg kunne ikke bruge internettet før i dag. Så havde jeg nok brugt alle jeres forslag.
Hvis der opstår flere problemer så skal jeg nok vende tilbage.
Tak for hælpen.
Mvh.
C.
Re: Localhost kan ikke findes
Hej igen
jeg har lige installeret iis på min bærbar. Det gik fint.
Når jeg skriver localhost i adresse feltet skriver den:
Serveren localhost:80 kræver et brugernavn og en adgangskode
Jeg har formateret harddisken men det har ikke hjulpet. Jeg har også forsøgt mig med at slå firewall og antivirus programmet fra. Der må være noget andet som bruger port 80.
Hvorfor spørger den om brugernavn og en kode.
Håber i kan hjælpe...
Mvh.
C.
jeg har lige installeret iis på min bærbar. Det gik fint.
Når jeg skriver localhost i adresse feltet skriver den:
Serveren localhost:80 kræver et brugernavn og en adgangskode
Jeg har formateret harddisken men det har ikke hjulpet. Jeg har også forsøgt mig med at slå firewall og antivirus programmet fra. Der må være noget andet som bruger port 80.
Hvorfor spørger den om brugernavn og en kode.
Håber i kan hjælpe...
Mvh.
C.




