NetBeans "mappeproblemer"

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Josefine
Geni
Geni
NetBeans "mappeproblemer"

Indlæg af Josefine » 27. apr 2012, 17:01

Jeg har lidt problemer med noget, der egentlig burde være meget simpelt for mig, men det er det altså ikke :?

Nå, men jeg har altså denne her "NetbeansProjects" folder i min Finder (jeg har en Mac). Når jeg går ind i den, har jeg fire mapper, der hedder images, NetBeansProjects, PhpProject1 og phpprojekt. De to sidste har jeg selv oprettet.
Men nu vil jeg gerne have lidt orden i tingene lidt i orden. Derfor har jeg besluttet mig at have følgende mapper:

CSS projekter
HTML projekter
Javascript projekter
PHP projekter
XML projekter

Inden i dem vil jeg have forskellige mapper igen. F.eks. vil jeg gerne have en mappe inde i "HTML projekter", der skal hedde "Tests". Herinde er det så meningen, at jeg vil oprette nye dokumenter og eventuelt flere mapper, hvor jeg har bare koder for at lære lidt og afprøve noget osv.

Jeg har lagt de nævnte mapper i "under-over-mappen" "NetbeansProjects", som jeg nævnte 2. gang, og jeg har oprettet mapperne i Finder, ikke Netbeans.
Problemet er, at jeg ikke kan åbne disse mapper i Netbeans.
Jeg har derfor prøvet at oprette mapperne i Netbeans, men det kan jeg simpelthen ikke finde ud af?? :lol: Skal jeg oprette et nyt projekt ("New Project") eller hvad? For når jeg gør det, så ser det bare sådan her ud:

Billede

PHP, PHP, PHP! Jeg skal lave et HTML-projekt!
Og det skal jo være sådan, at "HTML projekter"-mappen skal indeholde HTML-dokumenter, ikke PHP-dokumenter, som Netbeans hele tiden vil oprette dem som?

Så...

Hvordan får jeg oprettet mapperne/projekterne, så de kan åbnes i Netbeans, og så jeg kan lave nye HTML-dokumenter (og CSS i CSS-projekt-mappen osv.) i dem?

Josefine
Geni
Geni

Re: NetBeans "mappeproblemer"

Indlæg af Josefine » 27. apr 2012, 17:22

Neih, jeg fandt lige ud af det selv! Jeg kom lige i tanke om, at mine projekter skal ligge i en hel anden mappe, nemlig den cristian herindefra hjalp mig med....
Gud hvor føler jeg mig dog dum :lol:

Nå, men nu virker det :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 27. apr 2012, 17:31

Lyder godt Josefine...

Husk på at det netbeans du har instaleret er en IDE og derfor er det lavet til php. Du kan altså ikke oprette html projekter, men istedet php projekter, hvor du så kan have html filer i. Så det gør egentlig ikke den store forskel...

Har du testet om en php fil vil virke i de mapper du selv har lavet? Nogen gange skal man nemlig oprette mappen igennem netbeans som et projekt før end at undermapper og filer i denne mappe kan køres...

Men hvis det hele virker for dig er det jo perfekt :D

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 27. apr 2012, 17:33

Nejnejnej, jeg ombestemmer mig lige igen, jeg har stadig ikke fundet ud af det.

Jeg kan nu finde mine mapper i NetBeans, men jeg tror ikke, jeg kan åbne dem eller lave nye projekter i dem.

Men allerførst: Hvordan laver man et nyt projekt/en ny mappe/folder, der ikke er PHP, men f.eks. HTML?

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 27. apr 2012, 17:40

ThomasI skrev:Lyder godt Josefine...

Husk på at det netbeans du har instaleret er en IDE og derfor er det lavet til php. Du kan altså ikke oprette html projekter, men istedet php projekter, hvor du så kan have html filer i. Så det gør egentlig ikke den store forskel...

Har du testet om en php fil vil virke i de mapper du selv har lavet? Nogen gange skal man nemlig oprette mappen igennem netbeans som et projekt før end at undermapper og filer i denne mappe kan køres...

Men hvis det hele virker for dig er det jo perfekt :D

Aaarh, dét giver mening så.... :roll:

Nu virker det sørme, og jeg kan finde rundt i det! Tak for det, Thomas :D Jeg tror bare det var dét, der gjorde mig lidt forvirret.

Men .... det er til PHP, men man kan oprette html-dokumenter så? Nå, men jaja, bare det virker - det gør det i hvert fald nu, og jeg kan åbne mine dokumenter osv. (7, 9, 13) :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 27. apr 2012, 17:54

Jeps...de projekter du opretter SKAL være php... men det gør ingen forskel for du kan sagtens oprette f.eks html og css filer inde i det projekt...

Så du kan altså ikke oprette mapper og bruge dem som projekter...de SKAL oprettes igennem netbeans ;)

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 27. apr 2012, 18:00

ThomasI skrev:Jeps...de projekter du opretter SKAL være php... men det gør ingen forskel for du kan sagtens oprette f.eks html og css filer inde i det projekt...

Så du kan altså ikke oprette mapper og bruge dem som projekter...de SKAL oprettes igennem netbeans ;)

Okay, super.
Men jeg behøves nu slet ikke oprette et projekt mere. Jeg kan bare oprette et nyt html(osv.)-dokument også fra NetBeans og så placere den i en af de mapper (de 5 nævnte), jeg lavede gennem Finder :)

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 27. apr 2012, 18:02

Eller, det vil sige... jeg havde jo i forvejen den der NetbeansProjects, som så har været et projekt fra NetBeans, hvori jeg har oprettet de 5 nævnte mapper og nu kan placere dokumenter i. Så ja okay, jeg har jo også oprettet et projekt så, bare med en masse mapper imellem :)

Besvar