*Connect to mysql via PHP*
Hey!
jeg har gang i et IT projekt i min skole hvor jeg skal kunne indsætte data i min database over nettet, og har derfor brugt den skabalon som i har lavet. Når jeg har indtastet det hele, gemt den i htdocs, så kommer der dette i browseren:
"; mysql_select_db($db)or die(mysql_error()); echo "Forbundet til databasen"; ?>
Er der en der kan fortælle hvilken fejl jeg laver?
På forhånd tak (:
jeg har gang i et IT projekt i min skole hvor jeg skal kunne indsætte data i min database over nettet, og har derfor brugt den skabalon som i har lavet. Når jeg har indtastet det hele, gemt den i htdocs, så kommer der dette i browseren:
"; mysql_select_db($db)or die(mysql_error()); echo "Forbundet til databasen"; ?>
Er der en der kan fortælle hvilken fejl jeg laver?
På forhånd tak (:
Re: *Connect to mysql via PHP*
Det lyder til at din kode ikke bliver læst og derfor bare skrevet ud i browseren...
Du mangler sandsynligvis <?php inden det hele...
Du mangler sandsynligvis <?php inden det hele...
Re: *Connect to mysql via PHP*
Tak for det hurtige svar, men tror ikke at det er problemet (:
<?php
$server = "localhost";
$brugernavn = "root";
$kode = "birger10";
$db = "car_service";
mysql_connect($server , $brugernavn , $kode) or die(mysql_error());
echo "Forbundet til mysql server<br/>";
mysql_select_db($db)or die(mysql_error());
echo "Forbundet til databasen";
?>
Sådan ser min kode ud, måske I bedre kan hjælpe mig sådan.
På forhånd tak (:
<?php
$server = "localhost";
$brugernavn = "root";
$kode = "birger10";
$db = "car_service";
mysql_connect($server , $brugernavn , $kode) or die(mysql_error());
echo "Forbundet til mysql server<br/>";
mysql_select_db($db)or die(mysql_error());
echo "Forbundet til databasen";
?>
Sådan ser min kode ud, måske I bedre kan hjælpe mig sådan.
På forhånd tak (:
- Daniel
- Admin

- Indlæg:625
- Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Re: *Connect to mysql via PHP*
Jeg har lige siddet og kigget koden igennem og der er ihvertfald ikke nogen fejl i koden. 
Jeg ved godt det er et lidt dumt spørgsmål men har du sat din kode ind i et .php dokument frem for .html?
Har prøvet en gang før hvor det var der fejlen lå og det er noget men nemt ikke lige tænker over.
Det er den eneste mulighed jeg lige kan se men jeg er heller ikke ekspert inden for MySQL.
Jeg ved godt det er et lidt dumt spørgsmål men har du sat din kode ind i et .php dokument frem for .html?
Har prøvet en gang før hvor det var der fejlen lå og det er noget men nemt ikke lige tænker over.
Det er den eneste mulighed jeg lige kan se men jeg er heller ikke ekspert inden for MySQL.
Re: *Connect to mysql via PHP*
Der står at fil typen er PHP-file, så det må jeg gå ud fra (:
Men tak (:
Men tak (:
Re: *Connect to mysql via PHP*
XAMPP er tændt og din fil ligger i htdocs mappen?
Re: *Connect to mysql via PHP*
Ja, har apache og Mysql tændt, og de ligger i htdocs mappen i min egen folder ITB (:
Re: *Connect to mysql via PHP*
filen ender på .php ik?
Når din kode står mellem <?php og ?> så burde den aldrib blive printet i browseren medmindre der er en echo statement... og det har du jo ikke til f.eks
HVis der var fejl i koden ville du få en error, men her får du bare skrevet din kode ud... så må have noget at gøre med din fil eller din php server...
Når din kode står mellem <?php og ?> så burde den aldrib blive printet i browseren medmindre der er en echo statement... og det har du jo ikke til
Kode: Vælg alt
mysql_select_db($db)or die(mysql_error());HVis der var fejl i koden ville du få en error, men her får du bare skrevet din kode ud... så må have noget at gøre med din fil eller din php server...
Re: *Connect to mysql via PHP*
Okay (: Tak for hjælpen (:


