Da dette (Gæstebogen) værende mit første møde med PHP og allerede er løbet ind i problemer/-opgaver vil nogen sige, er dette så også mit første - af sikkert mange indlæg her i forum.
Har set og læst indlægget toxen http://www.nemprogrammering.dk/forum/vi ... p?f=4&t=62 har skrevet vedr. Gæstebog, men hjalp mig ikke meget, tværtimod blev jeg mere forvirret, så tillod mig at oprette en tråd selv om samme emne.
Mit første spørgsmål går på om hvorfor man hopper videre til en blank side - eller det ved jeg jo sådan set godt, da den jo bare gør hvad den får besked på, men hvordan, eller med andre ord; hvad skal jeg ændre så man bliver på samme side og bare opdatere selv, ved tryk på "Send", for må da være muligt? Allan - (fra kommentar under tutorialen) er inde på at han ikke havde fået lavet en echo, så deraf den blanke side, men har ingensteder kunne finde hvordan/hvorledes man skal skrive det der echo for at undlade den blanke side?...
Har søgt Google side op og side ned, men ikke fundet alt jeg søger, er dog lykkes mig at få dato/tid sat ind også, space mellem Navn og dato/tid, samt ny linie for hvert indput i selve Gæstebogen, men ville gerne have at "Navn" blevet skrevet med fed skrift i selve .txt filen - har prøvet mange ting i form af forsekellige kommandoer, såsom <b></b> - <strong></strong> - forskellige steder, men ligemeget hvad, eller hvor viser den at det er en fejl - så nogen der lige ved det?
For at vende tilbage til toxen's indlæg hvor i er inde på "stier" til de forskellige filers placering, da jeg selv ønsker at have de to filer; guestbook.txt og "SkrivTil.php" liggende i en mappe kaldet "txt" og kun "VisIndhold.php" (selve siden) liggende i roden - men ligemeget hvad jeg gør ift. at ændre det i stierne, så virker det ikke - så hvad går der lige galt? (pt. ligger det hele i roden)
VisIndhold:
Kode: Vælg alt
<div id="middle_box_3" style="height: auto; margin-bottom: 16px;">
<div align="center">
<table width="350" border="0">
<tr>
<td><form action="guest_book.php" method="POST">
<div align="center"><b>Navn</b> :<br/> <input type="text" name="fornavn"/><br/><br/>
<b>Kommentar</b> :<br/>
<textarea name="kommentar"></textarea><br/><br/>
<input type="submit" value="SEND"/>
</div>
</form></td>
</tr>
</table>
</div>
</div>
<div id="middle_box_4" style=" overflow: auto; height: 450px; margin-bottom: 50px; border: 1px solid #000; padding: 8px;">
<?php
$fil = fopen("guestbook.txt", "r") or exit("Kunne ikke finde filen");
while(!feof($fil)){
echo fgets($fil) ."<br/>";
}
fclose($fil);
?>
</div>Kode: Vælg alt
<?php
ini_set('date.timezone', 'Europe/Copenhagen');
$navn = $_POST["fornavn"]." ".date("d-m-Y # H:i:s");
$kommentar = $_POST["kommentar"];
$fil = fopen("guestbook.txt", "a+") or exit("Kunne ikke finde filen");
fwrite($fil , $navn."\n".$kommentar."\n"."\n");
fclose($fil);
?>Sidst men ikke mindst - i er inde på noget vedr. sikkerhed når det kom til Gæstebogen, ift. ikke at være eksisterende - har været en del rundt på Forum, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget omkring dette, så kan nogen guide mig i den rigtige retning, så jeg også kan få det på plads med tiden?
Takker på forhånd for hjælpen og rart med et Forum man kan henvende sig til når man vil dele sine glæder/frustrationer og vil helt sikkert blive rigeligt besøgt, så *klap klap* for det.