Hej er gang med noget på min localhost, og det skal snart lægges ud på en side..
Nu vil jeg så gerne spørge hvordan kan jeg sørge for at folk ikke kommer ind på en af mine txt filer?
Fx
www.hjemmeside.dk/urls.txt
-Patrick
Beskytte txt
- PatricksGamerTag
- Rutineret

- Geografisk sted:Nordjylland, Visborg
Re: Beskytte txt
Hej Patrick,
Dette er noget du kan gøre når du engang har fået dit webhotel. Så kan du sætte privilegierene på den fil du gerne vil beskytte til at ingen hverken kan se eller skrive på filen.
Det gør du for det meste via dit fil kontrolpanel hos din udbyder.
Mere specifikt så er det "Unix permissions" du kan gå ind og ændre i. Du kan læse mere om det her:
http://www.joomlatutorials.com/joomla-t ... ation.html
Dette er noget du kan gøre når du engang har fået dit webhotel. Så kan du sætte privilegierene på den fil du gerne vil beskytte til at ingen hverken kan se eller skrive på filen.
Det gør du for det meste via dit fil kontrolpanel hos din udbyder.
Mere specifikt så er det "Unix permissions" du kan gå ind og ændre i. Du kan læse mere om det her:
http://www.joomlatutorials.com/joomla-t ... ation.html
- PatricksGamerTag
- Rutineret

- Geografisk sted:Nordjylland, Visborg
Hej Thomas!
Tak for svaret
Tak for svaret
Hvorfor er du "bange" for at folk ville gå ind i dine tekst filer?
Og hvad ligger der i dine tekst filer som du er "bange" for at miste?
I øjeblikket laver jeg nogle C# winforms programmer hvor jeg har nogle tekst filer som jeg ikke umiddelbart ikke ville have andre skal kunne forstå.
Så det jeg er igang med er min egen (i øjeblikket svag kryptering men du forstår pointen) kryptering, for at gøre indholdet ubrugeligt for andre.
Måske er dette en ide?
et eksempel af det jeg iøjeblikket har
w3 8 8 f8 1 f9 8 f7 q5 f6 8 q4 q5 q2 q1 q4 q6 q1 f2 q5 q2 q4 q7 q6 q1 f2 7 1 f8 8 q4 f8 8 7 f9 ø f2 8 f9 f3 8 7 o.s.v
Og hvad ligger der i dine tekst filer som du er "bange" for at miste?
I øjeblikket laver jeg nogle C# winforms programmer hvor jeg har nogle tekst filer som jeg ikke umiddelbart ikke ville have andre skal kunne forstå.
Så det jeg er igang med er min egen (i øjeblikket svag kryptering men du forstår pointen) kryptering, for at gøre indholdet ubrugeligt for andre.
Måske er dette en ide?
et eksempel af det jeg iøjeblikket har
w3 8 8 f8 1 f9 8 f7 q5 f6 8 q4 q5 q2 q1 q4 q6 q1 f2 q5 q2 q4 q7 q6 q1 f2 7 1 f8 8 q4 f8 8 7 f9 ø f2 8 f9 f3 8 7 o.s.v