Kryptering af html5 hjemmesides kode

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
Blueeyez
Begynder
Kryptering af html5 hjemmesides kode

Indlæg af Blueeyez » 3. feb 2012, 22:06

hej herinde.

Jeg er igang med en side i ren html5, men jeg kunne godt tænke mig at kryptere det.
Lige pt bruger jeg:

http://www.iwebtool.com/html_encrypter

Men jeg ville høre om der er andre muligheder der er bedre?

Jeg bruger webbot.dk så mulighederne kan være begrænsede lidt..

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Kryptering af html5 hjemmesides kode

Indlæg af ThomasI » 4. feb 2012, 14:01

hmm...

Jeg kender personligt ikke rigtig til nogen andre måder.

Er dog ikke helt med på hvorfor du vil kryptere hele din side? - er du bange for nogen skal stjæle din kode?

Ved heller ikke hvor smart det er at bruge denne service du linker til...det er jo ikke alle der har javascript aktiveret ( dog ganske få ) på deres computer ;)

Blueeyez
Begynder

Indlæg af Blueeyez » 4. feb 2012, 19:02

Ja, grunden er mest at jeg ønsker at holde koden skjult :)

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 5. feb 2012, 17:00

Stop mig hvis jeg tager fejl.

Men hvis du kryptere dit HTMl5 (kode) tekst, og jeg skal se din side. Så må min browser vel have en måde at dekryptere din HTML5 kode
for at kunne se din side. I det øjeblik det blever dekrypteret, kan jeg vel opsnappe den rene HTML5 kode ved at f.eks lave en Java eller C# program.

Blueeyez
Begynder

Indlæg af Blueeyez » 5. feb 2012, 21:43

cristian skrev:Stop mig hvis jeg tager fejl.

Men hvis du kryptere dit HTMl5 (kode) tekst, og jeg skal se din side. Så må min browser vel have en måde at dekryptere din HTML5 kode
for at kunne se din side. I det øjeblik det blever dekrypteret, kan jeg vel opsnappe den rene HTML5 kode ved at f.eks lave en Java eller C# program.
Al sikkerhed kan brydes, handler blot om tid, men os derfor jeg skriver herinde og spørger om i kender til metoder :) Jeg kan vel ikke være den første der har følgende tanke ;)

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 6. feb 2012, 07:33

Hej Blueeyez.

Hvis jeg må have lov at være så fræk at spørge hvad det er for en hjemmeside som du er ved at lave?
Hvis det er at det er så vigtigt at beskytte koden derinde kunne jeg forestille mig at det er noget ret specielt programmering som du ikke lige vil af med.

Personligt har jeg det sådan at når jeg kommer ind på en hjemmeside i dag behøver jeg ikke at gå ind i kildeoplysningerne for at finde det overordnede kode mere, meget HTML ligger mig på rygsøjlen efterhånden og i sådanne tilfælde ville det alligevel være spildt at skjule koden. :)

Besvar