Størrelse problem

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring CSS
Besvar
Jacob
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:27. dec 2011, 05:50
Størrelse problem

Indlæg af Jacob » 27. dec 2011, 05:58

Hej jeg heder jacob og jeg er igang med et stort project

jeg har et lille problem

når jeg sætter foreksempel:
<div width="50%"
eller:
body {
margin-right:25%;
margin-left:25%;
}

så ser det ikke ens ud på andre computere hvordan kan det være?

skal jeg bruge px istedet? kan se at mange bruger det..

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Størrelse problem

Indlæg af Daniel » 27. dec 2011, 11:49

Hej Jacob.

Problemet med det hele her er at de forskellige internetbrowsere fortolker koderne forskelligt ved nogle ting.
Det vil sige at i IE kan det se ud på en måde, og i FireFox kan det se anderledes ud, osv.
Umiddelbart så ville jeg nok prøve at bruge pixels i stedet for % da det er den mest gængse form inden for HTML og CSS.
Og der hvor du skriver:

Kode: Vælg alt

body {
margin-right:25%;
margin-left:25%;
}
Ville jeg nok bruge:

Kode: Vælg alt

body {
margin-right: auto;
margin-left: auto;
}
Den kode som jeg skriver gør at den kommer automatisk til at stå i midten uanset hvilken computer man sidder ved. :)

Jacob
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:27. dec 2011, 05:50

Re: Størrelse problem

Indlæg af Jacob » 27. dec 2011, 20:09

Hej mange tak vil gerne prøve at bruge det lidt og se hvordan det vil gå xD

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Størrelse problem

Indlæg af ThomasI » 27. dec 2011, 21:43

Ja, brug altid px istedet...

Husk også at style din div med CSS, istedet for at angive breden direkte i div tagget... :D

Held og lykke med dit projekt

Besvar