Hjemmesideblokering?

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Josefine
Geni
Geni
Hjemmesideblokering?

Indlæg af Josefine » 12. jul 2012, 10:37

Hej nemprogrammering.dk!

Jeg er, siden jeg begyndte med NetBeans, stødt i et problem, der løbende vender tilbage sådan hist og her.
Når jeg prøver at komme ind på bestemte hjemmesider får jeg dette frem i mit browservindue:

Billede

Jeg menes kun at have stødt på det hos "ulovlige" hjemmesider såsom www.thepiratebay.org/se, Grooveshark etc.
Så jeg tænker, at det nok må være fordi mit teleselvskab har blokeret hjemmesiden.

Men dét der undrer mig er, at der kommer noget op med NetBeans?? Den går ligesom ind i min mappe med NetBeans projekter, jeg har gang i, og når jeg så klikker på et af dem, kommer jeg ind på noget Air Alliance.

Er der nogen, der ved, hvad dette eventuelt skyldes?

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Hjemmesideblokering?

Indlæg af Daniel » 12. jul 2012, 11:31

Hej Josefine

Det må jeg indrømme at jeg aldrig har set før det du fortæller og viser der.
Den side du får frem og viser der er et "samlested" for alt det du ligger i din Netbeans mappe.

Jeg har desværre ikke selv Netbeans installeret nu da min computer har haft nogle problemer, men umildbart vil jeg mene det er nogle indstillinger der står forkert, er dog ikke sikker på det, kan også være at det har noget at gøre med den måde dit server på din computer er sat op, jeg kender ikke så meget til Mac så jeg er desværre lidt ude af billedet der.

Jeg kan ikke sige om det vil hjælpe men en geninstallation af Netbeans kunne være en løsning. :)

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 12. jul 2012, 11:45

Nej, jeg synes godt nok også, det er mærkeligt.... pt. gør den det kun, hvis jeg prøver at komme ind på Grooveshark. Men det underlige er, at jeg så sent som i går sagtens kunne komme ind på siden (jeg tror ikke, Telenor har DNS-blokeret den endnu - eller har de?), og i dag viser den bare det der?
Og jeg tænker bare... hvis det har noget at gøre med, at de har blokeret hjemmesiden (for det er tilsynladende kun på Grooveshark, det pt. sker), hvad har det så med NetBeans at gøre??

Men hvis jeg geninstallerer NetBeans, går mine projekter så ikke tabt, eller...?

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 12. jul 2012, 11:51

Den besked du får der har ikke noget med at siden er blokeret, så vil der komme en besked på din skærm om at den er blokeret, eller du vil bare blive sendt videre til Google eller en lignende side.
Det er korrekt at du vil miste alle dine projektor hvis du geninstallere Netbeans, men du kan vælge at kopiere mappen med alle projekterne ud af Netbeans så du bare kan ligge dem alle sammen ind igen. :)

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 12. jul 2012, 12:04

Det tænker jeg også, men er det ikke lidt underligt, at det kun er på www.grooveshark.com, at den gør det?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 12. jul 2012, 20:32

Det virker lidt mærkeligt ja... har du opsat din browser til at slette din cache hver gang du lukker den ned? - måske vil det hjælpe...

hvad er URL´en når du lander på den her side?

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 12. jul 2012, 23:04

Jeg er ikke helt sikker på, hvad en cache er, men den viser det samme i både Chrome, Safari, Opera og Firefox

URL'en er den samme, men i title står der "Index of /" i stedet for.

Sledmore
Entusiast
Entusiast

Indlæg af Sledmore » 13. jul 2012, 09:35

Josefine skrev:Jeg er ikke helt sikker på, hvad en cache er, men den viser det samme i både Chrome, Safari, Opera og Firefox

URL'en er den samme, men i title står der "Index of /" i stedet for.

Groft sagt er en cache et "midlertidiget lager".

I forbindelse med en browser (som du sidder og kigger på nu) er en cache den funktion der midlertidiget gemmer den side du sidder og kigger på, så den er hurtigere at finde hvis du skal bruge den ingen inden for et par minutter.

Og jeg ved hellere ikke umiddelbart hvad dit problem er Josefine, har du måske prøvet at kontakte dit NET's Support?

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 13. jul 2012, 17:45

Arh okay, tak for forklaringen :D Men hvad er forskellen så på cookie, cache og string?
Ej, det er også lige meget, det er ikke det, det handler om.

Men det er da godt nok et mærkeligt problem - men okay, dem er jeg jo efterhånden også til at være vant til nu :lol:

Nåh, men jeg kan:

1. Prøve at geninstallere NetBeans
2. Kontakte support
3. Sikre mig, at min browser sletter min cache hver gang, jeg lukker ned... er en cache ikke det samme, som min buffer? I så fald har jeg tømt bufferen nu, og det virker ikke... men har det ikke også kun noget at gøre med hastigheden?

Josefine
Geni
Geni

Indlæg af Josefine » 13. jul 2012, 17:48

Men det er altså bare træls at skal til at geninstallere det hele, øv... så skal jeg jo gemme filerne og jeg havde et vældigt bøvl med at få mapperne ind på det rigtige sted...
Så tror I, det vil hjælpe?
For det er jo ikke galt med selve NetBeans. Det hele fungerer jo fint, bortset fra, at jeg af en eller anden grund får det her, når jeg prøver at komme ind på lig netop Grooveshark.com

Så jeg tænker bare, at der må være et eller andet specielt ved Grooveshark, som gør, at min browser reagerer ved at gå ind i mine NetBeans mapper, og at det ikke er selve min editor, den er gal med.

Besvar