Designet submit der ikke passer sammen i Chrome & Firefox?

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring CSS
Besvar
Aqoure
Begynder
Designet submit der ikke passer sammen i Chrome & Firefox?

Indlæg af Aqoure » 9. okt 2011, 23:25

Hey folkens

Jeg er kommet ind i et problem jeg er ved at gå lidt tør for ideer hvordan jeg laver da jeg er en smule stædig.

Jeg har et design til en form, som jeg synes der passer godt ind i mit design, men problemet er at jeg har fundet ud af at der er 2pxs forskel fra Firefox & Chrome hvor den er placeret, og det kan jeg ikke lige skære i hvor problemet ligger i.

Jeg har her min css til den form jeg bruger der til:
http://pastebin.com/RBPXyn1y

Det er denne her der direkte er til submit:

.formular .submit {

border: 1px solid #AAA;
padding: 4px;
margin-top: 20px;
float: right;
text-decoration: none;
cursor: pointer;
}

Men ved ikke om der er andre steder der gør problemet, for har prøvet og indevende det hele for at se, og har ikke lykkes mig og finde ud af hvor de 2px forskel kommer fra og det er i height der er forskel.

Ja håber i kan hjælpe selvom i ikke direkte kan se problemet, men håber med den måde jeg har beskrevet at det giver så meget mening i kan hjælpe mig

Takker mange gange på forhånd

// Aqoure

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Designet submit der ikke passer sammen i Chrome & Firefo

Indlæg af Daniel » 10. okt 2011, 07:41

Hejsa Aqoure.

Jo du har skam beskrevet dit problem rigtig fint, og ved også hvad du mener med det. :)

Det er en af de lidt dummere ting ved HTML, PHP, osv. da der i de forskellige browsertyper godt kan være forskel på hvordan det kommer til at se ud. :/
Så vidt jeg er orinteret og erfaret så er der kun to løsninger på det problem.

1. Man kan lade det være som det er.
2. Man kan lave en særskilt css fil til de pågældende browsere.

Da det virker til at du virkelig gerne vil have det til at være godt så har jeg på fornemmelsen at du vælger 2, og hvordan du så opretter sådan et dokument skal vi nok have alle de der kloge hoveder inden for dette til at hjælpe lidt med. ;)

Men håber at det var til at forstå. :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 10. okt 2011, 10:35

Ummidelbart så lyder 2px ikke af så meget, så tivivler på at at dine besøgende vil lægge mærke til det! - Det er måske fordi du selv sidder med det og derfor har set dig gal på det ;)

Men ja, man er vel lidt perfektionist, så du kan gøre som daniel også foreslår nemlig at lave et seperat CSS dok til henholdsvis safari og crome. Du kan gøre det ved at indsætte følgende i din header:

Kode: Vælg alt

<link rel="stylesheet" href="/style.css" type="text/safari" />

<link rel="stylesheet" href="/style.css" type="text/chrome" />
Hvor du så angiver det stylesheet der skal bruges hvor...

Syntes det er lidt meget arbejde at lave for blot et par pixelse forskel, men hvis du vil kan du jo gøre det...

Ellers så tænker jeg at det kan være at det der ligger omkring din formular kan have indflydelse på dens placering. Se evt på divs og tekst der ligger op ad den og under den...kan være de har nogle stylinger der vises forskelligt i henholdsvis firefox og crome...

En anden ting er at selvel submit knappenner større i firefox end i crome, og det kan self også ændre på din forms størrelse hvis du ikke har angivet en fast højde f.eks-...

Aqoure
Begynder

Indlæg af Aqoure » 10. okt 2011, 18:24

Hey.

Og tak for svarende, ved godt 2px ikke er meget, men var også mere generelt om at kunne ændre det direkte til en hvilken browser jeg nu vil, hvis jeg ikke direkte kan finde det i css.

Men jeg selv føler 2px er lidt meget specielt når den skal passe specielt. Men jeg prøver og kigge på det her i aften og ser om jeg kan få det til at virke.

Og endnu engang tak.

Så må vi se om det hele lykkes til sidst når jeg kigger på det.

Fikset
Jeg fik løst problemet, men eftersom jeg ikke kunne finde ud af hvor de 2px var problemet i css filen, valgte jeg og lave et seperat til Chrome

// Aqoure

Besvar