Hvordan laver man en div om sin hjemmeside, så den står midt på skærmen?
Det jeg gerne vil have lavet er at siden stå midt på skærmen og resten, ude om er feks. et baggrund og hvis bruger har en lille skærm opløsning, så bliver baggrunden mindre og det gå
ikke ud over siden.
Jeg har fundet et eks. se denne speedway side fra Kronjylland http://ksc-speedway.dk/ det er så dan jeg kunne bruge, både HTML og CSS
Henrik
Hvordan laver man.
Senest rettet af henrik_t7 7. sep 2013, 13:16, rettet i alt 1 gang.
Re: Hvordan laver man.
Tak super, se på det.
Henrik
Henrik
Hej igen.
Jeg har fået det til at virke. men jeg har lige 2 ting som jeg ikke kan få til at virke.
1. baggrund billedet er længer end siden ?
2. I Firefox og Chrome stå det super, men i IE 10 er der flyttede rundt på det hele.
link til siden her http://www.danskspeedway.dk/virtuchat/index.html
håber af få hjælp.
Henrik
Jeg har fået det til at virke. men jeg har lige 2 ting som jeg ikke kan få til at virke.
1. baggrund billedet er længer end siden ?
2. I Firefox og Chrome stå det super, men i IE 10 er der flyttede rundt på det hele.
link til siden her http://www.danskspeedway.dk/virtuchat/index.html
håber af få hjælp.
Henrik
Hej.
1. Hvis baggrundsbilledet er større end din side, må du ind i et fotoredigeringsprogram og lave billedet mindre (det sandsynligvis det, der er dit problem).
Dvs. hvis billedet er f.eks. 2000 px i højden, så skal den nok sættes en del ned. Jeg plejer altid at have en lille baggrundsbillede (10x10 px eller 100x100 px) og så lade billedet gentage sig (eller bruge "repeat: no-repeat;" hvis billedet ikke skal gentages.
2. IE er altid det største problem (hvertfald for mig), og er den browser jeg nok hader mest. Det er svært at sige præcist hvad du skal gøre for at ordne dit problem, for hos mig ser siden ens ud, ligemeget hvilken browser jeg bruger.
Håber det er til hjælp
1. Hvis baggrundsbilledet er større end din side, må du ind i et fotoredigeringsprogram og lave billedet mindre (det sandsynligvis det, der er dit problem).
Dvs. hvis billedet er f.eks. 2000 px i højden, så skal den nok sættes en del ned. Jeg plejer altid at have en lille baggrundsbillede (10x10 px eller 100x100 px) og så lade billedet gentage sig (eller bruge "repeat: no-repeat;" hvis billedet ikke skal gentages.
2. IE er altid det største problem (hvertfald for mig), og er den browser jeg nok hader mest. Det er svært at sige præcist hvad du skal gøre for at ordne dit problem, for hos mig ser siden ens ud, ligemeget hvilken browser jeg bruger.
Håber det er til hjælp
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
1. Grunden til at din side går så lang ned under dit indhold, er ikke dit baggrunds billede. Selve dit billede fylder ikke ret meget af siden ud, men CSS laver automatisk gentagelse af det. Dit problem ligger i din footer, hvor du har givet den denne styling "margin: 610px auto;". Den linje er det samme som "margin-top: 610px;", "margin-right: auto;", "margin-bottom: 610px;", "margin-left: auto;". Det vil så sige at du under din footer laver en margin på 610px også. 
Løsning: margin: 610px auto 20px auto;
2. Kan umiddelbart heller ikke lige se at siden ser anderledes ud i Internet Explore, prøv eventuelt et par gange at trykke på Ctrl+F5 når du er på din side, det kan nogengange være cache der er problemet.
Løsning: margin: 610px auto 20px auto;
2. Kan umiddelbart heller ikke lige se at siden ser anderledes ud i Internet Explore, prøv eventuelt et par gange at trykke på Ctrl+F5 når du er på din side, det kan nogengange være cache der er problemet.
Hej.
Super, tak.
Jeg har god nok lavet html/css i nogle år, men kender ikke alle koder en nu.
TAK.
Henrik
Super, tak.
Jeg har god nok lavet html/css i nogle år, men kender ikke alle koder en nu.
TAK.
Henrik