Hjemmeside + phpBB3 integration

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:
Hjemmeside + phpBB3 integration

Indlæg af scootergrisen » 30. jan 2013, 14:41

Hej jeg er ved at integrer min hjemmeside med phpBB3 sådan at det øverste af hjemmesiden har den samme menu så resten af hjemmesiden ligesom her på nemprogrammering.dk.

Og det er så også lykkedes sådan da : [Jeg har fjernet linket som var her fordi jeg har nedlagt forummet da der ikke var interesse for det]

Jeg har lidt problemer med $GLOBALS som jeg bruger til at sætte diverse indstillinger som phpBB3 ikke umiddelbart vil have man bruger også lidt sti problemer fordi jeg inkluder filer med relative stier.

Nå men hvis jeg må vil jeg gerne se din kode her fra nemprogrammering.dk og se hvordan du har gjort eller hvis i kender en guide eller andet.

Jeg har spugt på phpbb.com men der er muligvis ikke nogen officiel guide til det.

Også er der også lidt med CSS kode som for eksempel CSS koden fra phpBB3 som går ind og giver cursor: pointer på mit input søgefelt.

Hører gerne jeres erfaring.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Hjemmeside + phpBB3 integration

Indlæg af ThomasI » 30. jan 2013, 18:22

hmmm...

Det er faktisk utroligt simpelt den måde jeg har sat dette forum op på :) - Det eneste jeg har gjort er at redigere i overall_header filen hvor jeg at tilføjet nav-bar, logo osv :)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 30. jan 2013, 18:27

Har du bare sat HTML kode ind ?

Har du ikke din menu til at stå ét sted sådan at du ikke skal rette flere steder når du skal ændre den ?

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 2. feb 2013, 16:46

Er det tilladt at lave reklame for mit forum herinde i et nyt emne ?
Jeg gør det lige på udvikleren.dk men det kunne de åbenbart ikke lide da det blev slettet.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 3. feb 2013, 00:37

Ja, ad kode samt lidt divs er skrevet direkte i overall_header.

navigationsbaren er også skrevet direkte ind i den fil, selvom den nok brude have været inkluderet via php. Men det er jo stadigvæk kun i den ene fil overall_header at den skal rettes til, så det er ikke så besværligt enda ;)

Reglerne for forumet siger at man ikke direkte må reklamere for andre sider og virksomheder, så jeg må desværre give dig den samme melding som du har fået på udviklerne, nemlig at vi helst ikke ser at man laver indlæg for at reklamere for sin egen side - Det er kun på amino man kan slippe afsted med det ;)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 3. feb 2013, 00:59

ok

Besvar