Hjælp til verificering af overfladisk definition på HTML5

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
Chanda
Begynder
Hjælp til verificering af overfladisk definition på HTML5

Indlæg af Chanda » 10. okt 2012, 09:25

Hej:)

Jeg skriver dette indlæg som led i min jagt på at blive lidt klogere på HTML5. Jeg har ingen forstand på programmering og sprog hertil. Jeg har en gisning om, at HTML5 kan defineres som en eller anden form for kodning, som kan tillade samme produkt at fungerer på forskellige platforme. Fx kan en hjemmeside både vises i et format tilpasset en PC og samtidig vises i et format tilpasset smartphones ""apps"-layout", hvilket så bliver kaldt en back-end solution. Det smarte ved denne løsning er derved, at administrator ikke sidder med to uafhængige platforme, som skal opdateres, men kun en, da opdateringer på fx hjemmesiden automatisk også betyder opdateringer på mobilversionen/app'en hertil.

Overstående skal ses som exempel på det niveau min forstand rækker p.t. Jeg har ingen anelse om, hvor vidt dette er korrekt forstået eller om man kan skrive det på denne måde. JEG HAR BRUG FOR HJÆLP til at få verificeret denne "påstand" eller i modsatte fald, få en tilbagemelding der, i et sprog som en person der intet kenskab har til programmør-tec, kan hjælpe mig til at få skrevet en overfladisk, men stadig korrekt definition i mit speciale (indenfor marketing og kommmunikation).

Håber I kan hjælpe mig.

Besvar