orden i wordpress blog og godt galleri plug in lige som faceook

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
mikaelch
Begynder
orden i wordpress blog og godt galleri plug in lige som faceook

Indlæg af mikaelch » 22. jan 2016, 13:56

jeg er ved at lave min første wordpress jeg har prøver en del men er stødt ind i nogle problemer på min blog

jeg har søgt og søgt efter et godt plug in jeg ønsker 5 indlæg i nummer orden altid det samme øverste lige vel blogger et nyt indlæg men jeg kan ikke finde det

et godt image galleri plug in få orden på billederne dele dem op i emmer klik på et biledet komme frem til mange billeder jeg synes facebook billed galleri måde er perfekt så noget ligne den opsætning ville være super jeg har prøvet next gallery plug in synes ikke det virket til mit formål og et par andre plug in men intet virket for mig

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: orden i wordpress blog og godt galleri plug in lige som faceook

Indlæg af ThomasI » 24. jan 2016, 16:16

Jeg er ikke helt sikkert på hvad det er du vil opnå? Er det dit indlæg nr. 5 der altid skal være på forsiden? Skal det stadig være en blog forside eller bare inlæg 5 som forside.
Under "udgiv" på dit indlæg kan du klikke "rediger" på synlighed og vælge "Fastgør dette indlæg til forsiden" - på den måde vil dette indlæg altid ligge på forsiden.

Ellers kan du under indstillinger vælge statisk forside og så vælge det indlæg du gerne vil have vist på forsiden.

Lyder til at du allerede har prøvet de fleste galleri plugins, så du har sikkert været igennem dem jeg ellers ville have anbefalet :)

mikaelch
Begynder

Indlæg af mikaelch » 24. jan 2016, 16:56

godt råd jeg tror jeg prøver at lave en statisk forside

angående billeder tror nøjes med normalt medie galleri der er på wordpress i forvejen

det eneste problem tilbage lige nu er jeg kan finde ud ad at skrive tekst ved billeder for lige kan jeg kun skrive oven over og nedenunder billeder jeg har set flere steder hvor der er tekst langs billederne det skaber mere harmoni på siden

jeg ved der er en knap inden i wordpress redigere indlæg så kan teksten også langs billederne jeg kan bare ikke lige finde den knap

jeg håber lige jeg forklaret dette problem forståeligt for jeg synes det var lidt svært at forklare

mikaelch
Begynder

Indlæg af mikaelch » 25. jan 2016, 14:58

lige et tillægges spørgsmål jeg ønsker sætte links i fodnoten der sætte min site mappe i fodnoten på sidden https://www.xml-sitemaps.com/download/p ... tml?view=1 sådan en her jeg ønsker ligge den på mit egen sidde hvordan gør man det ?

jeg har kigget lidt i Tema footer (footer.php) der står de links som står i fodnoten er det der man sætter sine links ind , jeg er dog usikker er der en wordpress ekspert der kan svare om det er korrekt

helt korrekt hvordan gør man jeg vil helst ikke have min siddes tema går ned eller sidden ser mærkelige ud bagefter ?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 25. jan 2016, 17:24

Til det med teksten omkring dine billeder. så kan du klikke på billedet når du har indsat det. HErefter kommer der en menu under billedet, hvor du kan enten højrestille eller venstrestille billledet - tror det er det du er ude efter :)

Besvar