Unity og spil udvikling

Du kan i dette forum stille og svare på spørgsmål vedrørende Java programmering på alle typer platforme.
Besvar
Voodoo
Begynder
Indlæg:12
Tilmeldt:15. feb 2014, 17:36
Geografisk sted:Gladsaxe.
Unity og spil udvikling

Indlæg af Voodoo » 1. maj 2014, 17:49

Hej, Jeg ville lige starte en tråd herinde under Java da man i Unity kan lave sine scripts i Java.
Den egentlige grundt til at jeg opretter tråden er for at høre om der er andre herinde der roder med Unity, og om der er nogle der vil lære mig det. Jeg sidder selv via youtube og kigger på divs tutorials, men engang i mellem ville det være rart med nogle at kunne spørge til råds, eller få input om ideer man går med er realistiske etc etc.

Tråden her kan også bruges til at dele viden, cool tips og tricks.
Måske med tiden at der kan komme et lille unity forum for danske brugere...WHO knows :D
Nu er der i hvert fald taget hul på emnet.

Så lad mig høre fra jer hvis der er nogle Unity hoveder derude. :D

Mvh Voodoo / Dan.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Unity og spil udvikling

Indlæg af scootergrisen » 1. maj 2014, 23:08

De laver nogle fede spil i det inde på http://spiludvikling.dk/ men jeg kan ikke finde ud af Java så kan ikke være med.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Unity og spil udvikling

Indlæg af ThomasI » 2. maj 2014, 17:42

Hej Voodoo,

Jeg kan glæde dig og fortælle, at vi om MEGET kort tid lancerer en ny Unity3D serie ( 1-3 uger). Den vil være 20-25 videoer, og undervise dig i basic Unity3D.

Vi vil igennem kurset udvikle 3 spil i 2D og du vil have adgang til alle kildefilerne.

Vi vil scripte i C#, men eftersom C# minder meget om Java, vil du helt sikkert godt kunne følge med hvis du f.eks har set vores Java eller Objective-C kursus.

Vores Unity3D kursus vil dog ikke forudsætte at du kan programmere, så du kan godt være med selvom du ikke kan programmere. Det vil dog være en fordel hvis du kan ;)

Mvh.
Thomas

Voodoo
Begynder
Indlæg:12
Tilmeldt:15. feb 2014, 17:36
Geografisk sted:Gladsaxe.

Re: Unity og spil udvikling

Indlæg af Voodoo » 4. maj 2014, 17:58

Tak for linket Scooter :D Derinde må jeg da lige lure lidt rundt, da jeg er i gang med at lære om Unity og Java.
Man har en masse ideer men det er jo noget helt andet når de skal udføres i praksis :p

Og det lyder virkeligt fedt thomas :D glæder mig allerede til at se videoerne.
Det kan kun blive godt hvis de er i samme forklarende vis som jeres andre videoer. ;)

Voodoo
Begynder
Indlæg:12
Tilmeldt:15. feb 2014, 17:36
Geografisk sted:Gladsaxe.

Re: Unity og spil udvikling

Indlæg af Voodoo » 8. maj 2014, 15:50

Så har jeg set unity videoerne herinde, og er ikke just begejstret. :(
De virker meget uorganiserede og ikke særligt godt forberedte.

At de er lavet I C# er blot en hindring (For mig ihvertfald) da de fleste andre tuts på fx youtube bruger JS, så man får svært ved at køre videre I sin søgen på viden omkring udvikling Og vider-udvikling af de sparsomme spil man nu opnår ved at følge serien herinde. Så da jeg så at de var I C# røg min interesse lidt. Men kiggede dog videre I serien.

Man lære at lave 3 spil... mjah som minder enormt meget om hinanden da de alle ikke ligefrem er spændende eller giver blod på tanden. Hvorfor ikke lave noget ala Tower Defense eller andet som faktisk er populært?
Self skal man starte et sted. Og det er også fair nok.

Nu lyder jeg meget negative og utaknemmelig, men det er ikke meningen... Men det er bare min mening, og jeg er ny på området så det er bare ærligt feedback fra en Noob :) . Kunne ikke rigtig bruge det til det store.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Unity og spil udvikling

Indlæg af cristian » 8. maj 2014, 23:18

Blev en del af det Unity community som der er.
http://unity3d.com/learn

:)

Bjarne
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:7. feb 2016, 05:52

Re: Unity og spil udvikling

Indlæg af Bjarne » 7. feb 2016, 06:16

Jeg har købt, betalt og downloadet Unity Spiludvikling Videoer.
Kan bare ikke se dem da filen jeg får er i stykker

... Filnavn slettet af admin....

Det er bare så surt.
Hvor kan man få det rettet eller kan man mon få pengene tilbage.



Produkt Antal Pris
Unity Spiludvikling Videoer

Download: Unity Videoer
1 69,95 DKK
Subtotal: 69,95 DKK
Betalingsmetode: PayPal
Total: 69,95 DKK (Inkluderer 13,99 DKK Moms)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Unity og spil udvikling

Indlæg af ThomasI » 7. feb 2016, 18:15

Hej Bjarne,

Jeg har skrevet en mail til dig med et link til videoerne.

Det kan godt se ud til, at din fil ikke er intakt og derfor fejler den. Det skyldes måske at din download ikke er nået at blive helt færdig.

Mvh
Thomas

Besvar