Bruger i microdata rich snippets ?

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring søgemaskine optimering
Besvar
Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:
Bruger i microdata rich snippets ?

Indlæg af scootergrisen » 17. mar 2013, 19:22

Jeg sad og kiggede lidt på google webmaster tool under optimering også er der noget der hedder Datafremhæver men det ser ud til at være sådan noget med events/begivenhender så tror ikke jeg kan bruge det på min side.
Så er der noget andet der hedder strukturerede data ( https://support.google.com/webmasters/b ... swer=99170 ) hvor man i søgeresultater kan få vist navn og pris på et produkt ved at tilføje lidt kode som her.

Kode: Vælg alt

<div itemscope itemtype="http://schema.org/Offer">
  <span itemprop="name">Blend-O-Matic</span>
  <span itemprop="price">$19.95</span>
  <span itemprop="availability">Available today!</span>
</div>
Er der nogen af jer som bruger det ?
Nu vil jeg prøve og bruge det på min hjemmeside men der kommer jo nok til at gå lidt tid før det ses i søgeresultaterne hvis det virker. Kunne være meget godt og se hvordan i har lavet det hvis i bruger det.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Bruger i microdata rich snippets ?

Indlæg af ThomasI » 17. mar 2013, 20:23

Jeg har ikke prøvet det du linker til der... men ser bestemt spændende ud! Jeg bruger google authorship for at få mit fjæs i deres SERP´s og det fungerer fint! Du må meget gerne vende tilbage engang når dine ændringer slå igennem på google! :D

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Bruger i microdata rich snippets ?

Indlæg af scootergrisen » 17. mar 2013, 21:30

Det er fordi du har en google+ profil ikke at du kan få billede på ?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Bruger i microdata rich snippets ?

Indlæg af ThomasI » 17. mar 2013, 21:34

Jow... har en teori om at det giver flere besøgende, da det jo er blikfang i søgeresultaterne :)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Bruger i microdata rich snippets ?

Indlæg af scootergrisen » 17. mar 2013, 21:40

Det er det også. Ligesom når der er thumbnails af en video.
Eller dem med ratings på med stjerne.
Eller bare alt hvad der skiller sig ud.

Så syntes bare ikke de ting passer til min side, altså jeg har ikke rigtig noget som er anmeldelser hvor jeg kan give stjerner og jeg ønsker ikke billede af mig selv på men ville da gerne have favikonet på men det skal vel være en person går jeg ud fra.

Okay jeg har jo faktisk lige lavet et ratingssystem som man kunne bruge til det med stjernerne men ved ikke om det er meningen det skal bruges sådan.

tobrukdk
Nørd
Nørd
Indlæg:120
Tilmeldt:18. dec 2011, 00:40

Re: Bruger i microdata rich snippets ?

Indlæg af tobrukdk » 18. mar 2013, 12:56

ThomasI skrev:Jow... har en teori om at det giver flere besøgende, da det jo er blikfang i søgeresultaterne :)

Nu har jeg ikke læse læset hele samtalen men jeg synes personligt hvis man har et google+ billede når man f.eks skriver efter nemprogrammering eller min egen hjemmeside så har jeg snakke med nogle og de mener at det giver en eller anden form tryghed at de ved hvem man er som person og det ikke bare er noget lort.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Bruger i microdata rich snippets ?

Indlæg af ThomasI » 18. mar 2013, 13:10

Ja, Google har et genkendelses system der kontrollere om det er et ansigt der er på, så man kan desværre ikke bruge sit logo som billede - selvom det ville være fedt!

Det med stjernerne er så vidt jeg ved et plugin man kan implementere, så brugerne kan rate ens sider...problemet er dog at du ikke har kontrol over hvem der kan give stjerner osv, så alle og enhver kan gå ind og give dig én stjerne og der vil jo ikke se godt ud på søge resultaterne ;)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Bruger i microdata rich snippets ?

Indlæg af ThomasI » 18. mar 2013, 13:11

Og jeg vil give tobrukdk ret... folk vil måske føle at det er lidt mere personligt med et billede på...

Det er også en af de overvejelser jeg havde da jeg gjorde det, for det er jo ikke alle sider og indlæg der er lavet af mig... så i tilfældet med mit billede er det nok mest for at signalere at det er mig der adminsterer siden :) ....som man også kan læse i footeren

Besvar