SEO i mit HTML

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring søgemaskine optimering
Besvar
mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00
SEO i mit HTML

Indlæg af mick » 24. maj 2015, 09:47

Glædelig Pinse.

Jeg er godt i gang med min eksamens opgave, så der kommer nok lidt spørgsmål. hvis jeg ikke kan finde dem her inde på forummet.

SEO i mit HTLM - Det vil jeg gøre

Jeg vil selvfølgelig indsætte dette i min head på hver eneste side:

<meta name="description" content="" />
<meta name="keywords" content="" />
<title> </title>

og så får alle mine billeder et Alt og title tag.

Jeg har også 1 x H1 på alle sider og 1-2 x H2 på alle sider. Samt div tekst.

Hvad Kan jeg mere gøre / mangler jeg noget?

Er der mere jeg skal gøre, sådan grundlæggende? Det er et lille eksamens projekt, så det skal ikke findes i google, men det grundlægge SEO skal være på plads. Der er ikke afsat tid til fx en søgeords analyse. Så det mere det, med at have det grundlæggende på plads i koden.

Er det noget med at der er en eller anden robot tag man kan sætte ind også eller hvordan?

Ha en dejlig dag

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af ThomasI » 24. maj 2015, 14:44

Hej Mick,

Keyword meta-tagget er vist efterhånden ret ligegyldigt, men tror stadig det står i lærebøgerne, så du må nok hellere tage det med :)

Ellers er tilstedeværrelse på de sociale parametre også ret vigtig nu om dage, og derfor kunne du gøre din side klar til at blive delt på sociale medier ved f.eks. at implementere Facebooks open graph meta tags ;)

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af mick » 24. maj 2015, 16:14

Hey Thomas

Tak for dit hurtige svar. Jeg tror at du har helt ret. jeg napper de keywords med, bare fordi det nu står i bøgerne, og siden er jo bare noget vi "leger"

Den med facebook var jeg faktisk ikke klar over. Så det skal jeg da lige læse op på. Jeg regner også med at linke til facebook og instagram, og så i mit oplæg forklar jeg, at de så selvfølgelig også linker tilbage til websitet.

Det med en robot i koden, er det kun hvis der er noget man ikke vil ha indexeret i google? og når man har dobbelt indhold, for at undgå at den læser de samme sider to gange?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af ThomasI » 25. maj 2015, 11:33

Ja, Robots.txt kan du anvende til at fortælle google crawler at den ikke skal indeksere sider af forskellige årsager.

Generelt skal du forsøge at udgå dublicate contet. Det kan du også anvende canonical til at fortælle Google, hvis én side er har det samme inhold som en ande.

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af Daniel » 25. maj 2015, 11:59

Hej Mick,

Hvis du ikke har noget imod lidt engelsk, så er dette SEO Cheat Sheet virkelig værd at kigge på :-)
https://moz.com/blog/seo-cheat-sheet

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af mick » 26. maj 2015, 14:09

Hej

Det er super og tak for svarene. jeg tror, ikke at jeg vil gøre mere ud af det, end jeg har gjordt nu. SEO er klart et område jeg gerne vil blive klogere på. Så der er måske et ommerferie projekt.

Det der Facebooks open graph meta tags lyder ret spændene, det skal jeg lige læse lidt på. Jeg har faktisk rundet det her indlæg om det: http://www.illumi.dk/blog/kontroller-hv ... a-facebook måske det kan være til hjælp for andre også :-)

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af Daniel » 26. maj 2015, 21:21

Super Mick at du deler informationen med alle herinde, hjælper garanteret andre! :D ;)

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af mick » 27. maj 2015, 14:05

Jamen det var så lidt.

Jeg skal lige kigge lidt mere på det, og så kan jeg lige skrive om mine erfaringer med det :-) Men en okay spændene artikel.

pizzastenen
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:31. maj 2015, 18:40

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af pizzastenen » 31. maj 2015, 18:41

Hvis i skriver rapport kunne du jo passende medtage, at nogle søgemaskiner (så vidt jeg husker), medtager keywords (metakeywords), men at google har droppet det, hvormed det er mindre relevant i Danmark.

Mvh. Simon Hansen - http://pizzastenen.dk/.

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af mick » 1. jun 2015, 16:44

Jeg takker for hjælpen. Det er altid dejligt at blive klogere, især på SEO som er et stort og spændene emne.

Når du har tid ville jeg måske læse lidt om linkbuilding. Det ville sikkert hjælpe dig og din pizzasten et godt stykke hen af vejen. Men to hurtige råd retur til dig.

Få et rigtigt bruger navn, hvis du vil være meget aktiv her inde, og så få lavet en signatur hvis dit link kan ligge fast i, det mere prof og virker ikke så desperat, det er dog ikke alle fara, som det er muligt i, jeg har ikke undersøgt det, men hør evt en der er admin her inde, om den mulighed :-)

God dag Simon

pizzastenen
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:31. maj 2015, 18:40

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af pizzastenen » 1. jun 2015, 22:04

Kender såmænd godt til metoden, uden at kende til raketvidenskab i større omfang ;)
I denne udgave var linket ikke rettet så meget imod SEO, men er blot blevet en vane. Domænet er ikke ligefrem det mest emnemæssigt relevante at bygge fra - og slet ikke, når det blot er et forum vi sidder i. Nickname var det første og bedste - jeg har brugt signaturlinks på relevante fora, så det var det første der poppede op da jeg ville oprette mig herinde.

Når det er sagt skulle pizzastenen være i top på google (afhænger lidt af din forelskelse i pricerunner kan jeg se hos nogle venner) og bagesten er godt på vej. Pizzadej er næste mål (i første omgang mere et håb).

Undskylder sidespringet overfor trådstarter :).

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af mick » 2. jun 2015, 07:14

Så besvar du jo næsten selv mit spørgsmål. Dit bruger navn er helt galt :-) så det pizza stenen med pizza grej :-) jeg har selv brugt domæne navne som bruger navn, og det bliver aldrig helt godt. Om det er et relevant sted, at smide et links kan jeg ikke svare på, et mad fora var måske bedre. Men men nu har jeg heller ikke have. Havde jeg det, så havde jeg klart en grill, og så skulle jeg bruge en pizzasten også ville dit link jo blive relevant. Men har du tid, kunne du jo skrive en artikel her inde om dit projekt, det jo altid spændene at høre om andres erfaringer med affiliat :-)

pizzastenen
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:31. maj 2015, 18:40

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af pizzastenen » 2. jun 2015, 14:34

Den ligger derinde allerede ;)

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af mick » 3. jun 2015, 11:52

Jeg må tjekke det ud :-)

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af mick » 12. jun 2015, 14:22

Så fik jeg tid til at læse din artikel.

Rigtig god artikel, især hvis man lige er begyndt er den spændene. Jeg ville dog nyde at læse en meget lang artikel. Men jeg syntes også at emnet er utrolig spændene :-)

Dejlig weekend

Brugeravatar
stammer
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:14. jul 2015, 15:23

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af stammer » 14. jul 2015, 15:28

mick skrev:Glædelig Pinse.

Jeg er godt i gang med min eksamens opgave, så der kommer nok lidt spørgsmål. hvis jeg ikke kan finde dem her inde på forummet.

SEO i mit HTLM - Det vil jeg gøre

Jeg vil selvfølgelig indsætte dette i min head på hver eneste side:

<meta name="description" content="" />
<meta name="keywords" content="" />
<title> </title>

og så får alle mine billeder et Alt og title tag.

Jeg har også 1 x H1 på alle sider og 1-2 x H2 på alle sider. Samt div tekst.

Hvad Kan jeg mere gøre / mangler jeg noget?

Er der mere jeg skal gøre, sådan grundlæggende? Det er et lille eksamens projekt, så det skal ikke findes i google, men det grundlægge SEO skal være på plads. Der er ikke afsat tid til fx en søgeords analyse. Så det mere det, med at have det grundlæggende på plads i koden.

Er det noget med at der er en eller anden robot tag man kan sætte ind også eller hvordan?

Ha en dejlig dag
Hej Mick,

Jeg ved ikke om du har været oppe til eksamen, men jeg vil lige byde ind med lidt inputs til dig, hvis du ikke er. Du skal selvfølgelig have det tekniske på plads - meta description, title-tag, kodning generelt, url-struktur, duplicate content, hastigheden osv. Herudover skal du også koncentrere dig om, at producere noget godt, og unikt indhold - som dækker de søgeord som du godt vil ranke på, dog ikke keystuffed. Du skal også koncentrere dig om, at anskaffe dig nogle relevante, og gode links til din hjemmeside, så den har autoritet.
Jeg har selv skrevet en del om det grundlæggende her: http://stammer.dk/seo
Jeg arbejder til dagligt som SEO konsulent i virksomheden http://www.waimea.dk - der kan du også finde en hel del indlæg om SEO, dog en lidt mere avanceret vidensdeling :-) Men det er helt klart værd.

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: SEO i mit HTML

Indlæg af mick » 27. jul 2015, 22:18

Hej :-)

Tak for dit svar. Jo jeg har været oppe til eksamen. Det gik okay, der var ikke så meget omkring SEO, som jeg havde håbet, men igen, så det selvfølgelig også begrænset, hvor meget SEO man skal lave på et site, som ikke skal have noget rigtigt formål.

Det var rigtig spændene de ting du skrev, nogle af dem vist jeg, lidt om i forvejen. Jeg har så småt begyndt på mit "første" rigtige projekt, og der kommer jeg til at lege en del med SEO. Det bliver super fedt og meget lærerigt håber jeg.

På min uddannelse, er der ikke afsat nok tid af, til SEO, så jeg skal ha læst en del op på SEO, især den tekniske del, så jeg ikke sidder og koder noget, som er helt forkert, i forhold til SEOen :-)

Besvar