Css-flere sider

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring CSS
Besvar
brunkaer
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:17. maj 2012, 16:02
Css-flere sider

Indlæg af brunkaer » 17. maj 2012, 16:06

Hejsa :)

Jeg sidder her og bøvler med min hjemmeside.
Mit problem er at jeg ikke kan lave det sådan inde i min CSS fil, at linkene til de andre sider på min hjemmeside ligger der, så de kun ligger i CSS dokumentet, og de ikke behøver at ligge inde under hver side ? :)
Håber i kan hjælpe mig med nogle koder til det :)

På forhånd tak
Morten :D

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Css-flere sider

Indlæg af Daniel » 17. maj 2012, 16:11

Hej brunkaer.

Velkommen her på NemProgrammering.dk :)

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål helt, kan du prøve at uddybe lidt? :)

Jeg tror måske det har noget at gøre med du gerne vil have at dine CSS stylinger er på alle dine sider så du ikke behøves lave en masse dokumenter, men er slet ikke sikker.

brunkaer
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:17. maj 2012, 16:02

Re: Css-flere sider

Indlæg af brunkaer » 17. maj 2012, 16:16

Hej Daniel

Jeg mener at jeg har for eksempel min "forside". Så har jeg en side der hedder "kontakt" der skal man jo ved at trykke på knapperne komme fra den ene side til den anden. I stedet for at have lavet linkene til siderne både inde i html koderne på "forside" og i "kontakt".
Må der da være en kode man kan skrive i CSS så man ikke skal skrive det på alle de sider man har, og så man kun skal ændre i CSS hvis man få flere sider :)?

Håber du forstår mig nu :)

Morten

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Css-flere sider

Indlæg af Daniel » 17. maj 2012, 16:46

Hej Morten.

Jo så tror jeg at jeg er med. :)

Det er dog ikke helt CSS du skal bruge til dette formål, men lidt PHP i stedet.
PHP har en funktion der hedder include som bruges til at man laver en side med sit indhold og så bruger man bare include funktionen alle de steder den skal indsættes.
Det vil også sige at når du retter på din include side så vil den rette alle stederne.

Der er herinde på NemProgrammering.dk lavet en video guide til hvordan du bruger include funktionen, den kan du finde her: http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/PHP/T13PHP.php

brunkaer
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:17. maj 2012, 16:02

Re: Css-flere sider

Indlæg af brunkaer » 17. maj 2012, 16:53

MANGE TAK for hjælpen
Jeg vil prøve :)


Og tak for de hurtige svar :)
Morten

Besvar