Gemme store mængder data i app

Du kan i dette forum stille og svare på spørgsmål vedrørende Java programmering på alle typer platforme.
Besvar
Landsten
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:27. jul 2017, 08:55
Gemme store mængder data i app

Indlæg af Landsten » 27. jul 2017, 09:10

Hejsa
Jeg er helt grøn i app programmering men har meget erfaring med php og mysql.
Jeg er ved at lave en app men ved ikke ikke hvordan jeg skal gemme ting om det er noget der skal ligge i appen eller og det er noget den skal hente fra en database et sted, er der nogen her inde der ved hvad der er bedst, skal også lige sige at der vil hele tiden komme nye ting tilføjet til databasen, så jeg tænker det nok skal være en ekstern database?
det er Android app jeg laver og bruger Android Studio.
Er der nogen der kender nogen sider hvor jeg måske kunne læse lidt mere og brug af db til Android mv.

Håber i forstå lidt hvad jeg skriver hehe

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Gemme store mængder data i app

Indlæg af cristian » 27. jul 2017, 11:57

Hvor meget er store mængder?

For mig begynder store mængder med +100GB direkte i hukommelsen.

Landsten
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:27. jul 2017, 08:55

Re: Gemme store mængder data i app

Indlæg af Landsten » 27. jul 2017, 15:00

cristian skrev:Hvor meget er store mængder?

For mig begynder store mængder med +100GB direkte i hukommelsen.
100GB det er da også en del at have på en telefon når de ikke har så meget hukommelse.
Men det er også det jeg spørg om, kan man lave så den trækker databasen fra en mysql db på en server.
Det eneste problem der er bare hvis folk er ude for dækning så er appen værdiløs

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Gemme store mængder data i app

Indlæg af cristian » 27. jul 2017, 15:41

100GB det er da også en del at have på en telefon når de ikke har så meget hukommelse.
Det en next gen telefon, be ready to be amazed.