Hjælp til programmering

Du kan i dette forum stille og svare på spørgsmål vedrørende Java programmering på alle typer platforme.
Besvar
AndersB
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:19. mar 2015, 10:29
Hjælp til programmering

Indlæg af AndersB » 20. mar 2015, 08:00

Hej folkens.

Jeg har nu gået og studeret programmering i snart 1 år, og må hermed indrømme at jeg ikke rigtig kan programmere endnu. Hvordan kan jeg blive bedre? :?:

Hilsen AndersB

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hjælp til programmering

Indlæg af cristian » 20. mar 2015, 11:56

AndersB skrev:Hej folkens.

Jeg har nu gået og studeret programmering i snart 1 år, og må hermed indrømme at jeg ikke rigtig kan programmere endnu. Hvordan kan jeg blive bedre? :?:

Hilsen AndersB
  • Hvad har du gjort indtil videre for at prøve og blive bedre?
  • Hvilke bøger har du læst?
  • Hvilke tutorials har du fulgt?
  • Går du på en uddannelse med programmering?
  • Kan du andet end Java?
  • Hvad er dit niveau på Java? Begynder / øvet / andet?
  • Hvor meget interesse har du i programmering?
  • Hvor god er din engelsk? At læse.

AndersB
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:19. mar 2015, 10:29

Re: Hjælp til programmering

Indlæg af AndersB » 7. apr 2015, 08:23

Det eneste jeg har gjort, er at finde ting på internettet såsom nemprogrammering.dk, Cave of programmering og java bogen. Jeg går på uddannelsen software udvikling på DTU. Vi lære for det meste java, men er også så småt begyndt på c og c++. Jeg må indrømme, at mit niveau på java er begynder. Jeg er meget interesseret i at lære programmering, men jeg synes det er svært at komme ind i det. Jeg vil umiddelbart sige at jeg er god til at læse og forstå engelsk.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hjælp til programmering

Indlæg af cristian » 7. apr 2015, 15:54

Jeg har nu gået og studeret programmering i snart 1 år, og må hermed indrømme at jeg ikke rigtig kan programmere endnu. Hvordan kan jeg blive bedre?
Hvad har du lært på dit nuværende studie? (alle) Programmerings sprog, og anvendelse (projekter).

Hvad ville du gerne rette din programmering imod Spil, hjemmeside, andet eller bare general viden?

I hvilket (type) firma / projekt ville du på sigt gerne arbejde med / for?

AndersB
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:19. mar 2015, 10:29

Re: Hjælp til programmering

Indlæg af AndersB » 7. apr 2015, 23:19

Jeg har lært at anvende eclipse, lave public metoder og string metoder. Vi har lavet en del CDIO projekter, og må indrømme jeg ikke har været den skarpeste i gruppen. Jeg vil gerne lære at kunne programmere som sådan, og lave spil og forskellige ting jeg bliver bedt om, og hvor jeg ikke altid skal tænke, åh nej det kan jeg ikke finde ud af. Jeg vil gerne arbejde indenfor kodningen, hvor folk der har brug for et program, og jeg at jeg nemt kan løse dette for dem.

Clement
Begynder
Indlæg:13
Tilmeldt:20. jul 2017, 11:31

Re: Hjælp til programmering

Indlæg af Clement » 20. jul 2017, 11:45

hej Nemprogrammering

For ca. et år siden gik jeg i gang med jeres javaserie men kom af en eller anden grund ikke igennem det. Desuden er nogle af jeres serier på jeres youtube lidt gamle, men gør det noget? Har kigget lidt rundt og ville gerne vide hvilket sprog det er bedst at lære først. Jeg vil gerne lære at programmere små spil, men kunne også være fedt at kunne lave hjemmesider. tror gerne jeg ville starte med et sprog, hvor man kan lave en del forskellige ting. Men er det det rigtige at gøre? Hvad ville i anbefale mig at starte med (er 15 år). Håber I kan hjælpe :)

ps: jeg har både en windows og en mac

Vh Clement

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hjælp til programmering

Indlæg af cristian » 20. jul 2017, 12:05

Clement skrev:hej Nemprogrammering

For ca. et år siden gik jeg i gang med jeres javaserie men kom af en eller anden grund ikke igennem det. Desuden er nogle af jeres serier på jeres youtube lidt gamle, men gør det noget? Har kigget lidt rundt og ville gerne vide hvilket sprog det er bedst at lære først. Jeg vil gerne lære at programmere små spil, men kunne også være fedt at kunne lave hjemmesider. tror gerne jeg ville starte med et sprog, hvor man kan lave en del forskellige ting. Men er det det rigtige at gøre? Hvad ville i anbefale mig at starte med (er 15 år). Håber I kan hjælpe :)

ps: jeg har både en windows og en mac

Vh Clement
Folk vil svare 100 forskellige ting på dette spørgsmål ud fra deres personlige præferencer.
Sprog der kan tillade dig at lave konsol, spil og hjemmesider er f.eks PHP, .NET, Java, Python (som jeg kender til) med forskellige moduler.

Selv bruger jeg Java til konsol programmer hvor jeg administrere Bash scripts, server ressourcer mm. Jeg bruger Java og JSP til at lave backend stuff, eksempel http://mnrb.dk som jeg bruger til alt mellem himmel og jord. Du kan også lave spil i Java, se f.eks https://www.youtube.com/watch?v=25JTxZxfS-Q hvor ThinMatrix laver forskellige videoer omkring udviklingen af hans spil samt guides til hvordan du laver forskellige grafiske effekter. Prøv eventuelt at se nogle af hans serier fra starten af.

Der er også videoer / serier med nogle der laver deres egen grafikmotor i Java.

Hvad er det rigtige at gøre? Det er der ikke nogen der kan give et definitivt svar på da dette vil komme an på de præferencer du kommer til at udvikle i forhold til hvilket programmerings sprog du gerne vil bruge for fremtiden.

Det gør heller ikke noget at videoer er lidt gamle f.eks 2-4 år da mange kerne principper er lang tid om at udvikle sig i de forskellige sprog.

Clement
Begynder
Indlæg:13
Tilmeldt:20. jul 2017, 11:31

Re: Hjælp til programmering

Indlæg af Clement » 20. jul 2017, 12:33

Mange tak for hjælpen! Hvis der er andre der har nogle tilføjelser må de gerne skrive!

Mit næste problem er, hvordan jeg lærer det. Skal jeg bare gå hele javaserien med eclipse igennem, eller er der andre metoder/java programmeringsprogrammer?

Vh Clement

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hjælp til programmering

Indlæg af cristian » 20. jul 2017, 14:05

Clement skrev:Mange tak for hjælpen! Hvis der er andre der har nogle tilføjelser må de gerne skrive!

Mit næste problem er, hvordan jeg lærer det. Skal jeg bare gå hele javaserien med eclipse igennem, eller er der andre metoder/java programmeringsprogrammer?

Vh Clement
Der er mange måder man kan vælge at lære Java / andre programmerings sprog på.
Alt hvad jeg kan indenfor programmering / scripting er selvlært og jeg har prøvet bøger fra
Oracle, Head First og Murach. Af dem finder jeg Murach klart den bedste forlægger i hvordan de forklare og
lære Java fra sig, jeg skriver også frem og tilbage med Murach (forfatteren) om diverse Java /JSP emner.

Derefter er det at søge nettet tyndt for informationer google, stackoverflow, youtube, caveofprogramming, forums / andet.
Jeg undersøger i øjeblikket f.eks. Java's måde at håndtere hukommelse og objects / complex-objects.

En bog på 600 - 640 sider tager for mig mellem 20-25 dage at komme igennem, da jeg også tester og undersøger emner en del
som jeg støder på dem.

Clement
Begynder
Indlæg:13
Tilmeldt:20. jul 2017, 11:31

Re: Hjælp til programmering

Indlæg af Clement » 20. jul 2017, 14:44

Mange tak for hjælpen, Christian! Så skal jeg se at komme ordentligt i gang med programmering :D

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hjælp til programmering

Indlæg af cristian » 20. jul 2017, 16:58

Clement skrev:Mange tak for hjælpen, Christian! Så skal jeg se at komme ordentligt i gang med programmering :D
Jeg håber det giver not inspiration til hvordan du kan komme igang.
Og brug også gerne nemprogrammering's forum som du gør nu for at stille spørgsmål og lære, det er derfor vi alle er her.

Også hvis du går i gang med Java så sig til, så kan jeg sende dig en invitation til discord (det samme som TeamSpeak)
hvor mig og er par vender deler viden omkring programmering, servere mm. Kan bruges til noget fornuftig sparring.

Besvar