Eclipse Error - JFrame

Du kan i dette forum stille og svare på spørgsmål vedrørende Java programmering på alle typer platforme.
Besvar
Rasmus123
Begynder
Eclipse Error - JFrame

Indlæg af Rasmus123 » 4. maj 2014, 22:31

Hej folkens.

Jeg sidder og skal importere JFrame, men får denne error når jeg skriver extends JFrame.

Multiple markers at this line
- Access restriction: The type JFrame is not accessible due to restriction on required library C:\Program Files\Java
\jre8\lib\rt.jar
- The serializable class GameFrame does not declare a static final serialVersionUID field of type long

Er det noget i kan hjælpe med?

På forhånd tak. :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Eclipse Error - JFrame

Indlæg af ThomasI » 5. maj 2014, 19:25

Hmmm... den fejl har jeg ikke hørt om før!

Google kan heller ikke give mig noget :(

Rasmus123
Begynder

Indlæg af Rasmus123 » 5. maj 2014, 20:33

Fandt ud af det. Man skulle bare slette JRE system library og tilføje det igen. :)

http://stackoverflow.com/questions/8601 ... ary-rt-jar

ask.brandstrup
Begynder

Indlæg af ask.brandstrup » 6. jul 2014, 15:39

Det er måske mig, der ikke helt forstår, hvordan man sletter dette bibliotek. "Nogen" må meget gerne hjælpe mig her.
Jeg har været på nettet, og flere ar løst det ved at gøre netop, som det er beskrevet her.
Jeg har også forsøgt - uden held. Derfor kører jeg msåeke ern nyere version?? Er netop startet, eller også er det en "fejl-40".
Da det sikkert er det sidste, vil jeg gerne have en lille vejledning i, hvorman man sletter denne JRE, og indsætter det igen. Det ville være super, da hele ideen med mit JAva-kursus ellers falder lidt til jorden.

På forhånd tak.

Mvh. Ask.

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 7. jul 2014, 16:45

Hvad er grunden til at du ville extend din JFrame?

ask.brandstrup
Begynder

Indlæg af ask.brandstrup » 7. jul 2014, 23:56

Hej Christian.

Tak for dit spørgsmål.

Mit problem er, at jeg slet ikke kan bruge en JFrame, selvom jeg forsøger at importere såvel den, som javax/...../* og som javax/..../JPframe .

Den kommer med den samme fejlmelding, som er beskrevet oven for - Noget med at den ikke kan finde JFrame, og så vist en henvisning til den placering, hvor den burde ligge.

Dette betyder, at jeg slet ikke kan lave de øvelser, der er i Java-Kurset, da det læner sig op ad bl.a. JFrame. Min verden falder ikke sammen, da det ikke er noget erhvervsmæssigt, men det er da drøn ærgerligt, at jeg ikke kan lave de øvelser, som hele kurset læner sig op ad.

Jeg kan se, at andre (både her og på nettet) har samme problem, og at løsningen er noget med at slette og genindsætte nogle elementer i Eclipse. Problemet eksisterer vist kun i Eclipse.

Jeghåber, at dette giver et lidt bedre billede.

Mvh. Ask

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 8. jul 2014, 12:57

Eclipse er et rigtig godt program der kan mange ting, men det er kompliceret og brugervenlighed er ikke øverst på deres liste over "things to do".

I min verden er Eclipse ikke et begynder program, og hvis jeg var dig ville jeg bare bruge Netbeans. Kom lyn hurtigt ud over problemet og i gang med at kode.
Netbeans virker rigtig godt med Java og på nogle punkter bedre end Eclipse. Når du så ved hvad klasser, packages og så videre er, så kan du skifte til Eclipse.

Vh
Cristian.

ask.brandstrup
Begynder

Indlæg af ask.brandstrup » 9. jul 2014, 11:25

Hej Christian, og tak for din store tålmodighed.
Jeg er nået til det punkt, som du nævner, hvor det er ok at skidte til Eclipse.
Jeg skal derfor blot have Eclipse til at kunde anvende JFrame. Det er egentlig der, som den ligger.

Håber, at du/I kan hjælpe med at lave denne "slette og geninstallere"-operation, der på nettet nævnes som succesfuld.

Hilsen Ask

Besvar