Nybegynder

Du kan i dette forum stille og svare på spørgsmål vedrørende Java programmering på alle typer platforme.
Besvar
feg
Begynder
Nybegynder

Indlæg af feg » 16. dec 2014, 23:17

Hej alle

Prøver at lærer mig selv lidt java programering, men har et problem. er der nogle der kan hjælpe mig på rette vej, jeg vil lave en frame/vindue med felter til indtastning hvordan laver jeg det så efter hver ny indtastning bliver det gemt i en tabel som jeg så kan få op på skærmen i en ny frame.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej.

Hilsen Frank

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: Nybegynder

Indlæg af cristian » 20. dec 2014, 22:21

Hvad tænker du på?

Du ville gerne lave et Java program med en GUI ovenpå.

Her ville du kunne indtaste info i tekst felter, have en knap og gemme dette til en DB.

I et andet vindue / grid ville du så gerne kunne query din DB og få dine info frem sådan som de er lagret i databasen?

Hvis det er noget i den stil har jeg et program hvor jeg lavede sådan noget. Det kan jeg ligge frem til dig hvis det er.

jepperask
Geni
Geni

Indlæg af jepperask » 22. dec 2014, 00:24

Prøv og tag et kig på SQLite.. Eventuelt google noget alá "Java and SQLite tutorial" :-)

feg
Begynder

Indlæg af feg » 22. dec 2014, 22:38

Hej

Tak for hjælpen begge to.

Lige et spørgsmål mere.

Databasen kan den gemmes i programmet :?:
Og hvad er bedst vis der er flere der skal kunne det bruge programmet :?:

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 25. dec 2014, 13:27

Databasen kan den gemmes i programmet :?:
Og hvad er bedst vis der er flere der skal kunne det bruge programmet :?:
Hvis du skal lære at kode op imod en database, så lav en rigtig database.
Mit eget setup er som følger

Virituel maskine: VMware Workstation 11
DB: MySQL
Management-tool-DB: Myphpadmin
biblioteker: PHP5, Apache2

For at du så kan tilgå din virtuel maskine fra din fysiske maskine og Java skal du komme din VM i et "privat netværk".
Med samme network-id, subnet, ip-range, broadcast-adresse og gateway.

For at andre så kan bruge dit Java program og DB skal du lave en portforward i din router der "siger".
Alle der kommer ind på min offentlig adresse på port 3306 skal gå til min adresse af den virtuelle maskine.

Hvis du har brug for hjælp må du sige til.

jepperask
Geni
Geni

Indlæg af jepperask » 25. dec 2014, 18:08

Jeg tror du er nødt til at give os lidt flere detaljer om hvordan programmet skal fungere..

Er der tale om et program som skal køre lokalt på én computer, med flere brugere? - eller at programmet skal kunne installeres på flere computere, med hver sin bruger?
Databasen hvori du vil gemme data, skal den være tilgængelig kun for brugeren selv, på den lokale computer, eller online så flere brugere kan tilgå nogle data?
Skal brugeren uanset på hvilken computer han logger ind, kunne tilgå sine data, som ligger eksempelvist på en online database?

Besvar